Jump to content

Megasquirt + sytkäennakkoja turbolle??


Guest masalie

Recommended Posts

Guest masalie

Terve, löytyisiköhän täältä apuja nimenomaan ahdetun volkkarin sytytyskartan tekoa varten. Tarvitsisin sytytyskartan joka olisi mahdollisimman lähellä lopullista toimivaa versiota.

 

Tällähetkellä olen saanut moottorin käyntiin ja jopa käymään jotenkin kierroksilla 1000-3000, mutta vielä tuppaa paukuttelemaan miten sattuu.

Niin ja MS ohjaa nyt vain sytytystä.

 

sytytys hoituu 12-1 liipasupyörällä, honeywellin HALL anturilla, boschin 200 päätteisellä modulilla ja 2x2 hukkakipinäpuolalla. Tulppina NGK BCP7EVX..

 

Omakohtaisia kokemuksia/kertomuksia voi myös kertoa, jos on sattunut samanlaista kokoonpanoa tulemaan vastaan.

 

Jos jollain ei ole jo valmista karttaa, niin voisiko joku selventää ennakkoja tyhjäkäynnille, suuremmille kierroksille, ahdoilla ja ilman. Jotain osviittaa oon saanu kirjoista, mutta...

 

terveisin Matti

Link to comment

Varmaan tiedätkin, mutta mulla oli tuollaisessa turbovolsussa modifioitu kärjetön Bosch niin, että kun perusennakko on 10, niin se antoi maksimiennakoksi alipaineella 35 astetta, tasakaasulla keskipakomaksimi noin 3000 rpm:llä 30 astetta ja barin ahdoilla myöhästys noin 24 asteeseen.

Joskus oli sellainen ongelma, että bensa kulkeutui letkua pitkin jakajan alipainekelloon ja sitten ei ennakot enää ollut niinkuin piti. Mutta se nyt ei sinänsä kuulu tähän juttuun.

 

t. Mika

Link to comment
Guest masalie

juuh, noiden pohjalta mä oon sitä sytkäkarttaa rakentanu :)

Nyt kaipais vaan yhden turbofolsun toimivaksi havaitun kartan nii pääsis siirtymään vähäsen muuhunkin säätöön... (ja hakemaan vikoja muualta :))

 

matti

Link to comment

Puuh, nyt on saatu taas autoa käymään jo vähän paremmin, mutta ei hyvin kuitenkaan. Loppu vielä bensakin kesken.. Mikan kysymyksiin vastauksia: Ahtopaineet 1bar, puristukset alle 8. (tais olla jotain 7,8 viimeks mitattuna)

 

Tässä on jotain luonnosta sytkäennakoista, jotka on tehty valmiilla laskutaulukolla:

sytkakartta.jpg

 

Joku asiasta enemmän tietävä vois kommentoida mennäänkö tuossa ihan metsään vai onko jotain positiivista.

 

Btw. tietääkö joku mistä sais "laadukasta" kupariytimellä olevaa sytytysjohdinta metritavarana?

 

-Matti

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...