Guest masalie Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Terve, löytyisiköhän täältä apuja nimenomaan ahdetun volkkarin sytytyskartan tekoa varten. Tarvitsisin sytytyskartan joka olisi mahdollisimman lähellä lopullista toimivaa versiota. Tällähetkellä olen saanut moottorin käyntiin ja jopa käymään jotenkin kierroksilla 1000-3000, mutta vielä tuppaa paukuttelemaan miten sattuu. Niin ja MS ohjaa nyt vain sytytystä. sytytys hoituu 12-1 liipasupyörällä, honeywellin HALL anturilla, boschin 200 päätteisellä modulilla ja 2x2 hukkakipinäpuolalla. Tulppina NGK BCP7EVX.. Omakohtaisia kokemuksia/kertomuksia voi myös kertoa, jos on sattunut samanlaista kokoonpanoa tulemaan vastaan. Jos jollain ei ole jo valmista karttaa, niin voisiko joku selventää ennakkoja tyhjäkäynnille, suuremmille kierroksille, ahdoilla ja ilman. Jotain osviittaa oon saanu kirjoista, mutta... terveisin Matti Quote Link to comment
mikan Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Varmaan tiedätkin, mutta mulla oli tuollaisessa turbovolsussa modifioitu kärjetön Bosch niin, että kun perusennakko on 10, niin se antoi maksimiennakoksi alipaineella 35 astetta, tasakaasulla keskipakomaksimi noin 3000 rpm:llä 30 astetta ja barin ahdoilla myöhästys noin 24 asteeseen. Joskus oli sellainen ongelma, että bensa kulkeutui letkua pitkin jakajan alipainekelloon ja sitten ei ennakot enää ollut niinkuin piti. Mutta se nyt ei sinänsä kuulu tähän juttuun. t. Mika Quote Link to comment
Guest masalie Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 juuh, noiden pohjalta mä oon sitä sytkäkarttaa rakentanu :) Nyt kaipais vaan yhden turbofolsun toimivaksi havaitun kartan nii pääsis siirtymään vähäsen muuhunkin säätöön... (ja hakemaan vikoja muualta :)) matti Quote Link to comment
mikan Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Kyllä täältä varmasti löytyy "valmis" kartta sulle. Muistaakseni Jukan turbokuplassa ainakin on mega. t. Mika Quote Link to comment
mikan Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Nokka, puristukset, ahdin, ahtopaineet vaikuttavat toki ennakoihin. Vieläkö sulla on puristukset alta kasin? t. Mika Quote Link to comment
JaniM Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Mitenköhän toimisi nakutunnistin kuplan koneessa? Sillähän sais ennakoita tipautettua automaagisesti. Pitäis vaan anturi jostain, mikä toimis tikkuboxerissa. Quote Link to comment
NordBling Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Sambassa myydään valmiita satseja. Aircooled, olisko näitä tai vastaavaa mahdollista ostaa teidän kautta? Mua kiinnostaa enempi valmis bolt-on satsi kuin joku romiksilta etittyjen osien sorvailu. No vähän tietty sekin, mutta valmiiks sopivista osista vois joku muukin olla valmis maksamaan. Quote Link to comment
Guest masalie Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Puuh, nyt on saatu taas autoa käymään jo vähän paremmin, mutta ei hyvin kuitenkaan. Loppu vielä bensakin kesken.. Mikan kysymyksiin vastauksia: Ahtopaineet 1bar, puristukset alle 8. (tais olla jotain 7,8 viimeks mitattuna) Tässä on jotain luonnosta sytkäennakoista, jotka on tehty valmiilla laskutaulukolla: Joku asiasta enemmän tietävä vois kommentoida mennäänkö tuossa ihan metsään vai onko jotain positiivista. Btw. tietääkö joku mistä sais "laadukasta" kupariytimellä olevaa sytytysjohdinta metritavarana? -Matti Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 tyhjäkäynnille syttyennakkoo 7-10 ja täysennakko max 24-25 turbokäytös 3500--> muuten nakuttaa ja porsii Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.