Guest Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Kuplan moottori sammuilee mikä vikana? Eli vika alkoi noin reilu kuukausi sitten ilmenemään, kun kone lämpenee se rupeaa pätkimään kaasulla ja kun esim pysähtyy valoihin kone sammuu vain siihen ja lähtee uudelleen käyntiin mutta sammahtaa taas ku jättää painamatta kaasua. Missä vika? Kaasarissa, bensansaannissa vai missä? Antakaa ehdotuksia mistä ruveta vikaa etsimään. Kone on tietääkseni perus 1,6. Noniin konetta käyty läpi pienen hiljaiselon jälkeen ja nyt olisi tarkoitus heittää, uutta kaasaria kiinni(34/3). Nyt tarvis vähän ohjeistusta hommaan (eka kerta). Tarviikos jotain erikoisempii työkaluja ja miten kaasarinkiinnityksen jälkeen toimitaan? Quote Link to comment
-tipi- Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Jäätyykö imusarja? Toimiiko solenoidi kaasarin kyljessä? Quote Link to comment
Guest Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 virranjakajassa oleva kondensaattori? Quote Link to comment
Guest Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 roska tyhjakayntipiirissa. Ilmanputsari irti, kone kaymaan, kaasuvivusta kunnolal kierroksia koneeseen, kammenella tulppaat kaasarin niin etta kone tukehtuu ja avaat samalla kaasun taysille. Voimakas alipaine imaisee usein roskat kanavista ja muuta ei tartte tehda. Quote Link to comment
Guest Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Kuinka tarkistaa nämä tipin antamat neuvot? Quote Link to comment
Guest markovw74 Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Kokeile olisiko puola sökö. Quote Link to comment
Guest Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Kuinka tarkistaa nämä tipin antamat neuvot? Imusarjan jaatymisen huomaa paljain silmin katsomalla, jos imusarja kaasarin alapuolelta vetaa kuuraan, niin sisalla tilanne on viela hurjempi. Jaanestoa tankkiin ja imusarjan lammitys kuntoon. (Kanavat menee usein tukkoon vanhemmiten). Tyhjakayntisolenoidi loytyy kaasarin sivulta, siihen menee yksi johto. Se on semmoinen sormipariston paksuinen, ehka reilu puolet pariston pituudesta. Sytytysvirran ollessa paalla, solenoidin kuuluu naksahtaa kun johtoa kayttaa irti ja kiinni. Irrallaan se ei toimi oikein ehjanakaan, sormella taytyy vahan painaa paasta mantaa sisaan etta se naksahtaisi ja vetaisi itse sen lopun matkaa. (Asennettuna kaasariin se manta pohjaa kaasarin sisalla sulkien tyhjakayntipiirin aukon), Tama tuskin on vikana, ei se kavis tyhjaa kylmanakaan kovin hyvin jos se solenoidi ei toimi. Quote Link to comment
Guest Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Tai sit imusarjassa ilmavuoto? Eli ne pässinsarvien kumit. Laita kone kylmänä käyntiin ja suihkuta starttipilottia niihin tiivisteisiin, jos kierrokset nouseen niin vika (ainakin yks mahdollinen) olis siinä. Quote Link to comment
mite^ Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Tai sit imusarjassa ilmavuoto? Eli ne pässinsarvien kumit.Laita kone kylmänä käyntiin ja suihkuta starttipilottia niihin tiivisteisiin, jos kierrokset nouseen niin vika (ainakin yks mahdollinen) olis siinä. tai esim puhdistusspäytä niin tukehtuu. Quote Link to comment
Guest Poppius Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Mulla on myös tällaista lämpimänä käyntiongelmaa koneessa. Mittailin puolasta vastusarvoja, ja sieltä tuli aika kummallisia tuloksia. Mahdoinkohan mitata oikein vai missä mättää... 1 ja 15 nastojen välistä tuli 1,6 ohmia ja 1 ja "keskinasta" tai 15 ja "keskinasta" tuli 6,3 kilo-ohmia. Eli molemmat tulokset on vähemmän kuin toimivan puolan ohjearvot. Onkos puola rikki? Quote Link to comment
ARTO Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 jos ei apulaitteiden tutkinta/säätö/vaihtoa auta, seuraava potenttiaalinen vikakohde vuotava(t) venttiilit kannessa. Kone lämpenee, välykset muuttuu. Kylmempi kone saa myös rikkaampaa polttoaineseosta, joten voi hiukan huonossa hapessa olevanakin toimia, mutta lämpimänä ei enää lisärikastusta ja ongelmat hyppää esille. Quote Link to comment
Guest Poppius Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Aloin noita venttiileitä sitten säätämään, ja yllätyksekseni heti venakopan irroitettuani löytyi vikaa. Eli ykköspytyn pakoventtiilin jousilautanen on paskana. -> http://www.aijaa.com/v.php?i=4587178.jpg Tämä oli venakopan pohjalla -> http://www.aijaa.com/v.php?i=4587187.jpg Venttiilikoneisto oli mielestäni myös todella paskainen, mitäköhän öljyä on edellinen omistaja mahtanut käyttää... Koneistot pesuun ja öljyt vaihtoon. Kunhan tuon nyt saa korjattua, niin sitten pääsee taas niiden välysten kimppuun. Osaakos joku muuten noihin puolasta mittaamiini arvoihin jotain kommentoida? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.