Jump to content

Moottori ei pysy päällä lämmittyään.


Guest VWrocks

Recommended Posts

Kuplan moottori sammuilee mikä vikana? Eli vika alkoi noin reilu kuukausi sitten ilmenemään, kun kone lämpenee se rupeaa pätkimään kaasulla ja kun esim pysähtyy valoihin kone sammuu vain siihen ja lähtee uudelleen käyntiin mutta sammahtaa taas ku jättää painamatta kaasua. Missä vika? Kaasarissa, bensansaannissa vai missä? Antakaa ehdotuksia mistä ruveta vikaa etsimään. Kone on tietääkseni perus 1,6. Noniin konetta käyty läpi pienen hiljaiselon jälkeen ja nyt olisi tarkoitus heittää, uutta kaasaria kiinni(34/3). Nyt tarvis vähän ohjeistusta hommaan (eka kerta). Tarviikos jotain erikoisempii työkaluja ja miten kaasarinkiinnityksen jälkeen toimitaan?

Link to comment

roska tyhjakayntipiirissa.

 

Ilmanputsari irti, kone kaymaan, kaasuvivusta kunnolal kierroksia koneeseen, kammenella tulppaat kaasarin niin etta kone tukehtuu ja avaat samalla kaasun taysille. Voimakas alipaine imaisee usein roskat kanavista ja muuta ei tartte tehda.

Link to comment
Kuinka tarkistaa nämä tipin antamat neuvot?

 

 

Imusarjan jaatymisen huomaa paljain silmin katsomalla, jos imusarja kaasarin alapuolelta vetaa kuuraan, niin sisalla tilanne on viela hurjempi.

Jaanestoa tankkiin ja imusarjan lammitys kuntoon. (Kanavat menee usein tukkoon vanhemmiten).

 

 

Tyhjakayntisolenoidi loytyy kaasarin sivulta, siihen menee yksi johto. Se on semmoinen sormipariston paksuinen, ehka reilu puolet pariston pituudesta. Sytytysvirran ollessa paalla, solenoidin kuuluu naksahtaa kun johtoa kayttaa irti ja kiinni. Irrallaan se ei toimi oikein ehjanakaan, sormella taytyy vahan painaa paasta mantaa sisaan etta se naksahtaisi ja vetaisi itse sen lopun matkaa. (Asennettuna kaasariin se manta pohjaa kaasarin sisalla sulkien tyhjakayntipiirin aukon), Tama tuskin on vikana, ei se kavis tyhjaa kylmanakaan kovin hyvin jos se solenoidi ei toimi.

Link to comment

Tai sit imusarjassa ilmavuoto? Eli ne pässinsarvien kumit.

Laita kone kylmänä käyntiin ja suihkuta starttipilottia niihin tiivisteisiin, jos kierrokset nouseen niin vika (ainakin yks mahdollinen) olis siinä.

Link to comment
  • 10 months later...
Guest Poppius

Mulla on myös tällaista lämpimänä käyntiongelmaa koneessa. Mittailin puolasta vastusarvoja, ja sieltä tuli aika kummallisia tuloksia. Mahdoinkohan mitata oikein vai missä mättää... 1 ja 15 nastojen välistä tuli 1,6 ohmia ja 1 ja "keskinasta" tai 15 ja "keskinasta" tuli 6,3 kilo-ohmia. Eli molemmat tulokset on vähemmän kuin toimivan puolan ohjearvot. Onkos puola rikki?

Link to comment

jos ei apulaitteiden tutkinta/säätö/vaihtoa auta, seuraava potenttiaalinen vikakohde vuotava(t) venttiilit kannessa. Kone lämpenee, välykset muuttuu. Kylmempi kone saa myös rikkaampaa polttoaineseosta, joten voi hiukan huonossa hapessa olevanakin toimia, mutta lämpimänä ei enää lisärikastusta ja ongelmat hyppää esille.

Link to comment
Guest Poppius

Aloin noita venttiileitä sitten säätämään, ja yllätyksekseni heti venakopan irroitettuani löytyi vikaa.

Eli ykköspytyn pakoventtiilin jousilautanen on paskana. -> http://www.aijaa.com/v.php?i=4587178.jpg

Tämä oli venakopan pohjalla -> http://www.aijaa.com/v.php?i=4587187.jpg

Venttiilikoneisto oli mielestäni myös todella paskainen, mitäköhän öljyä on edellinen omistaja mahtanut käyttää... Koneistot pesuun ja öljyt vaihtoon. Kunhan tuon nyt saa korjattua, niin sitten pääsee taas niiden välysten kimppuun.

 

Osaakos joku muuten noihin puolasta mittaamiini arvoihin jotain kommentoida?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...