Guest Toheltaja Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 Nyt on tarvetta saada sellaista lujuudeltaan hitsausta vastaavaa liimaa jolla saadaan kylkipelti vetästyä kiinni, kun pinta-alaa on pirusti niin sais hitsaamatta. Onko omakohtaisia kokemuksia moisista joita myös monet korinkorjauspajat käyttää eli vaihtavat katon liimaamalla ja sitten maali päälle. saumaan jää vain hipan verran kitattavaa. Mistä saa ja mitä merkkejä suosittelette. Muistanen ainakin Würthilla olevan moista, maksoi taannoin 400mk 200ml. onko muita potentiaalisia tullut markkinoille vuoden 98 jälkeen :) Quote Link to comment
Marko Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 Tsekkaa sellainen tuote kuin B.F Goodrich PL 400 ennen ainakin kumipojat helsingissä myi sitä tuotetiedot löysin ainakin Tremcon ruotsin sivuilta suomalaista maahantuojaa ei äkkisiltään löytynyt Quote Link to comment
hese Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 DURAMIX METALLILIIMA.PITÄÄ JA KESTÄÄ. -PIENTEN OSIEN PELTILIIMA 4176 -OVIPELTI LIIMA 4178 -SUURIEN PELTIOSIEN LIIMA 4179 MAAHANTUOJA SELCO OY WWW.SEALCO.FI Quote Link to comment
Per Jernström Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Sikalla on myös peltiliimaa. 2-komponenttitavaraa kaksoistuubissa. Itse aine ei ole niin hirveän hintaista, mutta vaatii oman "ruiskun". PL-400, sikabond, jne ovat siitä huonoja kun ovat yksikomponenttitavaraa. Aine siis kovettuu kuivumalla, ja jos on isoja pintoja niin se kestää todella kauan. Itse liimasin puhallinkopan lämmitysilma-aukot sikabondilla ja se muutama neliösentti kesti kolme päivää kuivua. Toistaiseksi ovat pysyneet kiinni, tosin auto on ollut vain tallissa... Quote Link to comment
Guest Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Korrek Megaglue. Samaa tavaraa käytetään esim. linja-autojen korien kasaamisessa. Porschen hiilikuitukyljet peltirungossa kestää hienosti koko auton kohottamisen lokarin kaaresta. Ahveniston panssariaitaa ne ei oikeen kyllä kestä eli on kyllä vissiin aika paskaa kamaa. vois löytyy sopivasti, varsinkin jos vaihdossa löytyis esim. juniksen kylkee? T.Mika Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 toistaseks paras vaihtoehto on tuo duramixin isojen pintojen liima. Siinä riittää työaika. Paas Mika dataa tosta enemmän. Onks se sitä kahdesta pikkutuubista tulevaa kellertävää töhkää joka kuivuu hippasen liian nopeesti? Quote Link to comment
Guest Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 on, porschen kyljen kerkee hyvin liimaamaan. 2 miestä kerkeis varmaan tuplamäärän. http://www.korrek.com/korrextra/kayttot ... gaglue.pdf Quote Link to comment
Per Jernström Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 Ihan mielenkiinnosta vaan, miten 2-komp liimalla liimatut osas saa irti? Esim joku liuotin, vai klassinen tyyli - raakaa voimaa? Quote Link to comment
Timppa Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 rälläkkä? eihän hitsauksiakaan muuten irti saa.. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 Kai nuo liimauksen luulil lämmöllä irtoovan. Kokeilemallahan se selviä, että kuinka paljon lämmintä vaatii, mutta villi veikkaus ois että alle 400 astetta. Quote Link to comment
joksa Posted December 18, 2004 Share Posted December 18, 2004 http://www.pajalle.com/autot/mk2tdi/sivu23.php Vanhassa katossahan luukun kehys oli koriliimalla kiinni. Peksi keksi kokeilla lämmittää kattoa kaasupillillä ja kyllähän se vielä irti lähti, poksahteli vain kuulemma irti sitä mukaa kun kattopeltiä lämmitti. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.