Jump to content

Type 4:n koneesta olis...


Guest komppa

Recommended Posts

Tarttis hieman tietoa pytty/mäntäseteistä...

 

Neoretrolla on 66 iskuinen 96 mm putkimäntäsetti. ( 1910 cc. )

 

1. sopiiko Z-lohkoiseen type 4 koneeseen? Isku on nyt 66.

2. HC:llä on putki/mäntäsetti 93 x 66 ja se sopii kyllä. ( 1800 cc. )

3. Jos on 100 mm männät ja 66 isku sopiiko 1700 cc lohkoon?

 

Pikaisia vastauksia odotellen...

Vastaukset joko tänne tai: janne.koski@halikko.salonseutu.fi

 

Kiitos!!!

Link to comment
Guest Toheltaja

kolmoseen vastaus että sopii ku koneistaa. Mulla ois kaupan 102.6 eli 4" TRW:n turbottamisen kestävä mäntäputkisetti sekä niille valmiiks kairattu lohko suffle pinneineen ajamattomana. Männät on uudet, Totalseal renkailla ja putket on juuri hoonattu mittoihinsa. kysy lisää jos kiinnostaa. Myös muuta pakettikamaa vois nelkkuun loihtia. Ja hinta ei varmasti oo kovempi ku neoretrolla :)

Link to comment
kolmoseen vastaus että sopii ku koneistaa. Mulla ois kaupan 102.6 eli 4" TRW:n turbottamisen kestävä mäntäputkisetti sekä niille valmiiks kairattu lohko suffle pinneineen ajamattomana. Männät on uudet, Totalseal renkailla ja putket on juuri hoonattu mittoihinsa. kysy lisää jos kiinnostaa. Myös muuta pakettikamaa vois nelkkuun loihtia. Ja hinta ei varmasti oo kovempi ku neoretrolla :)

 

 

Laita Jani mulle eemeliin setin hinta ja sylttyputkien pituus. Millekkä iskulle olit sitä suunnitellut? Eemeliosoite lienee sulla tallessa?

Link to comment

Kiitoksia tähän astisista vastauksista!

 

Mites nyt on sopiiko se 96*66 setti vakio 1700 T-4 kanteen vaiko eikö?

93*66 käy. Onko sillä 3 mm väliä?

 

Tähän kun vielä sais ni se on siinä sit!!!

Link to comment

Äkkiseltään väittäisin, että 93mm vakioputkikaan ei käy 1700 nelkun kanteen vaan pitää olla 1800 kansi.

 

Joskus väkästelin nelkkukonetta ja porautin 1700:n vakio 90mm putken T-1 92mm männälle ja muistelisin, että putken helmassa ei matsku riittänyt edes 94mm poraukselle. 1800 vakioputken saisi varmaan porattuakin tuohon 96mm mittaan -> Tarttee olla 1800 kannet ainakin (riippuu mistä nuo 96mm putket on väkästetty)...

Link to comment
Guest Toheltaja

ei riitä 1800:n putketkaan tuolle mitalle. Ainakin mahlen sarjoissa on noi 96 putket omaa valusarjaa kooltaan.

 

ootko katellu mihin hintaan saat noita 96 sarjoja? Toi 93mm on vakio 2 litraisesta eikä se pelaa 66 iskun kanssa ilman kikkailua...

Link to comment
ei riitä 1800:n putketkaan tuolle mitalle. Ainakin mahlen sarjoissa on noi 96 putket omaa valusarjaa kooltaan.

 

ootko katellu mihin hintaan saat noita 96 sarjoja? Toi 93mm on vakio 2 litraisesta eikä se pelaa 66 iskun kanssa ilman kikkailua...

 

 

Eikös 93 ollut 1800 ja 94 = 2 litraisessa?

 

Jan (mulla 2-litraiset kampi, männät ja putket ja 1,8 kannet 1,8 lohkossa)

Link to comment

Neoretrolla oli toi 96*66 listahintana 741,80 €. Eli siis noi 93 putketkaan ei sovi 1700 kansille? Hittolainen, kun on kahta eri vastausta.

Yhdistyksen sivuilla sain sen käsityksen, että sopis ja täällä ei?

Olisko jollain kaupan 1800 kansia? Putstattuja / avarrettuja? Uusilla / vanhoilla venttiileillä?

Link to comment
Guest Mika Raussi

Nyt senverran ihan mittaustietoa laitetan jakoon, että tossa miun Z-lohkosessa 1700 koneessa on lohkossa 100mm reikä ja kannessa saman kokonen. Kannet on 0:n muotosella ulostulolla ja pytyn helmassa silmällä arvioituna 3 milliä seinämää ihan siellä helmalla. Koneistettu lohkoon sattuva osuus on vaan noi 7mm pitkä.

 

Mitäs mittaa noissa 94x71 sajoissa pitäs olla reijät?

Link to comment

Mulla on kans 100 mm reikä sekä kannessa, että lohkossa.

Mulla kans 0-muotoisella ulostulolla ja helmassa vajaat 4 mm tavaraa. Taitaapi olla mikan kanssa samanlaiset?

 

Muakin kiinnostais noi tiedot. Mitä muilla on ja missä kansissa / putkissa?

Link to comment

2 litraisen (94*71) poraus kannessa 105mm, mitattu tänään kannesta.

 

103mm syltyn poraus 115mm, ainakin tuossa setissä mikä on tullut joskus mulle. Syltyt pitäis olla edelleen hyllyssä ja ne ovat käyttämättömät ja myytävänä. Lisäksi olis aloitetut 1.7L kannet edellä oleville sylintereille, siis avarrettu 115mm:iin, ei vielä muuta tehty. Ja sylinterien mitat oli muistaakseni 71 iskulle, mäntiä ei ole, tai ovat muualla. Edelliset myydään.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...