tono Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Huomasin että oli halki ja yritin ottaa sen pois, mutta joko irroittaessa hajosi tai oli ennestään hajalla niin osa jäi moottorin sisään. Millähän sen loppuhännän saisi pois? kun ei viitsisi koko moottoria alkaa purkamaan ; / Laajenee projekti liiaksi... Quote Link to comment
Guest Maximum Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 taitaa olla tyyppivika että hajoo irrottaessa. eikai siinä muuta kun tonkimalla. tyyli vapaa. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 tai jättää paikoilleen ja korvaa mekaanisen pumpun sähköisellä. Quote Link to comment
tono Posted October 28, 2008 Author Share Posted October 28, 2008 ookkei, mutta pelkään vaan että menee kampikammioon jotain. Millähän kannattaisi jälkeenpäin 'huuhdella'? löpö ei taida laakereille olla hyväksi, vai uskaltaisiko käyttää niin että ennen moottorin käynnistämistä laittaisi öljyt ja ottaisi tulpan johdot irti ja pyörittelisi hetken aikaa, sitten hetkeksi tulille ja uudestaan öljyt vaihtoon? Ja mielelläni pitäisin perinteisen pumpun kun toimii tai muuten karkaa liikaa euroja abin pussista : ( Quote Link to comment
Guest veewee Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Minä irrotin katkenneen pakelliitin joskus kiertämällä kierretapin pakelliittiin ja vedin. Mitään ei pudonnut kampikammioon. Onnistuu myös esim. täkkipultilla tms. Quote Link to comment
tono Posted October 28, 2008 Author Share Posted October 28, 2008 Minä irrotin katkenneen pakelliitin joskus kiertämällä kierretapin pakelliittiin ja vedin. Mitään ei pudonnut kampikammioon. Onnistuu myös esim. täkkipultilla tms. Kokeilin eikä irronnut, sitten janskuk lähetii ehdotuksen että paksulla rautalangalla. Ei onnistunut sekään kun lohkesi alapäästään kartioksi. Sitten meisselin kanssa vaan raa'asti läpi. Suht ehjänä tipahti. Mutta pikkuhilua siellä varmasti on. Millä pois? : -/ Oli varmaankin alkuperäinen kun oli niin julmetun haperoa ne 'reunat', muuten huomattavasti kovempa. ONko muuten uuden asentamisessa mitään kikkoja? painaa vaan paikalleen vaikka öljyn kanssa? Quote Link to comment
mite^ Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 sinne vaan. Sen perjaatteissa kuuluis nousta ihan normisti ylös. Mulla myös meni yks poikki ja laitoin vain sen vanhan takasin ja on siellä nyt 2 osassa. Seuraavaksi kun koneen otan auki niin vaihdan sen. Kyseessä toki jm moottori. Quote Link to comment
tono Posted October 29, 2008 Author Share Posted October 29, 2008 ok, mutta mitenkäs tuo dieselillä huuhtelu? imurilla jo vähän yritinkin ronkkia... Quote Link to comment
Mekanikko Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Sähkönen pumppu maksaa vaan pari kymppää ni kyllä abinki lompakko kestää jos köyhän työssäkäyvänki kestää.. on ny nimittäin jo helpoin ratkasu. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 Kääntele konetta pukissa ja annat maan vetovoiman hoitaa homman. Itte en alkas riskeeraa noiden irtopalojen kanssa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.