Guest vw72 Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 sehän alkaa näyttämään jo ihan hyvältä.. onkos tämä sama auto mikä oli nettiautossa myynnissä tuossa kesällä, kun itse kanssa katselin sieltä kuplaa ja samantyylinen osui silmään. loppujen lopuksi itse kuitenkin löysin aihion lähempää. Quote Link to comment
tono Posted January 17, 2009 Author Share Posted January 17, 2009 juu sieltähän se. Itsekkin kun kattelin sieltä pidemmänkin aikaa niin suurin osa oli myynnissä pohjanmaalla, eli vähän turhan kaukana meikäläiselle. Tuo sitten löytyikin naapurikaupungin puolelta, hyvä kuntoisella pohjalla... :'D (todellisuudessa toisenpuolen sai rakentaa kokonaan uusiksi, vaikka nopealla vilkaisulla näytti hyvältä.) Quote Link to comment
Guest vw72 Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 juu kyllä niissä vaan tahtoo helposti olla ruostevikaa,mutta sehän kuuluu asiaan.. pääasia et kuitenkin saa kunnostettua ajoon ja kuplasta saa kyllä hienon ku vaan vähän näkee vaivaa. itsekkin löysin oman projektini 50 km päästä, kyllä siinäkin pohjassa oli hommia ja paikkoja piti laittaa mutta kohtuullinen aihio kuitenkin. Quote Link to comment
tono Posted January 24, 2009 Author Share Posted January 24, 2009 Tänään tuli heitetyksi koppa takaisin päälle, että saisi takakiinnikkeet paikoilleen, mutta tulipahan huomatuksi ettei se sinne mahdu. kun ei ollut jäljellä mitään noilta kohdin niin tuli mukamassa laitetuksi oikein... Ei kenelläkään olisi kuvaa millainen tuon kohdan pitäisi olla`? Ja sitten kysymys: Mitkäs mahtavat olla hansikas lokeron strategiset mitat?`Kun tarkoitus olisi metallista väsätä siihin lokero. Quote Link to comment
tono Posted January 28, 2009 Author Share Posted January 28, 2009 Todiin nyt mahtuu koppa menemään paikoilleen. Vasaraa, lekaa ja moskaa tarvittiin jotta tuo 2 millin plootu suostui 'siististi' taipumaan. Tänään kaavin viimeisetkin maalin rippeet pois, nyt ei pitäisi olla missään suuria määriä maalia. Tulipahan huomatuksi, miksei kuskin ovi mennyt 'heittämällä' paikalle. On tuo kuppeli aikoinaan ajettu kuskinpuoli edellä johonkin, kun oli pakkelin alla ovessa jälkiä :) ja se selittää ne rutut pohjassakin. Huomenna jos saisi hiekkapuhalletuksi ruosteiset paikat puhtaiksi ja sitten vähän hitsausta ja hiomista ja maalausta. Quote Link to comment
Guest Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Tohon kohtaan mistä koppa ei istunut paikoilleen, kuuluu semmonen kiinnitys piste/jalka josta koppa tulee runkoon kiinni. Eihän ole unohtunut? t. jaakko Quote Link to comment
tono Posted January 29, 2009 Author Share Posted January 29, 2009 Tohon kohtaan mistä koppa ei istunut paikoilleen, kuuluu semmonen kiinnitys piste/jalka josta koppa tulee runkoon kiinni.Eihän ole unohtunut? t. jaakko Ei ei ole : ) Sen takia se koppa tuli heitetyksi tuohon rungon päälle, että saa ne varmasti kerralla kohdalleen. Tänään niitä vähän kiinnittelinkin jo valeeseen ja hiekkapuhaltelin koppaa pikkiriikkisen. Into kasvaa ja kirjoitukset lähenee... Hyyyvin huono yhdistelmä : D Quote Link to comment
metake Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Tohon kohtaan mistä koppa ei istunut paikoilleen, kuuluu semmonen kiinnitys piste/jalka josta koppa tulee runkoon kiinni.Eihän ole unohtunut? t. jaakko Tuossa muutama huono kuva tuosta kohdasta. Tosin näähän tais olla jo tiedossakin tekijällä? Quote Link to comment
tono Posted January 30, 2009 Author Share Posted January 30, 2009 juu suunnilleen, mutta kiitos kumminkin : ) Tänään puhalsin ovet. Tahtoi vain kosteus tehdä temppuja hiekkapuhaltimelle. Mitäs muuta, niin venttiilin välykset säädin ja tuntuu ottavan kierroksia ärhäkämmin, eikä tukehdu niin kuin aikaisemmin, että ei ainakaan haittaa mokomasta operaatiosta ollut. Mitenkäs tuo pissapojan suutin tuosta etuikkunan alta irrotetaan? Yritin katsella ja testata mutta en saanut irti. Joku koira ilmiselvästi haudattuna siihen. Kuvia tulee jossain vaiheessa. Quote Link to comment
Guest Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 ei kai se kuollut koira siihen mittää vaikuta ;) Quote Link to comment
hanski. Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Tänään puhalsin ovet. Tahtoi vain kosteus tehdä temppuja hiekkapuhaltimelle... ennen puhallusta aina kompuran säiliön pohjasta päästät vedet pois.. +1-2 laadukasta vedenerotinta ennen hiekkapyttyä...saattaa auttaa kosteuden poistossa.. Quote Link to comment
tono Posted January 31, 2009 Author Share Posted January 31, 2009 Tänään puhalsin ovet. Tahtoi vain kosteus tehdä temppuja hiekkapuhaltimelle... ennen puhallusta aina kompuran säiliön pohjasta päästät vedet pois.. +1-2 laadukasta vedenerotinta ennen hiekkapyttyä...saattaa auttaa kosteuden poistossa.. Näinhän se pitäisi olla, mutta mutta :D Tällä hetkellä siinä on yksi vedenerotin, mutta sattui olemaan suht täynnä vettä... Ja no eikä tuo hiekkapuhallinkaan mikään ihmeellinen ole, enemmänkin hiekkasivautin. Tänään oli tarkoitus saada etuvakaajan sidesarja kiinni, mutta sidesarja voitti tämän päivän ottelun 10-0. Yhtään en saanut paikalle. Illalla innostuin rakentamaan työvälinettä siihen, mutta pakkasen kiristyessä jatkan tuotekehittelyä sisällä, koska ensimmäinen yritys ei aivan onnistunut kehitelmässä olevien liian kapeiden kärkien takia. Vaikutti muuten suht lupaavalta. Sidesarjasta suivaantuneena heitin pohjan pois lämpöisestä hallista ja heivasin kopan takaisin sinne. Vähän viimeistelyhitsauksia, mutta jossain oli vielä massaa ja savu sen mukainen, joten oli häivyttävä. Kuvatuksia tulee kuhan kerkiän kuvaamaan. Illemmalla illemmalla... Kun käydään tarkistamassa ettei mikään pala 'verstaalla'. Quote Link to comment
tono Posted February 20, 2009 Author Share Posted February 20, 2009 Jaahas, olen luvannut jotain kuvia. Niitä ei sitten tainnut tulla edes otetuksi. Kaikkea pientä tapahtunut tässä. Hitsauksia siistitty ja tehty luukku sinne etutavaratilaan, jossa alunperin ollut pyöreä luukku, nyt neliskanttinen ja vähän isompi kun on kokonaan uutta peltiä ja ympyrää ei meikäläisen laitevarustuksella hirmuhelposti tehdä. Lokasuojia hiottu päälipuolelta peltikirkkaaksi, alapuolella vielä tekemistä : S Samoin etutavaratilaa yritetty putsata jostain ihme maali tai kotelosuoja aineesta, jota on hankala poistaa :S Paikoin lähtee ihan 'mukavasti' ja toisesta kohtaa taas ei millään, lämmittäminen pahentaa vaan. Ehkäpä siihen jokin keino vielä löytyy. Eipä tässä mitään muuta taas oikein ole tapahtunutkaan kun kaasukin on migistä taas kerran lopussa niin pysty viimeisiä hitsauksiakaan tekemään ; < joita on ehkä metrin verran saumaa yhteensä. Quote Link to comment
tono Posted February 22, 2009 Author Share Posted February 22, 2009 Näin sunnuntain kunniaksi päätin tampata penkit, että kehtaa tuoda sisään. Kaavoja piirrellessä menikin sitten yhteensä 4 tuntia ja yhteensä 3 metriä menee 140 cm leveää kangasta ja saman verran tekonahkaa. Saas nähdä miten osaa käyttää ompelukonetta/saumuria, viimeks alaasteella 7 vuotta sitten tuli mokomia vehkeitä käytetyks. Tää auton remontoiminen on yllättävän monipuolista : D joutuu taipumaan metallimieheksi, räätäliksi ja puusepäksikin aina välillä. Lisää kerrotaan kun on jotain kertomista, katsotaan tuleeko penkeistä vielä asiallisen näköisiä... Huomenna kankaan hakuun, johon suunnittelin laittavani jotain huonekalujen verhoiluun tarkoitettua kangasta ja tekonahkaa, maksaa vajaat 20 eeroa metri. Kaippa ne nyt pientä ajelua kestää? Quote Link to comment
Lahti411 Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Joo, mäkin uskaltauduin verhoilemaan itse mun 411:n etupenkit. Kyllä niistä ihan siistit tuli, kun vaan viitti tehdä rauhallisesti. Kato vaan vanhoja päällisiä purkaessa, missä järjestyksessä ne on ommeltu. Ja ainakin mun tapuksessa muutama ylimääräinen istuin oli tarpeen varaosiksi. Oli nimittäin jousia menny poikki yms, joten kasasin useammasta penkistä kaksi hyvää. Ja ainakin nelostyypin volkkareissa ei ole mitään tukikangasta jousien ja meriheinän välissä, minkä vuoksi jouset painuu heinän sisään ja puhkoo lopulta verhoilun. Käytin tukikankaana jotain tanakkaa puuvillakangasta, minkä leikkasin hieman runkoa suuremmaksi, että pystyin harsimaan sen rungon ympäri kiinni. Kaikkinensa taisin kuluttaa penkkien kunnostukseen n. viikon illat. Quote Link to comment
tono Posted February 23, 2009 Author Share Posted February 23, 2009 Hyvä tietää, ehkä hommaaan myös jotain sitten sinne jousien alle. Kiitos : ) Quote Link to comment
tono Posted March 6, 2009 Author Share Posted March 6, 2009 Tänään vasta aloitin kankaiden leikkuun, kun koulu tahtoo hyvin pahasti haitata auton kunnostusta/kasausta. Kori alkaa olemaan pientä pakkelipaikkausta vajaa valmis maalattavaksi. Väri sävy ei vielä varma joko harmaa tai sitten suht tumma puhdas sininen (tulihan tarpeeksi epäselvästi?). No pari viikkoa vielä aikaa miettiä, sen jälkeen alkaa 24/7 työtahti. Josko synttäreiks ois jo takaisin liikenteessä, eli huhtikuun puolessa välissä. Quote Link to comment
tono Posted March 8, 2009 Author Share Posted March 8, 2009 Noniin nyt on saatu vihdoinkin jotain näkyvää aikaan. Nimittäin yksi penkki täysin valmiiksi! Loputkin lähes jo ommeltu kasaan. Todiste: Ennen ja jälkeen, tosin tarkkasilmäinen saattaa huomata että kyseessä eri penkit. Mutta samassa kunnossa molemmat. Vaatii vielä vähän kiristystä tuo uusittu penkki. Tuo räätälin työ on yllättävän haastavaa, taidan pysyä tästä edespäin metalli/puu linjalla, luonnistuu se osa-alue paljon paremmin, kuin tuo saumureiden ja ompelukoneiden maailma. Haavoja tuli vähintään yhtä paljon kuin kuplan metallitöissä yhteensä. Neulat on yllättävän tuhoa aiheuttavia. Tästä on hyvä jatkaa. Quote Link to comment
tono Posted March 30, 2009 Author Share Posted March 30, 2009 Nyt on taas hallin puolellakin jotain tapahtunut, kun kirjoitukset on ohi niin tallilla on tullut olluksi muutama tunti. Lokarit alkaa olemaan kunnossa, tänään vahvistin ovia kulmaraudalla, kun on koko lasit ja jostain luin että alkavat helposti repsottamaan. Kuskin ovessa olikin jo pieni halkeama keskellä ovea. Elo kulmarautaan kiinnitysreikien kohdalle tarpeeksi suuret reiät ja lisää reikiä sivusta ja päältä ja kunnon virroilla rauta kiinni. Jämäköitti kummasti ovea. Huomenna viimeiset hitsaukset ja sitten kitillä tasoittelua, niiltä kohdin missä epätasaisuutta on. Jos ens viikolla sais jo maalin päälle. Sitten kasaan ja baanalle. Quote Link to comment
tono Posted April 14, 2009 Author Share Posted April 14, 2009 Nyt päästy vähän maalailun makuun, tosin pääsiäisen kipeänä olo vähän hidasti rojektia, mutta jos ylihuomenna jo sais pintavärin päälle, niin ois jees! Kaikki näkymättömät osat jo maalattu, mutta pinnasta puuttuu vielä maali, kun on nyt tarkoituksella hidaasteltu että tulisi kaikki montut tasoitetuks mahd. tarkkaan. Quote Link to comment
tono Posted April 28, 2009 Author Share Posted April 28, 2009 Nyt on kasaaminen ollut vaiheessa jo muutaman viikon ajan, aina jotain osaa hukuksissa/puuttuu niin kasaaminen hidasta. Pohja ja koppa vielä erillään, kun moottoritilasta puuttuu vielä yksi tiiviste, joka toivottavasti saapuu muiden osien kanssa loppuviikosta. Vähän takapakkiakin tullut, kun pääsylinteri on ollut paikoillaan ja tankki heti siinä kiinni, jotta saati piiri ilmatuks, niin eikös se pentele puskenut nyt kevään kunniaks aineet pihalle, vaikka koko talven oli vuotamati. Noh pohjasta meni uudelleen maalaukseen osa sen takia. Maalaaminenkin onnisyui joten kuten : D Valumia tuli x-määrä, mutta joko ne jätetään todisteeksi tai yritetään tehdä niille jossain vaiheessa jotain. Quote Link to comment
tono Posted January 3, 2010 Author Share Posted January 3, 2010 On se kyllä kumma kun aina sen suurimman inspiraation saa talven tähän mennessä kovimmilla pakkasilla. Puskureita oli sitten lähdettävä sovittelemaan paikoilleen ja hitsattava taakse puskurin kiinnikkeet, kun viime vuonna en niitä sinne tullut laittaneeksi. Lisäpitkiä kanssa tuli asennelluksi. Vähän meinas olla kylymää vaikka tallissa jonkin sortin patteri, ainakin mieltä lämmitti. Taisi se ehkä pari astetta lämmittää Ja tälläset raudat tul rakennelluksi Niin ja tosiaan tännehän mokoma ei ikinä valmistunut. Tuollaisena sillä tuli viime kesä päristellyksi Quote Link to comment
tono Posted March 21, 2010 Author Share Posted March 21, 2010 tänä viikonloppuna saatiin sitten puskurin kiinnikkeet taakse ja lisäpitkien asennuspalikat hitsuutelluksi etupäähän kiinni. Osia on taas (valitettavasti) tullut pitkin talvea hankituksi lisää ja nykyään toimii vilkunpalautuskin. Kun vielä sitten riittää rahat vehjeksen liikenteeseen ottoon ja bensoihin : S piktsöössiä: Ja tosiaan roiseläpät tuli kanssa hankituksi ja takapelti on irtonaisena hallin lattialla vielä, jotta saapi maalatuksi jahka kelit lämpenee. Quote Link to comment
tono Posted May 14, 2012 Author Share Posted May 14, 2012 Ohhoh, ompas kulunut aikaa kun viimeksi tänne rustaillut. Jotain pientä parissa vuodessa tapahtunut. Ei mitään mullistavaa. Keskikonsoli ver. 2.1 asennettu vuonna 2010 ja päivitetty aina tarpeen tullen ja tänä talvena 2011-2012 laitettu termostaatti härpäkkeet paikoilleen, kun puuttuivat ja nivelet uusittu eteen. Tuohon termostaattisysteemiin tuli sitten liitetyksi mikrokytkin. Mikrokytkimen avulla näkee onko termostaatti täysin auki (vihgreä valo) vai vain osittain (oranssi). 200 km matkalla vihreän valon syttymiseen piti ajella n. 10-15 km 80 alueella. Lopussa kaupunkiajossa(ulkona +7) näemmä lämmöt laskee sen verran, että termari sulkeutuu hieman ja valo muuttuu oranssiksi. Edit itseasiassa ne valot näkyvät tuossa keskipaneelin alareunassa. Ja lisättäköön sen verran että nyt on 3 kesän aikana opiskelijabudjetilla päristelty karvan alle 15 000 km Saas nähdä paljon tämä neljäs kesä tuo mittariin :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.