Guest 1200-73 Posted November 24, 2008 Posted November 24, 2008 Jossakin oli oikein kuvin kun joku purki ja kunnosti jonku bossilaisen virranjakajan mutta nyt en löydä sitä mistään. sattusko joku muistamaan. Lähinnä ihmetyttää miten sen akselin saa irti ku se tappi mikä kiinnittää sen alarinkulan ei lähe millään pois. Quote
metake Posted November 24, 2008 Posted November 24, 2008 Onhan noita tullut jokunen purettua.. Kyllä se tappi vaan pitää saada pois, ihan lyömällä se tulee. Hyvä tuurna helpottaa asiaa. Kun saat tapin irti, niin muista merkitä tai painaa mieleesi kummin päin se alarinkula on siinä akselilla, sen saa kummin päin vain, mutta vain toinen on oikea. Quote
Guest 1st Posted November 9, 2013 Posted November 9, 2013 Nostetaas vanhaa aihetta.. Mulla ois sama homma edessä, koitin tossa illalla sitä alapuolen tappia naputella pois, mutta pienellä voimalla se ei tuntunut lähtevän.. Eikö siinä akselilla jonkinlainen laakeri ole? Löytyyköhän siihen uutta laakeria sitten mistään? Omassa kun on akselilla väljää siihen malliin että kärkiväli muuttuu 0.2mm kun akselin välystä liikuttaa laidasta toiseen.. Tosin mielessä on ollut että laitan kärjettömän modulin, mut oishan se hyvä siltikin saada välyksetön jakaja. Niin ja kyseessä on siis 205-jakaja Quote
vwagen Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 205 ei paljoa jakajasta kerro,lähes kaikki ilmajäähdytteisten volkkareiden jakajat on 205:sia,jakajan tunnistamiseen tarvitaan alkunumerot ja loppukirjain. Tappi ei irtoa naputtelemalla,siihen pitää lyödä voimalla. Quote
Virtanen Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 Itse olen etsinyt jakajan pyörittimen päälle sopivan paksuseinämäisen putken ja porannut kylkeen reiän, ja siihen mutteri hitsillä kiinni. Ruuviin sitten reikä päähän, ja siihen upottanut sopivankokoisen laakerineulan. Tällä saa tapin liikkeelle ettei niittaannu ja mene entistä tiukempaan. Quote
Guest 1st Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 205 ei paljoa jakajasta kerro... Ai, ajattelin että kun puhutaan 009, 010, 034 jne. jakajista, että tuo 205 riittäisi. 043905205K on jakajan tunnus kokonaisuudessaan. Pitänee katsella sopiva lyöntitappi, koittaa asettaa se jalka johonkin että pysyy paikallaan ja lyödä sitten voimalla :) Quote
metake Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 Ai, ajattelin että kun puhutaan 009, 010, 034 jne. jakajista, että tuo 205 riittäisi. Tosiasiassa esim. 009 kirjainsarjallakin on useampia jakajia, mutta tuo 009 on yleistynyt tarkoittamaan ilman alipainekelloa olevaa virijakajaa. 043905205K on jakajan tunnus kokonaisuudessaan. 1976 ja uudemman 1600 kuplan jakaja. Varsin hyvä ja toimiva jos välykset saa pois ja jakaja muutenkin on kunnossa. Pitänee katsella sopiva lyöntitappi, koittaa asettaa se jalka johonkin että pysyy paikallaan ja lyödä sitten voimalla :) Itse olen laittanut jonkin sopivan holkin, esim. hylsyavaimen, alapuolelle ja yläpuolelta lyönyt oikeankokoisella kunnollisella lyöntituurnalla tapin pois. yhtä lukuunottamatta kaikki on lähteneet. Quote
Guest 1st Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 1976 ja uudemman 1600 kuplan jakaja. Varsin hyvä ja toimiva jos välykset saa pois ja jakaja muutenkin on kunnossa. Jees, tästä tais tuolla miun projektipäiväkirjassa olla kesällä keskustelua että ei ole tän auton alkuperäinen jakaja. Löytyyköhän näihin sitten laakereita mistään, jos siellä akselissa sellaiset edes on ? Quote
Guest 1st Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 Eipä tuolla laakereissa ollukaan välystä, vaan siinä ylemmässä akselissa mikä lähtee keskipakosäätimestä, mihin sitten pyörijä yms kiinnitetään. Rasvailin paikkoja ja kasasin sen samantien takaisin. Hiemanhan siellä välystä on, mutta ei varmaan haittaa asiaa, jos kärjettömän modulin sinne laitan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.