-AP- Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Kuka poraa ilma-VW:n yhden sylinterin puoli milliä suuremmaksi? Ja mielellään niin, että reikä on suora vielä kansi kiristettynäkin ("stress plates")? Quote Link to comment
-Alex- Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Saako kysyä että miksi? :) Minkäkokoisen putken ajattelit porata? Eikun koneistamoista kyseleen, eiköhän ainakin joku isohko firma poraa. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Kolmospyttyyn matalammat puristukset, mutta enemmin tilavuutta? Quote Link to comment
-AP- Posted December 7, 2008 Author Share Posted December 7, 2008 Sen takia, että pöydällä koneeseen menoa odottaa neljä hyväkuntoista vähänkäytettyä 83,50 mm mäntää, niihin uuden männänrenkaat sekä kolme porauksen jälkeen liki kulumatonta sylinteriä - sekä yksi jonkinlaisen pintavaurion (uuden koneen voitelu- tai asennushäiriö?)sisäpuoleltaan kokenut pytty ... Uskallanko epäillä, että 'isohkot firmat' tuskin jaksaa innostus yhdestä porattavasta reiästä, työhön tarvittaisiin enemmän 'racing-suuntautunut' harrastajaystävällinen yritys? Quote Link to comment
Guest Jarmo Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Hemi Motors Ky . Heinola p. 03 7182882 . Quote Link to comment
Virtanen Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Virtasen Moottori Salo, ei ole sukua ;-) Quote Link to comment
Guest Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Ei noissa yks pyttysissä prätkänmoottoreissakaan tota porattavaa sen enempää oo. Ja kyllä niitä tällä meillä päin kaikki moottorikoneistamot tekee. Tammerdiesel, GT-motor... Volsun pytty on vaan vähän hankala kiinnitettävä koneeseen. Varsinkin jos haluat että se stressiporataan. Se karsii kyllä melkoisesti tekijöitä. Pitäis olla sellanen rengas missä olis "ansatsi" eli pykälä mikä painais putken päätä. Joo ja alapäässähän pitäis olla rengas kanssa. Quote Link to comment
Per Jernström Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Nostetaan vanhaa ketjua hieman. Pitäisi saada matalat noin 90mm männät T-4 koneeseen. Kustannustehokkaat männät olisi kuplan 90,5x82mm männät (35mm lakikorkeus). Sylinterit joko poratut nelkkupytyt tai olisiko parempi sorvata kuplan mukit sopimaan? Hieman silppomiseksi menee jos laittaa kuplan putket, eli olisiko parempi vaan miettiä porauttamista? Vai olisiko jossain saatavilla 90mm matalaa mäntää? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.