Jump to content

Sylinterin poraus


Recommended Posts

Sen takia, että pöydällä koneeseen menoa odottaa neljä hyväkuntoista vähänkäytettyä 83,50 mm mäntää, niihin uuden männänrenkaat sekä kolme porauksen jälkeen liki kulumatonta sylinteriä - sekä yksi jonkinlaisen pintavaurion (uuden koneen voitelu- tai asennushäiriö?)sisäpuoleltaan kokenut pytty ...

 

Uskallanko epäillä, että 'isohkot firmat' tuskin jaksaa innostus yhdestä porattavasta reiästä, työhön tarvittaisiin enemmän 'racing-suuntautunut' harrastajaystävällinen yritys?

Link to comment

Ei noissa yks pyttysissä prätkänmoottoreissakaan tota porattavaa sen enempää oo. Ja kyllä niitä tällä meillä päin kaikki moottorikoneistamot tekee. Tammerdiesel, GT-motor... Volsun pytty on vaan vähän hankala kiinnitettävä koneeseen. Varsinkin jos haluat että se stressiporataan. Se karsii kyllä melkoisesti tekijöitä.

Pitäis olla sellanen rengas missä olis "ansatsi" eli pykälä mikä painais putken päätä. Joo ja alapäässähän pitäis olla rengas kanssa.

Link to comment
  • 1 year later...

Nostetaan vanhaa ketjua hieman. Pitäisi saada matalat noin 90mm männät T-4 koneeseen. Kustannustehokkaat männät olisi kuplan 90,5x82mm männät (35mm lakikorkeus). Sylinterit joko poratut nelkkupytyt tai olisiko parempi sorvata kuplan mukit sopimaan? Hieman silppomiseksi menee jos laittaa kuplan putket, eli olisiko parempi vaan miettiä porauttamista?

 

Vai olisiko jossain saatavilla 90mm matalaa mäntää?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...