Guest eemeli Posted December 18, 2004 Posted December 18, 2004 Hep! Millä pesette koneen osat ennen kasaamista? Mun ultraäänipesuriin menee just just mäntä tai kaasarin osia, muttei sen isompia palikoita. (ehlä lohkonkin vois pestä jos laittas 27 osaan...) Onko jotakin keinoa, millä saa kotioloissa riittävän puhdasta jälkeä, vai joutuuko kääntymään moottorikoneistamon puoleen? -eemeli- Quote
Racing Posted December 18, 2004 Posted December 18, 2004 Pesuvadissa,runsaasti liuotinta ja huutelu vedellä letkusta. Aikoinaan kun olin amiksessa niin Teijo osienpesukoneella ilmaiseksi :D porukka vähän kattoi kun meikä kuskas lähes joka hallipäivä peräluukullisen moottorin osia pesuriin...ja tuolla tuli tosiaankin puhdasta! Quote
Guest eemeli Posted December 19, 2004 Posted December 19, 2004 Mikäs liuotin olis parasta tuohon pesufatimenetelmään? Jonkinlainen harjakin saattas olla oiva apu, luulen mä. Puhdasta jälkeä tulis pikkukellojen pesukoneella, mutta kuplan kiukaassa ei montakaan niin pientä osaa ole, mitkä siihen masiinaan mahtuu... Pärjääkö samalla liuottimella esipesun ja varsinaisen, vai tarttisko alkupuhdistukseen rajumpia myrkkyjä? -eemeli- Quote
Guest komppa Posted December 19, 2004 Posted December 19, 2004 Hae kannullinen bensaa, bensaa pesuvatiin ja osia pesemään. ( kumihanskat käteen... ) Jos ei ole pesukonetta / sopivaa sellaista, niin tää on ihan OK vaihtoehto. Nimimerkillä sinne olis itsekin suunnattava. ( Tupakinpolttoa kannattaa rajoittaa työskennellessä... = ) ) Quote
Guest Mika Raussi Posted December 19, 2004 Posted December 19, 2004 Unohda se bensa samantien. Mie en ainakaan voi missään nimessä suositella bentseenihöyryjen hengittämistä. Taitaa puol tuntia kunnon bensan katkussa vastata 10 kartonkia tupakkaa bentseenin määrässä. Kysy työkaluliikeistä tai autotarvike kaupasta sopivaa pesuainetta. Mie on käyttänyt menestyksellä Nessolin Liav-nimistä ainetta ja harjana on toiminut sokevan pitkä pensseli sekä kynsiharja ja muut hankausvälineet. Vähän on ollut suunnitelmissa rakentaa astiaperukoneesta osienpesukone. Se lämpö on nimittäin ihan helvetin pop! Quote
Ketsa Posted December 19, 2004 Posted December 19, 2004 Nuorempana kun oli aikaa touhuiluun enempi pesin naftalla osata ja puhalsin paineilmalla heti perään kuiviksi. Lohkon öljykanavat liotin bensalla. Puhdasta tuli ennenkin, mutta nykyään ei kyllä enää viitti, vaan osat kiikuttuu moottorikoneistamoon pestäviksi. Quote
Per Jernström Posted December 20, 2004 Posted December 20, 2004 Wurtillä on "tehopesu" niminen Pineline tuote joka on erittäin hyvä rasvanpoistoon. Osat täytyy vain suojata heti pesun jälkeen tai ruostuu. Mulla tuli pintatummumia kampiakseliin muutamassa minuutissa pesun jälkeen. Ei uskoisi että voisi olla totta, mutta täysin rasvaton pinta joka on 60astetta lämmin ja vielä vähän kostea niin hapettuminen käy vikkelästi.. Jos on paljon tervamaista öjly-mutasekoitusta (esim vanhan lohkon alla) olen pistänyt ensin naftaan likoomaan ja sit vasta rasvanpoistoon. Nafta ei haihdu samalla tavalla kuin bensa, mutta eihän sekään terveellistä ole hengitettynä. Öljykanavat voi rassata asepiippuharjalla. 22-cal on aika sopiva koko. Harjan on oltava pienempi kuin rassattava reikä, tai on suuri riski että se jää pysyvästi reikään. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.