SePi Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Tuossa Ridin' & drivingin Jyrängön pajan jutussa sivun 22 alaoikealla kerrottiin VW 1500 S vm -65 variantteja tulleen maahan vain 7 kpl. Tuntuupa pieneltä kun muistelee aikoja -60 luvun lopulta ja silmäilee omaakin albumiaan. GFV-51 rekisterissä olleella kyseistä vuosimallia edustaneella sinisellä kaunottarella sentään ajeltiin Imatran maisemissa useita vuosia, eikä se mun mielestä ollut ainutlaatuinen lainkaan. Paha se oli ruostumaan varsinkin etulokasuojien yläkulmista ja muistelisin, että 6 vuotiaana oli jo läpi reikiä. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Jospa siinä tarkotettiin henkilöautoja. Oisko tullu sit useampia piilofarkkuina ja N-malleina. Quote Link to comment
Lasse Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 No ei se mikään yllätys ole kun katsoo mitä tollaset maksoi silloin. Kantikas kuplavolkkari ja kolme kertaa kuplan hinta. Mitäs pv-volvo maksoi tohon aikaan? Tai opel? ford? Ja näissä oli lämmitys samaan hintaan. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 TM:hän oikein yltyi kehumaan kolkin lämmitystä kuuskytluvulla, ei tainneet nestejäähdytteiset aikalaisensa olla hirmu paljon lämpimämpiä. Rajut on ollu erot hinnoissa vuoden 1965 lopussa, vaikkei nyt ihan kolminkertaiset. Ote Olli J. Ojasen kirjasta Volkswagen - Kuplan Aikakausi. Quote Link to comment
SePi Posted January 5, 2009 Author Share Posted January 5, 2009 Volvo oli varmaan jo 15.000 ja mersu sitä pari tonnia enemmän. Nuo hinnat lienevät jo -66 malleista, koska ei kai -65 vielä ollut 1600:ia. Sinänsä hintahaitarit olivat pienempiä, eikä malleja ollu nykytapaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.