Guest Hotvws1 Posted December 21, 2004 Posted December 21, 2004 eli onko kokemuksia paljonko menee tuntia kun vanha otetaan irti sovitetaan ovaali paikoilleen ja hitsaushommat tehtynä? ovaalin palassa on ilmanottoritilät ja se on katkaistu 40cm ikkunan yläpuolelta Quote
Guest Posted December 22, 2004 Posted December 22, 2004 Sehän riippuu ihan tekijästä. Mulla meni aikoinaan kuukauden kaikki vapaaillat. Quote
Guest Hotvws1 Posted December 22, 2004 Posted December 22, 2004 ammattimies tekijänä onko kolme työpäivää (24h) lähellekkään. Hitsattuna saumat hiottuna mutta ilman pohjatöitä? Quote
DOODAH Posted December 22, 2004 Posted December 22, 2004 hanukaton reiän laittamisessa menee kolme iltaa jos ei hosu, tossahan on saumaa vähemmän, eli luulis riittävän. Varotuksen sanana ovaalin ja paksutolpan etulasien koossa on julma ero, jos vaihtamaan lähtee, niin vaihda sitten molemmat.... Quote
Guest Toheltaja Posted December 24, 2004 Posted December 24, 2004 eli koko katto tolpista ja kojelaudan kanssa sekä etuluukun ja lasin välinen pelti. :) Quote
Timppa Posted December 24, 2004 Posted December 24, 2004 jaa-a 924 vaihdettiin 2:een mieheen, targa katto 1:ssä päivässä, heppiin hitsattuna, ja hyvä tuli,, Quote
Guest Hotvws1 Posted December 25, 2004 Posted December 25, 2004 tarkotus on vain vaihtaa takalasin pala. kun kaveri jolle tuo homma pitäs tehdä niin se on jo hommannut ovaalin palan ja se on katkaistu noin 40 cm takalasin yläpuolelta ja siinä on myös vesikourut. itellä olis kyllä ylimääräisenä ovaalin huono kori josta olisin myynyt koko katonkin mutta kun se auto johon muutos pitäis tehdä on vm-69 niin ajattelin että olisko toi pala yksinkertaisin jo nopein vaihtoehto? ehkä toi kolmepäivää on liikaa? mutta joutuuhan siinä kyllä purkaa sisustan/takalasinkin. Quote
Guest Toheltaja Posted December 25, 2004 Posted December 25, 2004 tee itse ja tee liimalla. leikkaat vaan 2-3cm isomman palan katosta ku mitä vanha takalasin reikä on, hiot maalit pois liimapinnoilta, puhdistat asetonilla ja sitten liimaten. Laitan puristimet jollain konstilla kiinni ja annat kuivua. Näin ei pinta vetele, saumaan jää minimaalisesti kitattavaa ylipursunneiden liimojen poiston jälkeen. Tämän jälkeen vetäset sisäpuolelle saman homman ja pistehitsaat ikkunan reunasta (alkuperäisestä kohdasta) sisä sekä ulkopuoliskon toisiinsa. Siistiä ja vaivatonta. Quote
Guest Hotvws1 Posted December 25, 2004 Posted December 25, 2004 kävi kyllä mieles toi liimaaminenkin mutta kun sen sauman joutuu paklaamaan niin pelkään että saumakohta halkeilee ajan myötä. eli tarkotan ikkunan yläpuolista saumaa. ajatus oli että jos sen hitsais ja sitten vetäs koritinan päälle. mutta toi liimaaminen olis aika joutuinen homma. Quote
Guest Toheltaja Posted December 25, 2004 Posted December 25, 2004 joudut tinaamisen jälkeenkin hiomaan ja kittaamaan 90% varmasti. Quote
Ketsa Posted December 26, 2004 Posted December 26, 2004 Kun vm. -69 kuplaan sovitetaan ovaalin takaikkuna, ei lopputuloksen kannalta ole mitään merkitystä, onko pakkeli halkeillut tai pellit vedellyt. Kauhea mikä kauhea! Quote
Guest Hotvws1 Posted December 26, 2004 Posted December 26, 2004 joo näinhän se on mutta eipä toi ittelle tulekkaan. mutta jos asiakas haluaa tuollasen muutoksen niin sehän täytyy tehdä. eli on se lopputulos vaan merkittävä osa jos näitä hommia meinaa vielä jatkossakin tehdä. Quote
Guest nyki Posted January 16, 2005 Posted January 16, 2005 Asiaa jotenkin sivuten, onko ovaalin takalasin koko muuttunut suuremmaksi jossakin vaiheessa vai onko kaikki ovaalit saman kokoisia takalasiltaan? Entäs etulasin kohdalla, se tietääkseni on ainakin täysin sama kaikissa. Quote
DOODAH Posted January 16, 2005 Posted January 16, 2005 ovaaleissa aina sama takalasi ja etulasi Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.