Guest Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 olen jossain nähnyt pienen vilahduksen jostain vanhasta koneesta jossa oli ruisku. oli vissiin joku T3 moottori. mistä vois saada sellasen suutin tukin kun pitäs ruutta laittaa kuplaan. Quote Link to comment
JaniM Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 Meinaatko imarin alkukäyriä vai bensatukkia suuttimien päälle? Quote Link to comment
Guest Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 bensa tukkia suuttimien päälle. mulla on jo imusarja ja suuttimet mut niihin on bensa vedetty letkuilla bensa. ja nyt letkut vuotaa ni meinasin et jos jostai löytyin tukki ni vois vaihtaa ni olis toi letkujen vaihto helpompaa Quote Link to comment
JaniM Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Otat vanhat letkut mäkeen ja laitat uudet tilalle klemmareilla. Kunnon bensaletkua, niin pitää kyllä. Vissiin niihin vois prässätä uudet holkitkin letkuihin. Quote Link to comment
JaniM Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Mut noissa pitää olla o-renkaalliset suuttimet. Orggis suuttimet on letkukaralliset. Se pitää sit huomioida. Noi tukit on helppo tehdä vaikka itse. Tukkia saa metritavarana tai sit valmiit tuollaset cb-tukit. Quote Link to comment
Airaksa Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 tuota kiskoa saa euro/cm esim Harinen oy.Kiskossa 1/2" reikä keskellä.Tuolle kiskolle suuttimet pitäs saaha aika hyvin linjaansa keskenään,mikäli suuttimen paikat itse väkertää tehä. Quote Link to comment
-Alex- Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Itse teetin CB:n suutinkiskojen mittojen mukaan cnc koneessa, maksoi 30 euroa pari. Tosin firmassa oma cnc kone.. CB:n tukeissa sinänsä suomessa harvinainen 1/4" NPT kierre, itse en löytänyt banjopultteja. Omiin tuli muistaakseni M10x1.5, sama mikä pumpun lähdöstäkin löytyy. Quote Link to comment
metake Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 CB:n tukeissa sinänsä suomessa harvinainen 1/4" NPT kierre, itse en löytänyt banjopultteja. NPT on itsetiivistyvä kartiokierre. Voi olla banjoliittimet siihen kiven alla kun ei sitä moiselle liitokselle ole koskaan tarkoitettu. Quote Link to comment
JaniM Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Itse teetin CB:n suutinkiskojen mittojen mukaan cnc koneessa, maksoi 30 euroa pari. Tosin firmassa oma cnc kone.. CB:n tukeissa sinänsä suomessa harvinainen 1/4" NPT kierre, itse en löytänyt banjopultteja. Omiin tuli muistaakseni M10x1.5, sama mikä pumpun lähdöstäkin löytyy. On niitä muitakin liittimiä kuin banjot. Se noissa jenkeissä on ku eivät osaa tehdä mitään muuta kuin tuumamitoilla ja kartioilla yleensä. Ei oo niin tarkkaa koneistuksen kanssa, kuhan sinnepäin. Quote Link to comment
-Alex- Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 On toki muitakin liittimiä, itselle vain parhaiten sopi banjoliittimet, kun muutenkin tilaa ei ole juurikaan ylimääräistä. Quote Link to comment
Recommended Posts