Guest Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Siivosin tallia ja pöydältä löytyi kaksi noin 10cm halkaisijalla olevaa o-rengasta. Ilmeisesti ovat vetoakselin vaihdelaatikon päästä, koska kokonsa puolesta passaavat. Perskele takapää on nipussa ja asentamatta ovat... Eli kysymys, jos olen tiivisteliimalla laittanut varsinaisen tiivisteen kiinni, siis sen jonka läpi menee 6kpl ruuveja, niin kaipaako välttämättä tuota tiivistettä? Tuskin se insinööri sitä sinne toisaalta turhaankaan on laittanut, ei vaan nappais alkaa purkamaan koko settiä auki. Löytyihän se räjäytyskuvastakin, eli osa numero 3. Kommenttia... Quote
-AP- Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Omituinen kuva, onko tuossa kohtaa O-rengasta peltilaipan alla? Sen 'alemman' valetun laipan eli 'perän posken' reunassa kyllä on uudemmissa malleissa, mutta sen halkaisija on yli 20 cm. Kymmensenttinen O-rengas kuuluu jarrun sisään takapyöränlaakerin ympärille? Quote
Guest Mikal Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Pitää kyllä ilman noita o-renkaitakin, jos olet liimalla pistänyt laipan tiivisteet. Taitaa olla suunniteltu niin että o-rengas hoitaa tiivistyksen, ja noilla tiivisteillä säädetään vetarin putken oikea välys. Quote
Guest Posted April 19, 2009 Posted April 19, 2009 OK, näin ajattelin tehdä että kokeilen ilman o-renkaita. Sambasta löytyi samanlainen tapaus, ja kun tutkin tarkkaan illalla projektikuvia, niin kyllä siinä peltilaipassa on selkee ura o-renkaalle. Ilmeisesti tiivistyy vaihdelaatikon puolen pientä viistettä vasten. Pitää laittaa o-renkaat hyvään talteen ja laittaa paikoilleen jos tulee vuotoja. Quote
Guest Toheltaja Posted April 19, 2009 Posted April 19, 2009 aatamin vanhoissa lootissa (halkaistavat, ja 50-luvun junislootat) muistaakseni on tuo O rengas, mutta uudemmissa pidemmillä vetareilla olevissa sitä ei ole. Quote
Tutkija Posted April 19, 2009 Posted April 19, 2009 kyllä se löytyy ihan uusimmistakin heiluriakselistoista... tai sit sen on ottannu joku jo aikasemmin pois jos ei ole,vw:n tehtaalta lähtiessään kyl ois pitänny olla noi o-renkulat.. Quote
Guest Toheltaja Posted April 19, 2009 Posted April 19, 2009 ee mun mielestä o ees kaikissa sitä kielekettä mihin tuo tulee. On pistehitssattu takapuolelle kiinni se prässätty olakerengas. Tosin voin olla taas hakoteilläkin :D Quote
Virtanen Posted April 19, 2009 Posted April 19, 2009 aatamin vanhoissa lootissa (halkaistavat, ja 50-luvun junislootat) muistaakseni on tuo O rengas, mutta uudemmissa pidemmillä vetareilla olevissa sitä ei ole. Ei ole Aatun aikaisissa tuollaisia rinkuloita, taisivat tulla vasta vuonna -67? Putkien säätö voi mennä siihenkin ettei yhtään paperitiivistettä voi laittaa, silloin laitetaan tiivisteliimaa, aah... Quote
Guest Posted April 20, 2009 Posted April 20, 2009 Varmistan vielä etten muninut putkien säätöä: Meneekö kiristys siten, että putkea pitää pystyä liikuttamaan ylös-alas-eteen-taakse silleen suht kevyesti, muttei saa olla klappia akselin suunnassa? Laitoin kevyesti öljyä siihen valkeaan muoviosaan ja liukupintoihin ennen niputtamista. Quote
Guest Posted April 20, 2009 Posted April 20, 2009 Varmistan vielä etten muninut putkien säätöä: Meneekö kiristys siten, että putkea pitää pystyä liikuttamaan ylös-alas-eteen-taakse silleen suht kevyesti, muttei saa olla klappia akselin suunnassa? Laitoin kevyesti öljyä siihen valkeaan muoviosaan ja liukupintoihin ennen niputtamista. jokseenkin noin. Akselia kun nostaa niin sen pitaa liikkua ehka hiukan nahkeasti, ja kun sita laskee niin se ei saisi retkahtaa taysin vastuksetta lattiaan, vaan palautua vahan nahkeasti myos, kuitenkaan takkuamatta. Eli joka suuntaan pitais tuntua vahan vastusta, mutta ei jumittamista. Hankala sen tieteellisemmin kuvata? Tuo kuitenkin loystyy vahan ajan mittaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.