make76 Posted June 11, 2009 Share Posted June 11, 2009 Millä saa kääntyvyyttä lisää? Tuntuu siltä ettei tuo tahdo kääntyä millään. Toiseksi kun on kavennettu akseli niin täytyykö toinen raidetanko lyhentää? Minulla jäi kääntyvyyden eroksi 7`, hantin puolelle kääntyy paremmin. Make Quote Link to comment
-tipi- Posted June 11, 2009 Share Posted June 11, 2009 Siis oletko lyhentänyt vain toisen raidetangon? Jos näin, ei liene ihme että kääntyy paremmin toiseen suuntaan. Raidetankojen lyhennystarve riippuu myös siitä kuinka paljon akselia on kavennettu. Käsittääkseni et saa kääntyvyyttä lisää kuin lisää mällä etupyörien kääntyvyyttä. Akselivälin lyhentäminen ei liene vaihtoehto. Quote Link to comment
Guest Posted June 11, 2009 Share Posted June 11, 2009 Kaantyvyytta saa napparasti lisaa rakentamalla tehokkaamman moottorin. Sitten se kaantyy kaasulla hyvinkin livakasti. :) Quote Link to comment
Guest DaFox Posted June 11, 2009 Share Posted June 11, 2009 Kaantyvyytta saa napparasti lisaa rakentamalla tehokkaamman moottorin. Sitten se kaantyy kaasulla hyvinkin livakasti. :) Ja ellei vieläkään käänny, niin menee ainakin näyttävästi pitkäksi! :) Quote Link to comment
metake Posted June 11, 2009 Share Posted June 11, 2009 Jos olet lyhentänyt ainoastaan toisen raidetangon, niin sulla ei varmaankaan ole simpukka nyt keskiasennossa suoraan ajettaessa, eli toiseen suuntaan on erimäärä ratin kierroksia kuin toiseen? Lyhennä toinenkin raidetanko niin kääntyy ainakin samanverran molempiin suuntiin. Quote Link to comment
make76 Posted June 12, 2009 Author Share Posted June 12, 2009 Siinä ei ole vielä lyhennetty kumpaakaan. Hantin puolella riitti säätövara ja jäikin vielä. Kuskin puolella taas täytyy lyhentää koska siellä ei ole varaa enempää. Mutta onko mahdollista saada lisää kääntyvyyttä? Onko missään mallissa pidempää vartta simpukan ja raidetankojen väliin? Ja ei se lisä teho autuaaksi tee, mutta se lukkoperä... Make Quote Link to comment
Guest Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 Mulla tuli kääntyvyyttä lisää kun laitoin oikean mittaiset jarruletkut eteen. Joku tunari oli laittanut noin 10cm liian lyhyet letkut. Ihme että olivat edes säilyneet ehjänä. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 12, 2009 Share Posted June 12, 2009 Pidemmällä kääntövarrella et saa pyöriä juurikaan kääntymään lisää, ainoastaan ohjaus nopeutuu. Nuoremmissa kuplissahan on rajoittimet simpukan käännölle, niistä säätämällä voisit saada renkaita kääntymään lisää. Eli ne on pultit jotka ottavat kiinni tuohon kääntövarteen ääriasennoissa. Quote Link to comment
make76 Posted June 12, 2009 Author Share Posted June 12, 2009 Mutta nekin ovat pois paikoiltaan. No jos ei onnistu niin ostetaan talvella uus laatikko lukolla niin saapa ainakin pyörittyä ympyrää :) Make Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.