non-hippy Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Onko mitään merkittävää hyötyä parannella junakeulan rumpujarruja tehostajalla? vai kannattaako pistää suoraan levyjarrusetti eteen (tehostamaton)? Kysyn siis asiaa kokeilleilta perstuntumafiilistä. Rumpujarrujen terästäminen kiinnostaisi sen takia että voi käyttää huoletta? umpipeltivanteita. levyjarrusysteemeissä huolestuttaa lämpöjutut peltivanteiden kanssa. Quote Link to comment
Guest Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Onko mitään merkittävää hyötyä parannella junakeulan rumpujarruja tehostajalla?vai kannattaako pistää suoraan levyjarrusetti eteen (tehostamaton)? Kysyn siis asiaa kokeilleilta perstuntumafiilistä. Rumpujarrujen terästäminen kiinnostaisi sen takia että voi käyttää huoletta? umpipeltivanteita. levyjarrusysteemeissä huolestuttaa lämpöjutut peltivanteiden kanssa. Enemman lampohuolia on rumpujarrujen kanssa, kuumetessaan rumpujarrut haipyvat taysin. Tehostaja tehostaa rumpujen jarrutehoa, mutta lisaa kuumuutta myos. En usko etta normaaliajossa olis mitaan ongelmaa kayttaa levyjarruja umpivanteiden kanssa, ja taasen kilpa-ajossa et ehka kayttaisi umpivanteita muutenkaan? Tai junista ylipaataan :) Quote Link to comment
vwagen Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Rumpujarru on aina itsetehostava ja ja kahdella sylinterillä varustetussa molemmat kengät ovat itsetehostavia(eteenpäin liikuttaessa,taksepäin liikuttaessa 2 sylinterisessä jarrussa ei ole itsetehostusta),levyjarrussa ei ole itsetehostusta ollenkaan,siksi levyjarrujen kanssa käytetään lähes aina tehostinta,poikkeuksena esim.Kupla joka on niin kevyt että poljinvoima ei kasva kohtuuttumaksi tehostamattomilla levyjarruillakaan. Quote Link to comment
Guest DaFox Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Jos juniksen rumpujarrut ovat kunnossa, nesteet vaihdettu säännöllisesti ja kengät säädetyt, niin ei ihan heti tule mieleen tilannetta etteivätkö ne riittäisi. Omaa junistani ainakaan pysty kuvittelemaan moiseen lentoon että jarrut loppuisi kesken? Niitä ennen loppuu alusta, alusta ja vielä kerran alusta, sitten loppuu tehot ja kuskilta käy tässävaiheessa jo isompikin reikä päässä pieneksi. nimim. t2 -64 1700cc koneella, vähän laskettu ja alusta muutoinkin kunnossa. Quote Link to comment
non-hippy Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 kiitti kommenteista. Rumpujarrut kyllä tuttuja moottoripyöräpuolelta ja ei mitään ongelmia kun pitää säädöissä. Mutta ensimmäiset ajokokemukset juniksen rummuilla paljasti tuon jarrujen häviämisen+ ajoittaisen puoltamisen. 80 km/h vauhdista tuntui että välillä polkimella seisominenkaan ei auta. Ratissa tulee olemaan ajoittain naiskuski, joten homma pitää virittää siihen kuosiin etten joudu yksinhuoltajaisäksi. Quote Link to comment
Virtanen Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 Omia juniksen jarrurumpuja tutkailin, kuluneet selvästi yli kaikista ylärajoista. Joten eivät voi toimia kuten kuuluu, joustaa, lämpiää, hihnatkin pitää olla ylikokoiset ennen kuin mitään toivoa jarruista > uudet rummut hankintaan, itse asiassa etummaiset nossit on jo kotona, ja takimmaisetkin tilauksessa. Näköjään vielä 2 kpl evamilla tähteillä etummaisia: http://www.evamclassic.com/nl/nlshop.php Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.