Jump to content

junakeula etujarrut


Recommended Posts

Onko mitään merkittävää hyötyä parannella junakeulan rumpujarruja tehostajalla?

vai kannattaako pistää suoraan levyjarrusetti eteen (tehostamaton)?

Kysyn siis asiaa kokeilleilta perstuntumafiilistä.

Rumpujarrujen terästäminen kiinnostaisi sen takia että voi käyttää huoletta? umpipeltivanteita.

levyjarrusysteemeissä huolestuttaa lämpöjutut peltivanteiden kanssa.

Link to comment
Onko mitään merkittävää hyötyä parannella junakeulan rumpujarruja tehostajalla?

vai kannattaako pistää suoraan levyjarrusetti eteen (tehostamaton)?

Kysyn siis asiaa kokeilleilta perstuntumafiilistä.

Rumpujarrujen terästäminen kiinnostaisi sen takia että voi käyttää huoletta? umpipeltivanteita.

levyjarrusysteemeissä huolestuttaa lämpöjutut peltivanteiden kanssa.

 

 

Enemman lampohuolia on rumpujarrujen kanssa, kuumetessaan rumpujarrut haipyvat taysin. Tehostaja tehostaa rumpujen jarrutehoa, mutta lisaa kuumuutta myos. En usko etta normaaliajossa olis mitaan ongelmaa kayttaa levyjarruja umpivanteiden kanssa, ja taasen kilpa-ajossa et ehka kayttaisi umpivanteita muutenkaan? Tai junista ylipaataan :)

Link to comment

Rumpujarru on aina itsetehostava ja ja kahdella sylinterillä varustetussa molemmat kengät ovat itsetehostavia(eteenpäin liikuttaessa,taksepäin liikuttaessa 2 sylinterisessä jarrussa ei ole itsetehostusta),levyjarrussa ei ole itsetehostusta ollenkaan,siksi levyjarrujen kanssa käytetään lähes aina tehostinta,poikkeuksena esim.Kupla joka on niin kevyt että poljinvoima ei kasva kohtuuttumaksi tehostamattomilla levyjarruillakaan.

Link to comment
Guest DaFox

Jos juniksen rumpujarrut ovat kunnossa, nesteet vaihdettu säännöllisesti ja kengät säädetyt, niin ei ihan heti tule mieleen tilannetta etteivätkö ne riittäisi.

 

Omaa junistani ainakaan pysty kuvittelemaan moiseen lentoon että jarrut loppuisi kesken? Niitä ennen loppuu alusta, alusta ja vielä kerran alusta, sitten loppuu tehot ja kuskilta käy tässävaiheessa jo isompikin reikä päässä pieneksi.

 

nimim. t2 -64 1700cc koneella, vähän laskettu ja alusta muutoinkin kunnossa.

Link to comment

kiitti kommenteista. Rumpujarrut kyllä tuttuja moottoripyöräpuolelta ja ei

mitään ongelmia kun pitää säädöissä.

Mutta ensimmäiset ajokokemukset juniksen rummuilla paljasti tuon jarrujen

häviämisen+ ajoittaisen puoltamisen.

80 km/h vauhdista tuntui että välillä polkimella seisominenkaan ei auta.

Ratissa tulee olemaan ajoittain naiskuski, joten homma pitää virittää siihen

kuosiin etten joudu yksinhuoltajaisäksi.

Link to comment

Omia juniksen jarrurumpuja tutkailin, kuluneet selvästi yli kaikista ylärajoista. Joten eivät voi toimia kuten kuuluu, joustaa, lämpiää, hihnatkin pitää olla ylikokoiset ennen kuin mitään toivoa jarruista > uudet rummut hankintaan, itse asiassa etummaiset nossit on jo kotona, ja takimmaisetkin tilauksessa.

 

Näköjään vielä 2 kpl evamilla tähteillä etummaisia: http://www.evamclassic.com/nl/nlshop.php

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...