Kartsa78 Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Olisin kiinnostunut tietämään mikä olisi paras/toimivin virranjakaja alla olevaan koneeseen. Kone on 1600 suht vakio (kuulemma tehty vähän vääntävämmäksi, mutta mene ja tiedä), kaasari 34 pict 3 muuten ei mitään ihmeellistä. Kertokaa kokemukset (hyvät ja huonot) ja mielipiteet rohkeesti. Tarkoitus ajella ihan normi kesäajoa aurinkoisina päivinä. Quote Link to comment
metake Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 70-luvun alipaine+keskipako säätöinen (SVDA) alkuperäinen jakaja pertronixin kärjettömällä sytkällä + Pertronixin tai Boscin sininen, tai jokumuuhyvä puola. Perustelut: Ilman alipainesäätöä (009) menee maantieajossa sytkä myöhäiselle ja polttoainetalous, ja ajettavuus, kärsii. SVDA on "moderni" jakaja, jossa on tuohon sun moottorin sopiva ennakkokäyrä. Pertronixin kärjettömällä saat voimakkaamman kipinän ja pääset eroon kärkein kulumisen aiheuttamasta säätötarpeesta. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Jakaja: http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=428 Kärjetön: http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=1429 Erittäin hyvä ja laadukas yhdistelmä, jos haluaa hankkia kokonaan uuden sytkäosaston. Puolaksi sitten vielä vaikkapa tämä: http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=1273 Quote Link to comment
Kartsa78 Posted June 23, 2009 Author Share Posted June 23, 2009 70-luvun alipaine+keskipako säätöinen (SVDA) alkuperäinen jakaja pertronixin kärjettömällä sytkällä + Pertronixin tai Boscin sininen, tai jokumuuhyvä puola. Perustelut: Ilman alipainesäätöä (009) menee maantieajossa sytkä myöhäiselle ja polttoainetalous, ja ajettavuus, kärsii. SVDA on "moderni" jakaja, jossa on tuohon sun moottorin sopiva ennakkokäyrä. Pertronixin kärjettömällä saat voimakkaamman kipinän ja pääset eroon kärkein kulumisen aiheuttamasta säätötarpeesta. Mistäs noita SVDA jakajia sais? Quote Link to comment
metake Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Esimerkiksi tuolta aircooled.fi:stä, eli se on juuri tuo jakaja kuin ylempänä linkissä, ja itseasiassa tuo aircooledin setti on juurikin se mitä ylempänä suosittelin. Tai sitten käytettyä kyselee vaikka täältä, karkeesti yleistäen siis 70-luvun kuplan tai bussin (1600) jakaja. Quote Link to comment
Per Jernström Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 http://www.123ignition.nl/id/19.html Siinä on monta jakajaa samassa. Ennakkokäyrä ei ole mekaanisesti ohjattu vaan se ohjataan elektroniikalla. Eli voi kokeilla eri jakajia vääntämällä valintakytkin eri asentoon. Quote Link to comment
metake Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Tuo 123-jakaja olis kyllä mielenkiintoinen tuttavuus, hintakaan ei ole hirveästi paljon kalliimpi kuin SVDA + Pertronix. Ei taida tuollaisesta vielä kellään olla täällä kokemuksia? Quote Link to comment
Kartsa78 Posted June 23, 2009 Author Share Posted June 23, 2009 Tipi suositteli kans tuota 123. Possussa kuulemma toimii hyvin. Quote Link to comment
Kartsa78 Posted July 6, 2009 Author Share Posted July 6, 2009 Jakaja: http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=428 Kärjetön: http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=1429 Erittäin hyvä ja laadukas yhdistelmä, jos haluaa hankkia kokonaan uuden sytkäosaston. Puolaksi sitten vielä vaikkapa tämä: http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=1273 Quote Link to comment
Guest janie79 Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 Jakaja: http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=428 Kärjetön: http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=1429 Erittäin hyvä ja laadukas yhdistelmä, jos haluaa hankkia kokonaan uuden sytkäosaston. Puolaksi sitten vielä vaikkapa tämä: http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=1273 Tilasin ylläolevan mukaisen satsin aircooled.fi:stä. Kyllästyin happaman virranjakajan (joka on jostain toisesta autosta otettu) temppuiluun ja siihen että siihen ei saa kärkiä. Onko jotain tilpehööriä mitä tarvitsen tuon asentamiseen, tiivisteitä tai nippeliä nappelia? Ja ennenkaikkea käyhän tuo 1300:een, vaikka tonnikuussatasesta täällä puhutaan? :) Quote Link to comment
metake Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 Onko jotain tilpehööriä mitä tarvitsen tuon asentamiseen, tiivisteitä tai nippeliä nappelia? Ja ennenkaikkea käyhän tuo 1300:een, vaikka tonnikuussatasesta täällä puhutaan? :) Tulpanjohdot kannattaa samalla tarkistaa ja vaihtaa jos näyttävät huonoilta (http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=213). Muuten tuo setti sopii suoraan kun vanhat ruuvaa pois ja nuo tilalle. Ja sopii yhtähyvin 1300:een kuin 1600:eenkin. Tuon kärjettömän sytkän kanssa ei sitten saa pitää virtoja päällä jos kone ei käy, muuten saattaa polttaa kärjettömän rikkinäiseksi. Hetki (itse en juuri ole yli 30 sek pitänyt virtoja jos ei kone käy) ei haittaa mutta kannattaa välttää pidempää aikaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.