Jump to content

mikä paras virranjakaja


Recommended Posts

Olisin kiinnostunut tietämään mikä olisi paras/toimivin virranjakaja alla olevaan koneeseen.

 

Kone on 1600 suht vakio (kuulemma tehty vähän vääntävämmäksi, mutta mene ja tiedä), kaasari 34 pict 3 muuten ei mitään ihmeellistä.

 

Kertokaa kokemukset (hyvät ja huonot) ja mielipiteet rohkeesti. Tarkoitus ajella ihan normi kesäajoa aurinkoisina päivinä.

Link to comment

70-luvun alipaine+keskipako säätöinen (SVDA) alkuperäinen jakaja pertronixin kärjettömällä sytkällä + Pertronixin tai Boscin sininen, tai jokumuuhyvä puola.

 

Perustelut: Ilman alipainesäätöä (009) menee maantieajossa sytkä myöhäiselle ja polttoainetalous, ja ajettavuus, kärsii. SVDA on "moderni" jakaja, jossa on tuohon sun moottorin sopiva ennakkokäyrä. Pertronixin kärjettömällä saat voimakkaamman kipinän ja pääset eroon kärkein kulumisen aiheuttamasta säätötarpeesta.

Link to comment
70-luvun alipaine+keskipako säätöinen (SVDA) alkuperäinen jakaja pertronixin kärjettömällä sytkällä + Pertronixin tai Boscin sininen, tai jokumuuhyvä puola.

 

Perustelut: Ilman alipainesäätöä (009) menee maantieajossa sytkä myöhäiselle ja polttoainetalous, ja ajettavuus, kärsii. SVDA on "moderni" jakaja, jossa on tuohon sun moottorin sopiva ennakkokäyrä. Pertronixin kärjettömällä saat voimakkaamman kipinän ja pääset eroon kärkein kulumisen aiheuttamasta säätötarpeesta.

 

Mistäs noita SVDA jakajia sais?

Link to comment

Esimerkiksi tuolta aircooled.fi:stä, eli se on juuri tuo jakaja kuin ylempänä linkissä, ja itseasiassa tuo aircooledin setti on juurikin se mitä ylempänä suosittelin. Tai sitten käytettyä kyselee vaikka täältä, karkeesti yleistäen siis 70-luvun kuplan tai bussin (1600) jakaja.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest janie79
Jakaja:

 

http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=428

 

Kärjetön:

 

http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=1429

 

Erittäin hyvä ja laadukas yhdistelmä, jos haluaa hankkia kokonaan uuden sytkäosaston.

 

Puolaksi sitten vielä vaikkapa tämä:

 

http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=1273

 

Tilasin ylläolevan mukaisen satsin aircooled.fi:stä. Kyllästyin happaman virranjakajan (joka on jostain toisesta autosta otettu) temppuiluun ja siihen että siihen ei saa kärkiä.

 

Onko jotain tilpehööriä mitä tarvitsen tuon asentamiseen, tiivisteitä tai nippeliä nappelia?

 

Ja ennenkaikkea käyhän tuo 1300:een, vaikka tonnikuussatasesta täällä puhutaan? :)

Link to comment

Onko jotain tilpehööriä mitä tarvitsen tuon asentamiseen, tiivisteitä tai nippeliä nappelia?

 

Ja ennenkaikkea käyhän tuo 1300:een, vaikka tonnikuussatasesta täällä puhutaan? :)

 

Tulpanjohdot kannattaa samalla tarkistaa ja vaihtaa jos näyttävät huonoilta (http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=213). Muuten tuo setti sopii suoraan kun vanhat ruuvaa pois ja nuo tilalle.

 

Ja sopii yhtähyvin 1300:een kuin 1600:eenkin.

 

Tuon kärjettömän sytkän kanssa ei sitten saa pitää virtoja päällä jos kone ei käy, muuten saattaa polttaa kärjettömän rikkinäiseksi. Hetki (itse en juuri ole yli 30 sek pitänyt virtoja jos ei kone käy) ei haittaa mutta kannattaa välttää pidempää aikaa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...