Mika Vainio Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Moro kaikille tietäjille, muistan nähneeni joskus vastaavan topicin, mutta nyt en millään löydä sitä. Mitä kaikkea siinä tulee siis huomioida/ vaihtaa kyseisessä operaatiossa? - laturi - startti + pusla - polttimot - releet - puola - pyyhkijöiden moottori - laatikon modaus isommalle vauhtipyörälle Tuntuu, että unohdin jotain. Quote Link to comment
Marko Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 sulakkeet puolta pienemmiksi. Quote Link to comment
Guest Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 - pyyhkijöiden moottori Etuvastuksella alkuperainen pyyhkija toimii varsin hyvin. Itse olen laittanut saadettavan namiskan kojelautaan, saa portaattomasti saadettya nopeutta.. Viimeisin minka laitoin oli 90 luvun alkupuolen (?) Corollan mittariston himmennin. - laatikon modaus isommalle vauhtipyörälle Tuleeko sinne eri kone? Jos kone ei vaihdu eika siihen ole tulossa muutoksia, niin vauhtiksen ja startin voi sailyttaa vakio 6 volttisena. Kestaa kylla, kunhan kone kaynnistyy helposti eika tartte sahata kayntiin minuuttitolkulla. Voit myos laittaa 12V solenoidin 6v tilalle jos loydat sopivan. 6V startit on porukoilla kestaneet vuosikausia 12V kayttoa. Quote Link to comment
Mika Vainio Posted July 17, 2009 Author Share Posted July 17, 2009 omassa tapauksessa ei vielä tule uutta konetta. Yleinen oletus on kuitenkin, ettei ihmisille jää sinne sitä 1300cc konetta. =) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 jätä 6v startti ja kasaa tuleva kone 6v vauhtiksella. Ei jää koneen starttaus startista kiinni. . . . . . Quote Link to comment
metake Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 - laturi + säädin (laturista riippuen) Tuntuu, että unohdin jotain. Kaasarista ryypyn vastus. Quote Link to comment
Guest kim| Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 jos vaihtaa 6v->12v niin pitääkö vaihtaa johdot paksummiksi vai kestääkö alkuperäiset Quote Link to comment
Guest Uusitalo Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 jos vaihtaa 6v->12v niin pitääkö vaihtaa johdot paksummiksi vai kestääkö alkuperäiset Ei tarvi vaihtaa.. jännitteen noustessa virtamäärä pienenee.. 6v autoissa taitaa olla paksummat johdot kuin 12v jo valmiina. Quote Link to comment
Kape77 Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Mitä kaikkea siinä tulee siis huomioida/ vaihtaa kyseisessä operaatiossa? - laturi - startti + pusla - polttimot - releet - puola - pyyhkijöiden moottori - laatikon modaus isommalle vauhtipyörälle Tuntuu, että unohdin jotain. Akku? :P Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Sulakkeiden uudelleenmitoitus kannattaa ottaa myös huomioon, uudet sulakkeet tulee olla yleensä pienemmällä amppeerimäärällä. Quote Link to comment
Mika Vainio Posted August 11, 2009 Author Share Posted August 11, 2009 Mitä kaikkea siinä tulee siis huomioida/ vaihtaa kyseisessä operaatiossa? - laturi - startti + pusla - polttimot - releet - puola - pyyhkijöiden moottori - laatikon modaus isommalle vauhtipyörälle Tuntuu, että unohdin jotain. Akku? :P Juup. Olen itsekkin naureskellu tolle puutteelle listassa. Hyvähän se on tähän listata. Jos sitä vaikka lopuksi tekee täydellisen listan, niin on seuraavia varten "ostoslista". =) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.