Jump to content

Kuplaa ostamassa...


Guest jpr-79

Recommended Posts

Guest jpr-79

Eli nyt alkais kuulemma perheessä olla semmonen aika että täytyis ostaa harrasteauto.. ostin vahingossa vaimolle sellaisen peltisen pienoismalli kuplan, nyt vaikuttaa sitte siltä että mustang saa jäädä ostamatta ja kupla (luunvalkoinen) ostetaan, eli varsinainen kysymys, mitä kannattaa ottaa huomioon kuplan tai palliksen/juniksen ostossa. heikot paikat korissa, tekniikassa, alustassa yms..???

 

ps.. olen alkanut itsekkin innostumaan ilmavehkeistä kun olen palstaa lukenut n.6kk lähes päivittäin

 

Kiitos jo etukäteen jos voitte opastaa amatööriä, ettei kaikkien tarvitse koluta samaa suota...

Link to comment

Kuplassa kannattaa ruostevaurioita katsastaa taakulmista takapenkin alta, helmakoteloiden etuosasta (sisältä mattojen alta ja ulkopuolelta etulokarien alta) ja varapyöräkotelosta. Jos nuo paikat ovat tip-top, niin todennäköisesti koko auto on hyvä. Niin ja valitettavan usein se että nuo paikat on hitsattu ei merkitse todellakaan sitä, että ne olisivat hyvässä kunnossa...

 

Tekniikan kunnossa olemisesta paras todiste on se, että kuppeli on ollut ahkerasti ajossa. Juuri "tehtyihin" suoraan myyntiin meneviin kannattaa suhtautua hiukan varauksella.

 

Yleensä harraste kulkee siihen suuntaan, että ensin hommataan 70-lukulainen ja sen jälkeen tiedon lisäännyttyä halutaan vanhempi menopeli. Tuossakin on mahdollista säästää rahaa ja jättää se puskuriton pystylamppu ostamatta ja panostaa kerralla hiukan enemmän esim. 60-luvun paksutolppaan.

Link to comment
Guest jpr-79
Kuplassa kannattaa ruostevaurioita katsastaa taakulmista takapenkin alta, helmakoteloiden etuosasta (sisältä mattojen alta ja ulkopuolelta etulokarien alta) ja varapyöräkotelosta. Jos nuo paikat ovat tip-top, niin todennäköisesti koko auto on hyvä. Niin ja valitettavan usein se että nuo paikat on hitsattu ei merkitse todellakaan sitä, että ne olisivat hyvässä kunnossa...

 

Tekniikan kunnossa olemisesta paras todiste on se, että kuppeli on ollut ahkerasti ajossa. Juuri "tehtyihin" suoraan myyntiin meneviin kannattaa suhtautua hiukan varauksella.

 

Yleensä harraste kulkee siihen suuntaan, että ensin hommataan 70-lukulainen ja sen jälkeen tiedon lisäännyttyä halutaan vanhempi menopeli. Tuossakin on mahdollista säästää rahaa ja jättää se puskuriton pystylamppu ostamatta ja panostaa kerralla hiukan enemmän esim. 60-luvun paksutolppaan.

 

 

kiitos vinkeistä... eli tällaista makaava lamppuista olen katsellut... ja mielellään niillä "jenkki" puskureilla..

Link to comment
Guest jpr-79

ens viikolla olen menossa katsoon -67 kuplaa, auto on ollut talven yli käyttöautona, eli olettaisin tekniikan olevan kunnossa.. mut sitten tietenki kori ja pohja on ollut alttimpana kosteudelle, suolalle yms.. osaisiko joku tän myynti ilmoituksen ja kuvien perusteella sanoa jotai mihin kannattais erityisesti kiinnittää huomiota.

http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/2675560

 

Kyselen tyhmiä vissiin, mutta mulla ei ole aiemmin minkaanlaista kokemusta kuplasta, en ole edes kyydissä ollut..

Link to comment
Guest jukka nurmo

onhan auto kumminkin katsastettu. ei kait mikään konttori ainakaan mitään mätää autoa läpi päästä.

mutta onhan autolla ikää vaik ei olisi omistajalla.

ollut mitään vikaa niin voihan siinä ilmetä vaika mitä.

mut kuvien perusteella ei ainakaan näytä miltään pommilta.

kyllähän aina saa varautua et löytyy ruosteeta.

mut ei toi hintakaan ole 67:sta mikään paha.

Link to comment
Guest Salmi

Rekkarista päätellen pääset heti maalauspuuhiin! ;)) No niin, jos autossa on pohjalevy,helmat ja varapyöräkotelo kokolailla ehjät, niin hinta ei ole ollenkaan paha.

 

ens viikolla olen menossa katsoon -67 kuplaa, auto on ollut talven yli käyttöautona, eli olettaisin tekniikan olevan kunnossa.. mut sitten tietenki kori ja pohja on ollut alttimpana kosteudelle, suolalle yms.. osaisiko joku tän myynti ilmoituksen ja kuvien perusteella sanoa jotai mihin kannattais erityisesti kiinnittää huomiota.

http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/2675560

 

Kyselen tyhmiä vissiin, mutta mulla ei ole aiemmin minkaanlaista kokemusta kuplasta, en ole edes kyydissä ollut..

Link to comment
Guest jpr-79
Rekkarista päätellen pääset heti maalauspuuhiin! ;)) No niin, jos autossa on pohjalevy,helmat ja varapyöräkotelo kokolailla ehjät, niin hinta ei ole ollenkaan paha.

 

juu, eli HIOmaan Vaan;)( myyjä meinas et niissä "lämpökoteloiden" etupäässä ois jonkilaiset paikat hitsattavana jalkotiloissa.. ulkopuolelta korjattu mut sisäpuolella ois kämmenen kokoiset paikat hitsattavana..

Link to comment
Guest NixCalibur
juu, eli HIOmaan Vaan;)( myyjä meinas et niissä "lämpökoteloiden" etupäässä ois jonkilaiset paikat hitsattavana jalkotiloissa.. ulkopuolelta korjattu mut sisäpuolella ois kämmenen kokoiset paikat hitsattavana..

 

Jos ulkopuolella on "korjattu" samalla menetelmällä kun mulla oli (peltilappu suoraan ruosteen päälle) niin voi olla aika huonossa hapessa korjauspalan alla.

post-2942-13888361281697_thumb.jpg

Link to comment
Guest jpr-79
Omasta kokemuksesta: ota magneetti mukaan.

Oli ekassa CalLooker kuplassani meinaa ämpärikaupalla kittiä, eikä yhtää alkuperäistä linjaa noudattavaa peltiä. =)

 

Pitääpä ottaa, sillähän sitä tosiaan on hyvä kokeilla, kiitos kaikille vinkeistä;)

Link to comment
Guest Royals 1871

Erikoinen -67 ,onko niissä jossakin jo alkuperäisenä virtalukko rattiputkessa?

 

-67 1300:ssa ei käsittääkseni ole virtalukko alunperin rattiputkessa vaan kojelaudassa, näyttää tuo rattikin olevan jostain muusta mallista (uudempi 1200?).

Link to comment

Ratti on stanukuplan ratti, vaikka auto ei muuten näytäkään stanu-malli olevan.

Virtalukko on aikakauden lisävarusteena myyty erillinen virtalukko.

Takalokarit ovat autoon kuulumattomat.

Ne ovat -68 tai uudemmat, koska niissä on läpiviennit palkkipuskureiden isommille puskuriraudoille.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...