Jump to content

Tiivisteliimat ja moottorin kasaaminen


Recommended Posts

Onko tästä aiheesta tehty topiccia että mitkä tiivistemassat/liimat/tahnat sopii ilmabokseriin?

 

-Syl putkien alla olen käyttänyt Permatexin Right Stuffia.

 

-Lohkon välissä ollut joko Elringin Curil 2K:ta tai Permatex® Aviation Form-A-Gasket®:aa

Link to comment

Ajoittain tämä kysymys käy pinnalla kurkkimassa (katso esim yleisen keskustelun puolelta). Elring ja Aviation varmaan hyviä vaihtoehtoja. Mahlen tuubi on myös hyvä ja edullisempi.

 

Itse olen käyttänyt:

1. Tummassa pensselikannellisessa purkissa olevaa ruskeaa tavaraa. Se pensseli on vaan mielestäni liian iso ja sottaa paikat.

2. Hermetite Golden

Sopivan "hammastahnamaista" ja tasapaksua

3. Mahlen tiivisteliimaa

Joskus eripaksua ja saataa valua väärään paikkaan, muuten hyvin samanlaista kun purkissa olevat ruskeat

 

Miltei kaikki hyäksihavaitut lohkoliimat lienevät puolikuivuvaa tavaraa. Oma suosikkini on toi kultatahna koska se on helpoin levittää tarkasti sine minne haluaa.

Link to comment

-mitsubishin alkuperäistä tiivisteliimaa joka tarkoitettu moottoriin

-wyrtin mustaa silikoonia (purkissa nokkapainike)

-Perus loctiten liimoja yja muun merkkisiä liimoja jotka soveltuvat öljypohjiin jne.

 

Mitsun on tosi hyvää mutta tosi kallista. :) Jokkisvehkeitä kun laittelee niin on välillä tullut laitettua pyttyjen alle ihan sikaakin -.- Liian usein tulee vain tuota liimaa laitettua liikaa :)

Link to comment

Aivan, aivan. Ootteko laittaneet mitään liimaa silikonisten suojaputkien tiivisteiden kanssa? Entäs tiivistemuttereita vai tavallisia nyloc muttereita Ö-pumpun kanteen?

 

Kierrelukitteissa olen suosinut Loctiten tuotteita, erityisesti vihreätä kovinta 2701:stä ja joskus harvoin kun on tarvinut laittaa vauhtipyörän tappeja, niin silloin 638 holkkilukitetta.

Link to comment

Minä laitoin omaan koneeseeen Wurthin kamaa. lohkoon oranssia tasotiivistettä ja pyttyjen alle rtv-silikoonia, ei vuoda mistään. Mielestäni parempia kun loctiten liimat.

Link to comment
Saako ns. tasotiivisteliimaa laittaa lohkon väliin, kun sen täytyy olla lähes välyksetön?

 

 

Saa ja kannattaa mutta ei mitaan paksua saniteettisilikonia :) Silikonitiivisteliimalle ei ole oikein mitaan kayttoa kuplan koneessa, ehka just ja just edellamainittu pyttyjen ja lohkon liitoskohta. Siihenkin on parempia aineita.

Link to comment
Aivan, aivan. Ootteko laittaneet mitään liimaa silikonisten suojaputkien tiivisteiden kanssa? Entäs tiivistemuttereita vai tavallisia nyloc muttereita Ö-pumpun kanteen?

 

Kierrelukitteissa olen suosinut Loctiten tuotteita, erityisesti vihreätä kovinta 2701:stä ja joskus harvoin kun on tarvinut laittaa vauhtipyörän tappeja, niin silloin 638 holkkilukitetta.

 

Tuolla vihreällä lukitteella ainakin pysyy kiinni. Nykyään on merkinnällä 270, siitä miedompi kierrelukitus on sininen 243, tämän lukitteen saa vielä auki ilman lämpöjä. Itse lukitsin sinisellä liimalla kiertokankien mutterit. Lohkon tulppauksissa käytin Loctiten 542 (hydrauliikka tiiviste).

Tiivisteliimaksi minulle suositeltiin mahlen liimaa, vaikuttaa kotuullisen ohuelta ja hyvin tunkeutuvalta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...