Törnis Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Tänään vein kuplani konttori eikä tullut leimaa. Syynä: ohjaus ei palaudu. Mitähän tuolle voisi tehdä? Vaikuttaakohan ohjauskulmat siihen? Muutenkin vituttaa tuo katsastus kun on niin v****n kallistakin nykyään... Quote Link to comment
-Alex- Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Tänään vein kuplani konttori eikä tullut leimaa. Syynä: ohjaus ei palaudu. Mitähän tuolle voisi tehdä? Vaikuttaakohan ohjauskulmat siihen? Muutenkin vituttaa tuo katsastus kun on niin v****n kallistakin nykyään... En oo pariin kesään ajanut omalla kuplalla, mutta en muista että ohjaus suuremmin palauttaisi...? Välistä kyllä on naristu mistä milloinkin, ei oo aina ollu apumiehen penkkiä paikoillaan :D Ostin nuo 6cm leveämmät lokasuojat, jännä juttu vaan että mittasivat auton käyttämällä harjanvarsia yli 10cm leveämmäksi kuin vakion,eli yli sallitun rajan..ja siitähän pamahti 270 euron lasku :D Quote Link to comment
mikan Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Onko madallettu? Onko ohjausvaimenninta? t. Mika Quote Link to comment
Törnis Posted September 5, 2009 Author Share Posted September 5, 2009 Ei toi mun kupla oo kyllä koskaan paljoa palautellut, eikä koskaan siitä mitään ole sanottu. Se katsastusäijä oli kyllä aika aloittelijan oloinen, nosti konepellinkin ja katsoi konetta näppärän näköisenä. En tiedä sitten mitä sillä haki... Mul on siinä kyl madallettava akseli mutta katsastushetkellä oli yläsäädössä eli ei madallusta. Ohjauksenvaimentajan oon heittänyt mäkeen, se ei varmaan vaikuta ohjauksen palautumiseen? Niin joo ja uudet pallonivelet on, mut ohjaus on muuten kevyt joten ei pitäisi siitä olla kiinni... Quote Link to comment
Fileas Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 caster kulma pielessä, samalla tarkistaa myös camberin+aurauksen kun vie auton säädettäväksi. Quote Link to comment
Guest Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 ohjausvaimennin kannattaa kylla olla. Ilman sita pieni muhkura tiessa saattaa pistaa ohjauksen ravistamaan oikein kunnolla. Quote Link to comment
Törnis Posted September 6, 2009 Author Share Posted September 6, 2009 Pitänee katsoa noita kulmia jos se sillä paranis. Taitaapi tulla Euromasterkeikka... Sen ohjauksen kuitenkin kuuluis vakiona palautua? Eli renkaat kääntyy takaisin suoraan pyöriessään... Quote Link to comment
metake Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Katso ettei simpukka ole liian tiukalle säädetty. Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Ohjauksessa siis täytyy olla välystä ratin kehältä tutkittuna pyörät suorassa eteenpäin. Quote Link to comment
Guest Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Mulla oli katsastuksessa sama juttu, ohjaus ei palauta. Ihmeteltiin yhdessä inssin kanssa ja arveltiin että löysätään simpukkaa. No tuli rattiin liikaa välystä, ja palautuvuus ei juurikaan muuttunut. Sain kuiteskin läpi. Kiristin simpukan takaisin ja nyt noin 200km ajon jälkeen on uuden nihkeät pallonivelet alkaneet pelaamaan paremmin ja palauttaa jo hieman. Pyöränkulmat pitää vielä tsekata. Mutta mulla selkeesti osasyyllinen oli uudet pallonivelet. Puma edessä aika lailla vakikorkeudessa. Quote Link to comment
Törnis Posted September 7, 2009 Author Share Posted September 7, 2009 Pitänee katsoa ne simpukan säädöt heti kun on taas aikaa tunailulle... Mulla oli kans ne uudet pallonivelet ihan järkyn tiukat uutena. Niitä venskuttelin huolella ennen asennusta mutta ovat silti kohtuu nihkeät. Quote Link to comment
Törnis Posted September 12, 2009 Author Share Posted September 12, 2009 Sain kuplan tänään leimalle. Kiitokset neuvoista ja vinkeistä! Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 iha mielenkiinnosta, mikä oli lopullinen syy huonoon palautukseen? -Tuomas- Quote Link to comment
Törnis Posted September 17, 2009 Author Share Posted September 17, 2009 Ajelin pallonivelistä loputkin uutuuden jäykkyydet pois ilman iskareita. Sit otin sit simpukkaa vähän löysemmälle ja säädin vähän kasteria laittamalla alemman akseliputken alle pellin palan. Ei se palautuminen kyllä normaaliks muuttunut, mutta ainakin jotain alkoi tapahtumaan. Tosin katsastusta hieman helpotti, että katsastusäijänä toimi tällä kertaa FVWA:n jäsen. ;) Se kaveri jo vähän ymmärsikin VW:n päälle. :D Tuon palautuksen varmaan saisi täysin kuntoon kun säädättäis aurauksen oikeisiin mittoihin, se noista pyöräkulmista siihen varmaan eniten vaikuttaa?! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.