Jump to content

Mikähän valoissa vikana?


Guest seppo rauti

Recommended Posts

Guest seppo rauti

Mistä kannattaa lähteä ratkomaan tälläistä valovikaa 6V kuplassa:

 

Kun normaalisti valot päällä, niin vain kuskin puolen valo palaa ja apukuskin puoli vain tosi heikosti. Kun taas laittaa pitkät päälle, niin molemmat palaa hyvin ja kirkkaasti.

 

Takavalot palavat koko ajan normaalisti, mutta kun painaa jarrua niin apukuskin valo sammuu ja kuskin puolen kirkastuu entisestään. Tämän se tekee niin lyhyillä kuin pitkilläkin.

Link to comment

aika tarkalleen samat oireet kun mulla oli viime vkloppuna... olteko vaihtanut polttimoa lähiaikoina? mulla oli vika uudessa Bilteman halpis kakka polttimossa... oli sisäsesti kytketty miten sattuu...

ihmettelin sitä muutaman tunnin että missä vika kun vetäsee sulakerasiasta toiselle valolle menevän piuhan itri niin silti se palaa himeenä vaikkei siis sulakerasialta virtaskaa saakkaan...

 

vesa

Link to comment
Guest seppo rauti

joo eli just ostin motonetistä siihen uudet kirkkaat polttimot. Vanhat oli ne keltaiset "alkuperäiset" ja sen jälkeen sen huomasin.

 

Mutta eipä taida noita 6V polttimoita ton näkösiä paljon olla enää missää...

post-2947-13888361455515_thumb.jpg

Link to comment
joo eli just ostin motonetistä siihen uudet kirkkaat polttimot. Vanhat oli ne keltaiset "alkuperäiset" ja sen jälkeen sen huomasin.

 

Mutta eipä taida noita 6V polttimoita ton näkösiä paljon olla enää missää...

 

 

ota molemmat uudet polttimot irti ja tutki akun kanssa että mitä lankoja palaa kun yhdistää kaikki mahd yhdistelmät niistä kolmesta nastasta jos ei ole samanlaiset molemmissa niin silloin toinen on viallinen... eli siis tarkistat vuorotellen molemmista että kun annat virtaskaa tiettyihin kanhteen napaan niin samat langat palaa molemmissa... vaikeesti selitetty anteeks...

 

vesa

Link to comment

ahaa no ei tosta mun laittamasta kuvasta ollutkaan hyötyä kun on erilaiset polttimot... onko ne uudet samanlaiset kuin sulla kuvassa?

 

mutta testaa nekin nyt samalla lailla että laitat maa johdon polttimon runkoon ja sitten tina nastoihin plussaa vuorotellen ja tarkistat että molemmissa palaa samat langat... jos palaa niin silloin on jotain muuta vikana...

 

ja kyllä noita pitäsi autotarvike liikkeistä vielä löytyä... jos ei niin tarkasta mopoliikkeistä muistaakseni pappiksessa oli samanlainen ajovalona ;)

Link to comment
Guest seppo rauti

onkohan paljon eroa et 25W vai 35W? Mulla oli musta ennen 35 ja en mistää löytänyt niin nyt on 25W...kirkkaathan ne nyt ei oo joka tapauksessa mutta kumpaa suosittelette että laittaa?

 

Akku on uusi ja laturin säädin on uusi että ainakin virtaa riittää hyvin ei ole siitä kiinni.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...