Jump to content

Edullinen EGT-mittari


Recommended Posts

Joo mulla on siis niitä mittareita kaksi. yks kinkku ja toinen termopari.

 

Googlaussessio kertoi että pakokaasulämpö on vakiomittari lentokoneissa. Mittapisteen on oltava keskellä putkea (halk. nähden) lähellä kansia, eli pakosarjan alussa. Mittapää on valmis setti joka joko kiinnitetään putkiklemmarilla tai hitsaamalla.

 

VW koneen vakioarvot: http://www.greatplainsas.com/scoperlimit.html

Sama firma myy vesikansia "sopivaan" hintaan. 1200F (~650C) on aika vakio suositeltu pakokaasulämpötila lentokoneissa. Pakokaasujen lämmöt vaihtelee voimakkaasti kierrosten/kuorman mukaan. Lentokone ajetaan tasaisilla kierroksilla toisin kun autot. Kaupunkiajossa mittarsta ei ole mitään hyötyä, mutta kovassa rata-ajossa se voisi jo kertoa jotain.

 

Liian rikkaalla seoksella pakokaasulämmöt laskee ja laihalla taas nousee.

Link to comment
Guest HanttaP

Ajakaa Volkkareilla vaan maata myöten.

Lentomoottoreilla pitää säätää seosta kun eri lentokorkeuksissa ilmanpaine vaihtelee.

Autolla kun ajaa korkeammalla niin moottori kuumenee, miettikääpä sitä mistä johtuu.

Maamoottorin säädössä on tärkeää, että seos ei täydellä teholla mene laihalle, sitä ei pakokaasumittareista ennätä tarkkailla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...