JaniM Posted February 1, 2005 Posted February 1, 2005 Pakokaasunlämpöjen mittaamiseen. Linkit alempana... Lisäanturipuikko 12e lisää. minkä voikin törkätä pakariin. Quote
mikan Posted February 1, 2005 Posted February 1, 2005 Öööö...mä en vaan ton linkin takaa näe tuollaista mittaria??? t. Mika Quote
Guest Raggare Posted February 1, 2005 Posted February 1, 2005 söörst lämpö ni tulee mittarit ja puikot Quote
mikan Posted February 1, 2005 Posted February 1, 2005 Juu, löytyhän se, eikä maksa tosiaan paljon. Nepparipariston voi vielä korvata regulaattorilla niin saa kiinteän autoasennuksen. Jos nyt joku sitten tuntee tarvetta jatkuvaan pakokaasulämpöjen mittaukseen... t. Mika Quote
JaniM Posted February 1, 2005 Author Posted February 1, 2005 Joo, ei sitten löytynyt heti, mutta oikeet linkit näköjään tuli Rakkarilta. Hei, mitäs ton pitäis sit näyttää asteita, kun soppa ja tehosuhde kohillaan? Quote
joksa Posted February 1, 2005 Posted February 1, 2005 ja kun lämmöt on säädetty kohdalleen, tikun voi tökätä öljytikuksi, niin saa öljynlämpömittarin. Quote
Per Jernström Posted February 1, 2005 Posted February 1, 2005 Millaiset systeemit pitäisi laittaa pakosarjaan että saisi mitattu lämmöt? Mulla on elektroninen kinkkumittari öljytikun paikalla. Sen voi asettaa piippaamaan kun tietty lämpö ylittyy. Eli tietää kun kinkku on kypsä.. Quote
JaniM Posted February 2, 2005 Author Posted February 2, 2005 Kinkkamittari ei toimi kun öljyssä. Muistaakseni mittarilla ei pysty kovin kuumaa mittaamaan. Quote
Per Jernström Posted February 2, 2005 Posted February 2, 2005 Joo mulla on siis niitä mittareita kaksi. yks kinkku ja toinen termopari. Googlaussessio kertoi että pakokaasulämpö on vakiomittari lentokoneissa. Mittapisteen on oltava keskellä putkea (halk. nähden) lähellä kansia, eli pakosarjan alussa. Mittapää on valmis setti joka joko kiinnitetään putkiklemmarilla tai hitsaamalla. VW koneen vakioarvot: http://www.greatplainsas.com/scoperlimit.html Sama firma myy vesikansia "sopivaan" hintaan. 1200F (~650C) on aika vakio suositeltu pakokaasulämpötila lentokoneissa. Pakokaasujen lämmöt vaihtelee voimakkaasti kierrosten/kuorman mukaan. Lentokone ajetaan tasaisilla kierroksilla toisin kun autot. Kaupunkiajossa mittarsta ei ole mitään hyötyä, mutta kovassa rata-ajossa se voisi jo kertoa jotain. Liian rikkaalla seoksella pakokaasulämmöt laskee ja laihalla taas nousee. Quote
Guest HanttaP Posted February 4, 2005 Posted February 4, 2005 Ajakaa Volkkareilla vaan maata myöten. Lentomoottoreilla pitää säätää seosta kun eri lentokorkeuksissa ilmanpaine vaihtelee. Autolla kun ajaa korkeammalla niin moottori kuumenee, miettikääpä sitä mistä johtuu. Maamoottorin säädössä on tärkeää, että seos ei täydellä teholla mene laihalle, sitä ei pakokaasumittareista ennätä tarkkailla. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.