Jump to content

2276/2332


Recommended Posts

Onko monellakin palstalaisella rakenteilla tai ajossa kyseinen "se tavallisen" kokoinen strokeri? Nykyään kun tälläiset strokerit ovat lähes yhtä yleisiä kuin ennen 1776/1835.

 

 

 

Kiinnostais ihan yleisesti tietää että millaisella kombinaatiolla ajellaan tai tullaan ajelemaan, käyttötarkoitus, onko penkitetty/penkissä säädetty jne.

Link to comment
Guest kepajake

Pari kesää on tullut ajeltua perus 2332 myllyllä. Kansina on CB:n 044 CNC wedge portit 44x38. Kanavat on CNC-koneistuksen jäljiltä vielä siistitty. Viime kesänä nokkana oli DRD010 (310 running duration, 270@.050, .390 nosto nokalta). Pauterin 1.4 rullakeinujen kanssa nostoksi tuli tasan 14 milliä. Nosto on siis noilla vakioventtiileillä/jousilla aika liki maksimia. Puristukset on maltilliset 9,6. Dekki aika tiukka 1,1 mm ja palotila 60 cc. Kampi on AA-Performancen Super Race 84 mm Chevyn kauloilla. Kiertokanget on CB:n h-profiili 5.5 pitkät. Kaasarit on 48 IDF:t Jayceen 42 sisäkurkuilla. Imusarjat CB:n noille kansille portatut Big Beefit. Pakopuolella Bugpackin 1 3/4 putki. Kisassa stingeri ja kadulla A1 Fat Boy. Sytytyksestä huolehtii Pertronixin billettijakaja Ignitor-2 moduulilla. Säädöt on tehty FMI 1.4 lambdalla ja korvakuulolla sekä tulppia syynäämällä.

 

Talvella on ostoslistalla ehkäpä uudet VW650 venttiilinjouset, titaanilautaset, kireempi nokka, ehkä 86 isku, lisää ruttua ym.

Link to comment

Tossa käppyrä mun ex 2332cc, vakiokannet 40/37 venoilla 9,5 puristuksilla. Nokkana GB 315 ja autocraft 1,4 keinut, nosto 14,2mm venalla. Kaasareina IDF 48 ja 40mm sisäkurkuilla, suuttimia en muista. Sytkänä oli tossa 009 kärjettömällä ja myöhemmin MSD AL-6+hilut.

 

Käppyrästä näkyy hyvin missä 40 vena ja vakiokansi alkaa ahdistamaan. Nyt jos tekisin vastaavan laittaisin JPM MS230 kannet 44/37 venoilla ja puristusta hiukka enemmän ja ajelisin E85.

post-33-13888361556385_thumb.jpg

Link to comment

164hp ihan hyvin tuollaisin kansin

 

Itsellä ensimmäinen 2276cc kone parisen vuotta sitten, 48 dellortot + 1 5/8" pakosarja, 8.2 ruttu 1.7mm dekillä, FK-10 + 1.4 CB keinut, yksi imunokka oli kulunut 4-5mm. CB 42x37 kannet virtas yhdessä penkissä imupuolelta 185hv 12.6 nostolla.

 

Takarattaista tehoa 122hp ja 173nm.

 

Uusi kone on samankokoinen, samanmittaiset kanget, DRD:n parannellut kannet jotka virtas samassa penkissä 193hv samalla nostolla. Nokka on nyt 86C ja keinut vaihdettiin 1.3:1 vipusuhteella oleviin. 10:1 puristukset ja 1.35mm dekki. Kaasarit vaihtui 48mm läppärunkoihin ja pakosarja 1 3/4" kokoiseen.

 

Käynyt mielessä että olis ollu kiva laittaa ultralight nostajat, esim UBT tool steel, mutta pelaahan se venttiilikoneisto näillä scatin reiällisillä nostajillakin, vaikka eivät kaikkein keveimmät ole.

 

Ehkä enskesänä pääsee säätelemään, ehkä..jos auton kori alkaa oleen kunnossa ens kesänä ja miehessä riittää intoa vielä..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...