Jump to content

MS230 kannet


Recommended Posts

  • 3 months later...
Mulle tullee alumiinista pellit, kun on toi porsaan puhallin.

 

 

Minkäs kokonen hihnapyörä tulee kampuran päähän?

 

Sitä meinaan jos sulla on runsailla jäähdytysrivoilla olevat kannet + oletettavasti sylinterit ns nikasilit niin lämmöntuotto/jäähdytyskapasiteetti aivan toista kuin vakiomyllyllä. Toki sulla toi kierukka löytyy pakoputkistosta, mutta tuskin koko aikaa pystyt nilkka suorana cruisaamaan:)

Link to comment

Tän sivun yläreunan kuvassa näkyykin, että mulla on kahdella hihnapyörällä varustettu puhallin. Toinen hihna pyörittää puhallinta ja toinen laturia. Ja kammen päässä olevat pyörät hieman myös pilkottaa. Halkaisijat ei nyt just tässä ole mielessä, mutta koot ovat kokolailla vastaavat kuin 993 possussa, josta laturi on kotoisin (Kävin tutun possusta mittaamassa).

 

Tähän pataan tulee mahlen valurautanormiputket, sisällään virtala-special wisecot. Eli niissä on riittävästi kattoa, että saatiin sorvattua sopivat puristuskorkeudet ottaen huomioon putkien, kankien, iskun jne. pituudet, ettei tarvitse lainkaan prikkoja sylttyjen alle. Ja paksua kattoa tarvitaan luonnollisesti vaffaa ahtopainetta vasten... Sen verran on ajateltu tehoa saatavan, että toivottavasti jäähdytyskapasiteetti riittää... ;-D No varmaan kyllä tavalliseen kruisailuun, mutta jos tarviikin jostain syystä ajaa pidempään kovemmilla ahdoilla...

 

Jaa niin, tää on tälläinen etullinen putjettiviritys... Nikkiet menee piirun isompaan nelkkuun... :-))

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...