Jump to content

MS230 kannet


Recommended Posts

Tuossa joulupukki kävi hieman etuajassa... Tämmöiset tuli suoraan loodasta. Seuraavaksi hieman hiplataan... Vaikka aikas hyvät ne on noinkin, mutta kuitenkin... ;-DD Saatan ottaa kuvia kun ne joskus on hiplattuna, jos muistan. Näitä ei sitten vesitetä. Vielä. Ehkä. Tai katsotaan nyt... :-))

post-305-13888361720137_thumb.jpg

post-305-13888361720367_thumb.jpg

Link to comment
Mahtuuko noi oleen Pauterien kanssa samassa kopissa, vai alkavatko riitelemään? :-)

 

Kyllä ne samassa kopissa on. Vielä ei ole rähinää kuulunut... Tosin Pauterit tietää että kuka on Kurko!! :-DD

 

Kuten Marko tuossa totesikin, niin 2,4L-perus-hiiri-roogeri-moottori-turbolla tuosta vain tulee... ;-)

 

Palotiloissa tuo maali/pinnoite/mikä lie on sen verran karkeaa, että uskon sen keräävän karstaa, joten palotila putsataan siitä. Hieman muotoillaan palotilaa, seetejä ja venttiilejä, ei mitään sen suurempaa. Mäntiin sitten vielä sorvaillaan kanssa palotilaa, että saadaan puristussuhde turbolle halutuksi.

Link to comment
Miten nopeasti noi tuli tilauksen tekemisen jälkeen?

 

Omat joissa tehtiin valmiiksi palotilat oikean kokoisiksi ja muuta pikku hiplausta kesti muistaakseni 3vkoa kaikkinensa. Jos Johanneksella on aihioita hyllyssä tarvitsemaasi vaihtoehtoon niin luulisin menevän samoihin. Kysymällä selviää, homma pelaa nopeasti ja luotettavasti.

Link to comment

Tais ottaa n. pari kolme viikkoa maksusta siihen kun kannet oli kotona. Jokunen päivä menee siihen että rahnat näkyy perillä tilillä. Kiireen takia siinä oli ainakin 4 päivää kun Johannes ei kerinnyt lähettää. Mulle ei tehty hiplausta, koska ne tehdään täällä. 94mm porauksella kansia on jemmassa. Haluttua palotilan kokoa ja porttausta varten tarvinnee varata hieman aikaa. Sähköpostilla asioiminen käy hienosti ja sujuvasti.

Link to comment

Saa kysyä. Ja vastataankin, että mun kannet maksoi postikuluineen n. 2260€, kuvan kunnossa, maksuhetken kurssilla. Kansissa on titaanijousilautaset ja rst-venat (muistaakseni manleyn) ja tuplajouset. Kansille ei ole tehty hiplausta eikä mitään toimenpiteitä puristussuhteen takia, vaan ne tehdään täällä. Eli jos noi hommat teettää Johanneksella, niin sillä on varmaan jokin hinta niille, itse en edes kysynyt.

Link to comment

Kansityöt tais olla kun kysyin niin luokkaa 1ke tohon lisää, silloin siinä parannellaan myös kanavat. Palotilojen hieronta tais olla joitakin satasia. Myös poraus vaikuttaa hintaan. Tais olla niin että 4" poraukselle oli eri aihio. Mulla tuli vielä noihin kansiin kuuluvat keinuvivustot mukana, voi tietty askarella Pautereistakin jos tykkää näprätä, hintaa niillekkin tulee. Kuvan keinut ovat saman Ruotsalaisen tehtaan tuotantoa joka tekee keinut myös Bergille.

 

Eli tollaset:

post-33-13888361726315_thumb.jpg

Link to comment

sanovat etta kannet on se isoin tekija hevosvoimien tekemisessa. Vaikka mita muuta laittais, niin huonot tai pienet kannet pilaa kaiken/kuristaa tehoja liikaa.

 

Mutta voihan sita laittaa pienet kannet ja hirmu padan, ja 20:1 puristukset...

noitakin on tehty (en mina) kun on imupuolella kauhia kuristus saantojen takia. Ilmaa ei mene niin paljoa lapi etta puristuspaine karkaisi kasista.

Link to comment
Pojathan laittaa pelkkiin kansiin enemmän senttejä kuin keskivertovirittäjä koko koneeseen.

 

Mihin näitä senttejä oikein menee... :-))

 

No oikeesti kannet on kuitenkin vain murto-osa koko koneen hinnasta. Tuohon kun lisätään loput koneen osat, turbo, ic, ruiskut, läppikset, yms. ja vielä vaihteisto, jarrut ja alustaan sitäsuntätä, niin loppusummassa kannet on aika pieni osa. Periaatteena on että, ostamalla kerralla suht.koht. parasta, niin loppupeleissä menee vähemmän rahaa.

 

T. Liki kaikki moottori- ja vaihteisto-osat särkenyt... :-)

Link to comment
  • 2 months later...

Juurikin tuo putki ja Aircooledin kautta hommattu.

 

Hieman vaati käsityötä ja jatkojalostusta. Kaikkien laippojen sisältä vingutin ylimääräiset hitsisaumat, eli reiät suoriksi. Kolmosen putkea piti hieman lämmittää että osui paremmin j-putkeen ja itse j-putkea piti katkaista kannen päästä vajaan sentin, että sai laipat jatkokohdassa kohtaamaan. Pariin paikkaan piti hieman kans lämmittää ja muotoilla lisää tilaa pakosarjan muttereille. Ei paha ollenkaan, en kyllä itse alkais koko sarjaa tekemään alusta asti.

Link to comment
Taitaa type 1 pohjainen loota olla aika kovilla tuollaisen koneen kanssa, vaikka olis kaikki "temput" tehty :) Ellei sitten varovaisesti kykene aina ajamaan :D

 

millä askilla sä muuten ajat?

 

 

AI mä vai? :D En vielä millään, mutta tulossa type 1 IRS 75-> yhdella sivukannella olevalla askilla jossa quaife pakun laippoineen ja 3.88 perä, 3.78 ykkönen, ja 002 bussin harvahampaiset 3 ja 4 rattaat.

Link to comment
Taitaa type 1 pohjainen loota olla aika kovilla tuollaisen koneen kanssa, vaikka olis kaikki "temput" tehty :) Ellei sitten varovaisesti kykene aina ajamaan :D

 

millä askilla sä muuten ajat?

 

 

AI mä vai? :D En vielä millään, mutta tulossa type 1 IRS 75-> yhdella sivukannella olevalla askilla jossa quaife pakun laippoineen ja 3.88 perä, 3.78 ykkönen, ja 002 bussin harvahampaiset 3 ja 4 rattaat.

 

Hmm, joku taas aattelee että mikä ihmeen 75-> singlesidecover (ssc) laatikko kun noi tuli vm 73 alkaen tarjolle...

 

Tais kuoressa tapahtua lisämuutoksia 75 vuodellekin:) Tutkimusdataa ei tosin nyt ole käsissä onko se sitten paljon vai pikkuriikkisen verran vahvempi.

Link to comment

 

Hmm, joku taas aattelee että mikä ihmeen 75-> singlesidecover (ssc) laatikko kun noi tuli vm 73 alkaen tarjolle...

 

Tais kuoressa tapahtua lisämuutoksia 75 vuodellekin:) Tutkimusdataa ei tosin nyt ole käsissä onko se sitten paljon vai pikkuriikkisen verran vahvempi.

 

 

Jep, IRS lootassa 75-> ylöspäin on erilaiset kuoret, ehkä jotain muutakin erilaista on, ei tietoa ole

 

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/238739.jpg

Link to comment

Noissa oli mun mielestä jpm:n keinut mukana, jotka maksaa muistaakseni luokkaa 700-800€. Ei toki silti mitenkään erityisen halvat.

 

Edit: ja olikin keinut mukana.

 

"new set of 94mm type1 jpm ms230 heads with 5 bolts rockers. brand new.2700 euro"

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...