Jump to content

Koneen- ja laatikonrakentajat


Guest fastghia

Recommended Posts

Guest fastghia

Eräs kummalinen salamyhkäisyyden aihe suomalaisessa VW-kulttuurissa on ainakin mun kokemuksen mukaan: 1) mistä löytyy osaavia koneenrakentajia 2) kuka tekee hyviä virikansia 3) kuka tekee laatikoita?

 

Uskaltaakos kukaan suositella ketään noihin kohtiin 1-3? Mua tietty kiinnostaa lähinnä viripalikat, mutta toki vakiokonetta ja -lootaa tarttee aina välillä.

Link to comment

Hyvät tekijät ei mainosta netissä koska tulee liian paljon turhia kyselyitä ja se on kaikki työajasta pois. Puskaradion kautta löytyy yleensä parhaat tekijät. Fastghia laita yksityis viesti minkälaista kokoonpanoa olet suunnittelemassa niin voin osoittaa mahdollisesti tekijän jolta onnistuu kohdat 1-3. Mahdollisesti tarkoittaa sitä että en tiedä mikä on tällä hetkellä projektien määrä ja minkälaisella aikataululla ehtii tekemään.

Link to comment
Guest Mikko
Hyvät tekijät ei mainosta netissä koska tulee liian paljon turhia kyselyitä ja se on kaikki työajasta pois.

 

Aika monihan tekee nuita hommia firaabelina ja muun tilanteen mukaan. Eikä välttämättä halua laajaa julkisuutta toiminnalle.

Link to comment

Ei salamyhkäistä mutta asiansa osaavat ovat yleensä kädet täynnä hommia ja jos puhelin soi tai ovi käy kokoajan ja kyselijöistä 5% tai vähemmän on sellaisia joilla on oikeasti aikomus/rahaa toteuttaa projekti niin ymmärtänet hyvin miksi ne ei halua tällaisilla foorumeilla mainostaa itseään. Varsinkin kun puhutaan hyvälaatuisista osista tehdystä virimoottoreista niin jotkut eivät ymmärrä että kone saattaa maksaa 5x sen mitä se kori tai jopa enemmänkin johon kone on tarkoitus sovittaa.

Link to comment
Guest fastghia

Kyllähän tuo pitää paikkansa mitä AConly sanoo. Tavallaanhan puskaradiomenetelmällä tulee tuo esikarsinta osittain tehtyä :)

 

Hemmolla, joka mulle tällä hetkellä yhtä konetta kasaa, on kyllä referenssit kohdallaan. Mutta nopeeta se homma ei tosiaan oo... 2v on mennyt jo :o - en taida olla kovin korkeella prioriteetissa. Osittain siksi nostin asian esille.

 

Voihan sitä tietty ostaa koneen valmiinakin, taisit AConly tehdä juuri niin, ellen ole väärin ymmärtänyt? Mut hyvä tietää et sulla(kin) on rakentelija tiedossa, vastaisen varalle.

Link to comment

Mulla kävi nii että selviteltiin rakentajan kanssa minkälaista kokoonpanoa haluan ja mitä osia tarvitsen ja kyseinen rakentaja sattui kuulemaan hyvästä valmiina olevasta paketista jossa kaikki hierottu kohilleen niin ei olisi ollut mitään järkeä alkaa tekemään koska vastaavaan kokoonpanoon olisi kulunut itse tehtynä tupla määrä euroja ja lisäksi tämä joka tuli hankittua on myös hyvän tekijän kone joten siksi päädyin ostamaan valmiin. Tässä rakentelija toimi siten konsulttina sellaiselle joka ei itse pysty arvioimaan paketissa käytettyjen osien laatua ja yhteen sopivuutta ja sitä kautta huolettomia kilsoja joita nyt takana koneella n.8000 ilman ongelmia

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...