Tanhis Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Eli tosiaan otin sitten ghian jarrut auki ja molemmat sylinterit oli aika morjens ja tilanne tuskin on yhtään parempi toisella puolella. Eli mahtaako noita saada jostain tai tarvitseeko ruveta tekemään jotain ihmeitä. Eli molemmistä sylintereistä on männästä se väkänen toiselta puolelta poikki joka pitää kenkää paikallaan. Ja mites onko juniksen sylinterit kuinka erillaisia kun niitä mulla olisi yksi setti nosseja. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 kysäses, et onks Barnilla vielä... Siltä kaveri osti kolkkiin kierroksen tossa 3 vuotta takaperin muistaakseni, ja niitä oli aimo lootallinen nossina Quote Link to comment
Tanhis Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Ok pitää soittaa huomenna Quote Link to comment
Tanhis Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 Tyhjä arpa eli ei ollut enää eli vieläkin on vaihtoehdot hakusessa onko kenelläkään hajua että olisiko jossain muussa autossa samanlainen mäntä kun näissä. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Niin onko sylinteri morjens vai vain männät? Männät vois olla samoja mitä muissa Ateissa. Tai saisiko sitten sylkkää hoonattua isommaksi jollekin muulle männälle, tai holkittamalla orkkiskokoselle? Quote Link to comment
Timo Mäntyharju Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 kysäses, et onks Barnilla vielä... Siltä kaveri osti kolkkiin kierroksen tossa 3 vuotta takaperin muistaakseni, ja niitä oli aimo lootallinen nossina Ettei vaan mulle tullu loput viime tai toissavuonna... Sori. Jos muistan/kerkeen niin katon minkä näköiset ja mittaiset on. (vielä paketis odottamas asennusta) Quote Link to comment
Tanhis Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 Niin onko sylinteri morjens vai vain männät? Männät vois olla samoja mitä muissa Ateissa. Tai saisiko sitten sylkkää hoonattua isommaksi jollekin muulle männälle, tai holkittamalla orkkiskokoselle? Siis mäntiä en ole saanut vielä ulos, ne on nyt likoomassa. Ja tosiaan männät on morjens kaikista neljästä ja luultavasti jossain muussa on samanlaiset. Mutta nyt pitäisi vain saada tietoon että missä. Pikaisella mittauksella männät näyttäisi olevan 22mm. Ja luulen että sylkyt on muuten ok mutta pitää katsoa että miltä näyttää sisäpuolelta. Ja tosiaan barnilta on sylkyt loppu. Tuossa kuva ongelmasta ja nyt kun noita tarkemmin katselin niin toiselta puolelta on näköjään mennyt jo aikaisemmin toinen mäntä paskaksi kun oli ihan tummunut murtuma kohdasta ja toisessakin näytti olleen murtuma. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8513.jpg Quote Link to comment
Guest Ari F. Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 http://shop.volkswarenhaus.de/index.php ... inder.html Quote Link to comment
Tanhis Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 Ai niin ja katsoin myös juniksen jarruosia ja ne ei ole todellakaan vaihtokelpoisia eli ei sovi paikalle ja on eri halkaisijalla. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 kysyppä tuolta mäntiä ja kumeja mittojen mukaan. http://www.jarruosa.fi/?pinc=1&pic=1 Quote Link to comment
Timo Mäntyharju Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Entäs neoretro/ Huhdan Ari Kokkola?(0505601552) Sieltä itse olen ottanu 3 tyyppiin osia, muistaakseni kataloogis oli jarru osiakin kohtuu hyvin. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Tosiaan noihinhan varmasti käy lähes minkä vaan vastaavan 2 toimisenkin sylinterin männät kumeineen, jos koneistaa reiän isommaks. Splitin sylkkyjä aikanaan tein aimo keon tuolla konstilla... Quote Link to comment
Heebah Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Ota rasvaprässistä nippapää irti, ruuvaa se jarruletkun tilalle (yleensä sama kierre) ja prässää mäntä ulos. Lämmitys auttaa tarvittaessa, haisee vaan aika pahalle... Näin on lähteny jokanen mäntä ulos. -tOmi- Siis mäntiä en ole saanut vielä ulos, ne on nyt likoomassa. Ja tosiaan männät on morjens kaikista neljästä ja luultavasti jossain muussa on samanlaiset. Mutta nyt pitäisi vain saada tietoon että missä. Pikaisella mittauksella männät näyttäisi olevan 22mm. Ja luulen että sylkyt on muuten ok mutta pitää katsoa että miltä näyttää sisäpuolelta. Ja tosiaan barnilta on sylkyt loppu. Tuossa kuva ongelmasta ja nyt kun noita tarkemmin katselin niin toiselta puolelta on näköjään mennyt jo aikaisemmin toinen mäntä paskaksi kun oli ihan tummunut murtuma kohdasta ja toisessakin näytti olleen murtuma. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8513.jpg Quote Link to comment
Tanhis Posted February 1, 2010 Author Share Posted February 1, 2010 Kiitokset vinkeistä tämä homma pitäisi olla hoidossa käytettyjen ehjien sylkkyjen muodossa. Ja prässi kikka oli tiedossa mutta kun ei ole prässiä kotona niin vähän hankala prässätä. Ja nämä mitkä autosta pois otin olisi tarkoitus kunnostaa varalle tulevaisuutta ajatellen. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 7, 2010 Author Share Posted February 7, 2010 Noniin eli nyt olisi sitten lisäkyssäri eli sopiiko esim juniksen tai kuplan etujarrukengät varhais kolkkiin tai täytyyko ruveta etsimään uusia hihnoja ja niittejä. Ja mites takapään kanssa onko sama sylinteri kuin jossain muussa ja miten kenkien laita. Quote Link to comment
-tipi- Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Ei taida olla sama halkaisija juniksen tai kuplan jarruissa, kun sullahan ei '65:ssa ole ne ihan varhaisimmat kolkin jarrut, jotka on samalla halkasijalla kuplan kanssa. Mut myöhemmän kolkin takarummut on samalla halkasijalla, eli niistä vois saada sovellettua, ellei suoraan käy. Takasylkkiähän saa uusia parilla kympillä kipale. Quote Link to comment
-AP- Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Takasylkkyjä ja kenkiä saa ainakin Vaasasta uusia, etupäähän osien löytäminen on selvästi hankalampaa. Eipä tullut viimeksi puhetta, samoista jarruista löytyisi hyvät käytetyt kengät ja saattais olla jemmassa NOSsia irtohihnaakin ... Quote Link to comment
Tanhis Posted February 8, 2010 Author Share Posted February 8, 2010 Takasylkkyjä ja kenkiä saa ainakin Vaasasta uusia, etupäähän osien löytäminen on selvästi hankalampaa. Eipä tullut viimeksi puhetta, samoista jarruista löytyisi hyvät käytetyt kengät ja saattais olla jemmassa NOSsia irtohihnaakin ... Niinpä tietenkin taidan laittaa vain nuo vanhat kengät eteen tähän hätään kun noissa nyt näyttäisi olevan aika hyvin vielä pintaa jäljellä. Tai sitten pitää etsiä tuollaisen uudemman kolkin takakengät jostain ja ruveta ihmettelemään. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 8, 2010 Author Share Posted February 8, 2010 Ota rasvaprässistä nippapää irti, ruuvaa se jarruletkun tilalle (yleensä sama kierre) ja prässää mäntä ulos. Lämmitys auttaa tarvittaessa, haisee vaan aika pahalle...Näin on lähteny jokanen mäntä ulos. -tOmi- BTW kävin ostamassa prässiä ja oikein tutkittiin ja hutkittiin noita kierteitä ja ilmeisesti ei ole todellakaan mikään standardi että prässi sopii suoraan jarrusylkkään. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 aika yksinkertasta olis kiertää nipat sylkkään ja pumpata prässillä mäntä ulos. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 8, 2010 Author Share Posted February 8, 2010 Ja nyt kun olen käynyt tallissa koettamassa niin prässin kierteet sopii sen verran sylkkään että saa prässättyä ulos. Ja ei sitten tullut mieleenkän nuo nipat. Btw tälläistä tuli ulos kun prässäilin eli nuo ei kyllä olisi millään toimineet. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.