Jump to content

Mistä mahtaa saada pyöräsylintereitä eteen '65 type3


Tanhis

Recommended Posts

Eli tosiaan otin sitten ghian jarrut auki ja molemmat sylinterit oli aika morjens ja tilanne tuskin on yhtään parempi toisella puolella. Eli mahtaako noita saada jostain tai tarvitseeko ruveta tekemään jotain ihmeitä. Eli molemmistä sylintereistä on männästä se väkänen toiselta puolelta poikki joka pitää kenkää paikallaan.

 

Ja mites onko juniksen sylinterit kuinka erillaisia kun niitä mulla olisi yksi setti nosseja.

Link to comment

kysäses, et onks Barnilla vielä... Siltä kaveri osti kolkkiin kierroksen tossa 3 vuotta takaperin muistaakseni, ja niitä oli aimo lootallinen nossina

 

Ettei vaan mulle tullu loput viime tai toissavuonna... Sori.

Jos muistan/kerkeen niin katon minkä näköiset ja mittaiset on.

(vielä paketis odottamas asennusta)

Link to comment
Niin onko sylinteri morjens vai vain männät? Männät vois olla samoja mitä muissa Ateissa. Tai saisiko sitten sylkkää hoonattua isommaksi jollekin muulle männälle, tai holkittamalla orkkiskokoselle?

 

 

Siis mäntiä en ole saanut vielä ulos, ne on nyt likoomassa. Ja tosiaan männät on morjens kaikista neljästä ja luultavasti jossain muussa on samanlaiset. Mutta nyt pitäisi vain saada tietoon että missä. Pikaisella mittauksella männät näyttäisi olevan 22mm. Ja luulen että sylkyt on muuten ok mutta pitää katsoa että miltä näyttää sisäpuolelta.

 

Ja tosiaan barnilta on sylkyt loppu.

 

Tuossa kuva ongelmasta ja nyt kun noita tarkemmin katselin niin toiselta puolelta on näköjään mennyt jo aikaisemmin toinen mäntä paskaksi kun oli ihan tummunut murtuma kohdasta ja toisessakin näytti olleen murtuma.

 

8514.jpg

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8513.jpg

Link to comment
Guest Toheltaja

Tosiaan noihinhan varmasti käy lähes minkä vaan vastaavan 2 toimisenkin sylinterin männät kumeineen, jos koneistaa reiän isommaks. Splitin sylkkyjä aikanaan tein aimo keon tuolla konstilla...

Link to comment

Ota rasvaprässistä nippapää irti, ruuvaa se jarruletkun tilalle (yleensä sama kierre) ja prässää mäntä ulos. Lämmitys auttaa tarvittaessa, haisee vaan aika pahalle...

Näin on lähteny jokanen mäntä ulos.

 

-tOmi-

 

 

 

Siis mäntiä en ole saanut vielä ulos, ne on nyt likoomassa. Ja tosiaan männät on morjens kaikista neljästä ja luultavasti jossain muussa on samanlaiset. Mutta nyt pitäisi vain saada tietoon että missä. Pikaisella mittauksella männät näyttäisi olevan 22mm. Ja luulen että sylkyt on muuten ok mutta pitää katsoa että miltä näyttää sisäpuolelta.

 

Ja tosiaan barnilta on sylkyt loppu.

 

Tuossa kuva ongelmasta ja nyt kun noita tarkemmin katselin niin toiselta puolelta on näköjään mennyt jo aikaisemmin toinen mäntä paskaksi kun oli ihan tummunut murtuma kohdasta ja toisessakin näytti olleen murtuma.

 

8514.jpg

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8513.jpg

Link to comment

Kiitokset vinkeistä tämä homma pitäisi olla hoidossa käytettyjen ehjien sylkkyjen muodossa.

 

Ja prässi kikka oli tiedossa mutta kun ei ole prässiä kotona niin vähän hankala prässätä.

 

Ja nämä mitkä autosta pois otin olisi tarkoitus kunnostaa varalle tulevaisuutta ajatellen.

Link to comment

Noniin eli nyt olisi sitten lisäkyssäri eli sopiiko esim juniksen tai kuplan etujarrukengät varhais kolkkiin tai täytyyko ruveta etsimään uusia hihnoja ja niittejä.

 

Ja mites takapään kanssa onko sama sylinteri kuin jossain muussa ja miten kenkien laita.

Link to comment

Ei taida olla sama halkaisija juniksen tai kuplan jarruissa, kun sullahan ei '65:ssa ole ne ihan varhaisimmat kolkin jarrut, jotka on samalla halkasijalla kuplan kanssa. Mut myöhemmän kolkin takarummut on samalla halkasijalla, eli niistä vois saada sovellettua, ellei suoraan käy.

 

Takasylkkiähän saa uusia parilla kympillä kipale.

Link to comment
Takasylkkyjä ja kenkiä saa ainakin Vaasasta uusia, etupäähän osien löytäminen on selvästi hankalampaa. Eipä tullut viimeksi puhetta, samoista jarruista löytyisi hyvät käytetyt kengät ja saattais olla jemmassa NOSsia irtohihnaakin ...

 

 

Niinpä tietenkin taidan laittaa vain nuo vanhat kengät eteen tähän hätään kun noissa nyt näyttäisi olevan aika hyvin vielä pintaa jäljellä. Tai sitten pitää etsiä tuollaisen uudemman kolkin takakengät jostain ja ruveta ihmettelemään.

Link to comment
Ota rasvaprässistä nippapää irti, ruuvaa se jarruletkun tilalle (yleensä sama kierre) ja prässää mäntä ulos. Lämmitys auttaa tarvittaessa, haisee vaan aika pahalle...

Näin on lähteny jokanen mäntä ulos.

 

-tOmi-

 

 

 

BTW kävin ostamassa prässiä ja oikein tutkittiin ja hutkittiin noita kierteitä ja ilmeisesti ei ole todellakaan mikään standardi että prässi sopii suoraan jarrusylkkään.

Link to comment

Ja nyt kun olen käynyt tallissa koettamassa niin prässin kierteet sopii sen verran sylkkään että saa prässättyä ulos.

 

Ja ei sitten tullut mieleenkän nuo nipat.

 

Btw tälläistä tuli ulos kun prässäilin eli nuo ei kyllä olisi millään toimineet.

8521.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...