Jump to content

Palloon eteen uudet jarrut?


Guest MillaI

Recommended Posts

Guest MillaI

Linda on pulassa.

Hänellä on edessä joku väliaikajarrusysteemi.

15mm jarrupalat eivät mahdu siihen juttuun. Nyt olen yrittänyt etsiä oikeita paloja (13mm luulisin?) ja hankalaa on.

Paljonko maksais ja olisiko helppoa muuttaa etujarrut helpommin huollettaviksi?

 

Linda on siis vuodelta -72

Link to comment

Jos pala on oikean muotoinen mutta liian paksu: Ohentaminen käy todella nopeasti ja helposti hankaamalla palan kulutuspintaa maalaamatonta betonilattiaa vasten. Pari milliä lähtee todella nopeasti(muutama minuutti per pala).

Link to comment
Guest MillaI

Nyt ehkä löysin 13,85mm paksuiset palat. Kunhan ne usasta tulee ja jos ne mahtuu, niin siirrät jarrusysteemin vaihtamista parilla vuodella.

Jos nuo ei mahdu, niin pitää alkaa miettii. En haluis hirveesti alkaa ohentelee noita kun tollanen pari milliä on mun mielestä paljon!

Link to comment
Guest Toheltaja

ei toi pari milliä o mitään paloista - joskus joutunu eri sovelluksissa ottamaan liki 10mm veks jyrsimellä kitkapinnasta. Käyttöaika vaan lyhenee...

Link to comment
Nyt ehkä löysin 13,85mm paksuiset palat. Kunhan ne usasta tulee ja jos ne mahtuu, niin siirrät jarrusysteemin vaihtamista parilla vuodella.

Jos nuo ei mahdu, niin pitää alkaa miettii. En haluis hirveesti alkaa ohentelee noita kun tollanen pari milliä on mun mielestä paljon!

 

 

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää ja ehköä joku muukin, paljonko tälläisille jenkeille tilattaville ( erikois?/tarvikekura? ) jarrupaloille tulee hintaa rahteineen?!

 

Itte tosiaankin kuten jo ehdotettiin olisin antanut 15mm paloille hiontakäsittelyä parin millin verran...

Link to comment
Guest MillaI

Tuli vähän kalliit palat.

Tarkistin just että tuli maksamaan posteineen 26€.

Mulla on nyt sit vielä kaksi satsia 15mm paloja kun ei mulle tullu mieleenkään hioa paloja ohkaisemmaksi.

Noissa 13mm:n paloissa se tukirauta on ohuempi, eli palaa on sitten enemmän.

Link to comment
Guest Toheltaja

karhea (40-60 tai 80) santapaperi vanerin päälle ja siinä kihnutat. pöly on sitte semmosta että sotkee kaiken, joten imuri vieressä käynnissä jees, samaten hengityssuojain!

Link to comment
Guest Toheltaja

ja mielellään ei mistään seisseestä autosta, muuten saat huonolla tuurilla hankkia vielä yhdet satulat, jos vanhat on mädät, sen näkee vasta purkaessa ne. Purettava kuitenkin, ja vaihdettava tiivisteet, pölysuojat, hoonattava sylkyt ja katottava mäntien kunto. Korjaussarjat ei montaa euroa maksa, työssä aikamoinen vaiva, jos ovat jumissa.

Link to comment
  • 1 month later...

Nimimerkillä taannoin yhdet 71en etulevysatsit prepanneena voisin ''yhtyä edelliseen" kirjoittajaan eli jos ei oo vielä uusia paloja, levyjä ja satulankorjaussatseja hommattuna niin vaihda ihmeessä uudempaan sarjaan. Tulet huomaamaan että kaikkea kuluvaa on helpommin saatavilla ja hinnat ovat murto-osan näistä 'vain yhtenä vuonna' turatuista kilkkeistä... Tällä kertaa isommalla rahalla ei saa edes parempaa tuotetta - päin vastoin. Seuraavien vuosien jarrut ovat ilmeisesti parempaa tekoa ja nehän pysäyttävät jo tehokkaampiakin koneita.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...