VolksMachine Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Kymmenen vuotta minulla kesä ajossa ollut 1302 olisi tarkoitus palauttaa lähemmäs normaali orggis 1302 tyyliä. Kuitenkaan täysin alkuperäiseksi, ei ole mahdollisuutta enää kuitenkaan palata. Kiitos edellisen omistajan.. Mutta homma alkaa siitä, että "Ähtäri" tyyli saa väistyä. Hyväkuntoiset puskurit löytyi melkoisen haeskelun jälkeen. Alkuperäiset puskurin reiät oli kätevästi hitsattu kiinni, joten ne piti paineilmasahalla aukaista. Melkoista säätöä.. Etupuskuri on kuvassa malliksi jo kiinni, vielä pitää läpivientikumeille avartaa reikiä ja tehdä ruostesuojaus. Niin ja tietenkin vilkut pitää kiinnittää alkuperäiselle paikalleen lokarin päälle. Mietinnässä on vanne/pyörävaihtoehdot: - VW 1302 alkuperäiset erikoisvanteet (Ks. kuvat), jos löytyisi olisi vaihtoehtona ykkösenä! - Vakio peltivanne+ vakiomallin pölykapseli - BRM -4 replica vanteet Kommentteja kaipaillaan millä vanne vaihtoehdolla kannattaa lähteä liikenteeseen. Myös tietoa millaisia vanteita 1302 malliin on ollut saatavilla ja jos sattuu ylimääräiset vanteet hyllyssä lojumaan niin niitä voi tarjota mulle. Quote Link to comment
Ketsa Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Alkuperäiseksi palauttaminen on pohjimmiltaan vain tahto laji. Tosin rahaa saattaa palaa ja sillä homma ei ole välttämättä mielekästä. Mutta puskurit on ehdottomasti hyvä aloitus! KPZ:n peltinen erikoisvanne näyttää mielestäni 1302:ssa paremmalta kuin nuo kuvasi vanteet. Sprintstari tietysti vielä paremmalta, mutta hintataso on korkeampi. Quote Link to comment
Racing Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Miksi et laita vilkuilla olevaa etupuskuria,niin ei tartte alkaa loksuja reijittämään ? Quote Link to comment
VolksMachine Posted March 29, 2010 Author Share Posted March 29, 2010 Hyvä idea muuten mutta.. En laita vilkkuja puskuriin koska 1302 mallissa ne ei ole siinä alunperin. Ne on lokasuojassa Käsittääkseni vilkulliset puskurit tuli 1303 malliin. VW 1302 -mallia valmistettiin vuosina 1971-72 ja sttten sen korvasi 1303. Miksi et laita vilkuilla olevaa etupuskuria,niin ei tartte alkaa loksuja reijittämään ? Quote Link to comment
Racing Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Hyvä idea muuten mutta..En laita vilkkuja puskuriin koska 1302 mallissa ne ei ole siinä alunperin. Ne on lokasuojassa Käsittääkseni vilkulliset puskurit tuli 1303 malliin. VW 1302 -mallia valmistettiin vuosina 1971-72 ja sttten sen korvasi 1303. Miksi et laita vilkuilla olevaa etupuskuria,niin ei tartte alkaa loksuja reijittämään ? Joo ei ollut 1302 mallissa,vaan 75-> kuplissa,mutta jos ei kuitenkaan täysin alkuperäiseksi palata,siksi ehdotin. Quote Link to comment
VolksMachine Posted June 7, 2010 Author Share Posted June 7, 2010 No niin, alkaa muutostyö olla tältä erää korin osalta loppusuoralla. Hetkellisen mietinnän jälkeen päädyin vanteissa GT Beetlen, Lemmertzin peltivanteisiin. Hiekkapuhallutin ja jauhemaalautin vanteet paikallisessa jauhemaalaus liikkeessä. Vaihdoin samalla etujouset hieman madaltaviin malleihin, joten ei ole enää keula niin "lentoon lähdössä". Ajokista tulikin hiukan tasapainoisemman näköinen. Omasta mielestäni muutos kyllä kannatti, puskurit ja vilkut kuuluu kuplaan niiden omille paikoilleen. Alla olevista kuvista voi kukin valita mieleisensä tyylisuunnan ja lähteä omaa ajokkiaan sen mukaan rakentamaan:) Quote Link to comment
-MITO- Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Korin koristelistat seuraavaksi niin taas paranee. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.