Jump to content

Hääautoksi kuplavolkkaria?


Guest Morsmaikku

Recommended Posts

Guest Morsmaikku

Moikkamoi. Joku viisas neuvoi tulemaan tänne kyselemään. Elikä, salaisena ajankohtana olisi tarve saada hääautoksi paikkaan x (kuskilla tai ilman) vanhempi kupla, saa olla myös avo. Väritoiveet olisi myrkyn vihreä ja kretuliini. Matka jonka viettäisimme hääauton kyydissä olisi n. 500km ja keikan pituus olisi yhteensä n. kuudesosa tuntia (tämä siksi kun ihmiset kuitenkin haluavat valokuvata). Korvausta vastaan tietenkin. Unelma-auto.comista olen kysellyt ihanaa avokuplaa, mutta 200e tuolle ajalle ja matkalle tuntuu aika suolaselta. Yritän kovasti yllätystä miehelle järjestää (rakastaa kuplia), vaan kovin epätoivoiselta tuntuu. Jos osaat auttaa asian suhteen, laita spostia (kun en täällä käy) vanhapiika@hotmail.com

Auttakee morsionta hädässä!

 

Kursivoidut muokattu morsion tunnistamisen hankaloittamiseksi T:Kape

Link to comment

200€ tuntuu suolaiselta? Eriävä mielipide kuskin näkökulmasta.

 

Omasta mielestäni hyvinkin sopiva hinta. Tuollaiseen menee kuitenkin oma aikansa auton omistajalta.

 

Autoa odotetaan varmaan paikalle pestynä ja puunattuna? Mitään teknistä katastrofiakaan tuskin odotetaan? Auton pikainen tarkastus ja mahdolliset huoltotoimenpiteet syövät oman aikansa pesun, siivouksen ja vahauksen ohella. Autoa tuskin säilytetäänkään kirkon liepeillä; se täytyy ajaa sinne, sekin vie aikaa ja polttoainetta...

 

Hommaan lohkeaa siis helposti neljä tai viisi tuntia. Ehkä joku persaukinen ventovieraiden häähumusta pitävä kuplakuski lähtee ruokapalkalla, kun ei keksi muuta ohjelmaa kesäiselle lauantaipäivälle ;)

 

No, onnea avioeloon kuitenkin omasta puolestani :)

Link to comment
Guest Jussinbussi

Joo mietiskelin kanssa tuossa hetken että josko olisi laittanut nuo autoni sinne "juhlakyyti" palveluun.

Sonderi nyt varmasti kelpaisi ja miksei tuo -66 helmenvalkoinen MR-kuplakin.

Sitten aloin miettiä sitä hintaa, 100:lla eurolla en lähtisi vähäisiä kesä lauantaitani tuhlaamaan, aikaahan tähän kuitenkin aina menee.

Niimpä totesinkin että alle 200 euron ei autot liiku kuin korkeintaan Lopen alueella..

Pysyypähän autot kotona. ;)

Link to comment
Guest Morsmaikku

No totta puhuen, empä ole edes ajatellut tässä suunnittelun ja stressin keskellä kuskin kannalta tuota asiaa. Aatellut vain mistä sais mahd halvalla ku 24500€ häihin joita ei edes vielä ole pidetty on mennyt. Mutta aukas kyllä silmät, ja ihan oikeassahan olette.

Ehkä se hieno punainen avokupla 200eurolla olis sittenkin the one, minkä alunperin hylkäsin hinnan takia. Ei kai se tässä kokurssissa pitäis enään tuntua. :D

Thanks Dudes!

 

 

Kursivoidut muokattu morsion tunnistamisen hankaloittamiseksi :P T:Kape

Link to comment
Guest PeKes

Tuo 100€ olisi ihan kohtuuhinta tuon lähialueen harrastajan suorittamasta "taksi"kyytistä. Aikaa ei kesästä paljoa kuluisi ja saisi harrastus hyvää mainosta.

Link to comment

Onnea vain näin etukäteen....

200€ tuosta avosta on halpa. Ota se.

 

Itse olin viime kesänä ekaa kertaa hääkuskina splitillä ja täytyy myöntää, että ihan viimeisen kerran myös. Ei siinä tuntipalkoille pääse (100€ pyysin ajoista Helsingissä). 1h kun käyt näyttämässä kaasolle minkälainen kulkine on kyseessä (valokuvahan ei riittänyt), 2h pesu, vahaus ja imurointi, 3h kun kaaso ja bestman koristelevat autosi (lue: sinä suunnittelet ja koristelet kun olisit vieläkin odottamassa sen valmistumista jos kaaso&bestman olisivat sen tehneet). 1,5 kirkolla könöttämistä (kun eihän niitä auton perässä vedettäviä voi antaa päivää etukäteen), 15min ajoa hääparin kanssa (hauska osuus), 1h kuvien ottoa ja koristeiden purkua ja sitten kotiin vaihtamaan vaatteet.

 

Karkeasti 8-9 tuntia aktiivista duunia kolmena (kesä/vkl)päivänä = 100€. Kiitos, mutta ei kiitos enää.

 

Helpoimmalla pääset kun käytät tuollaista ulkopuolista, kiinteän hinnan tahoa.

 

Jaakko

 

Ps. Tää ei Heeba koske sua ;)

Link to comment
Guest Morsmaikku

Barn. Ois varmaan onnistunutkin tuo oman rakentaminen jos tää morsmaikku ois jo viime vuonna päättäny et kupla tuleekin, eikä muutama kk ennen häitä rupea mieltään muuttaa ;) Pystäri ois ollu varmaan vielä parempi vaihtis ukon mieleen :D mut siihen en suostu :)

Ja kyllä, minä maksan ja saan(me) hienon punaisen avokuplan :)

 

 

Kursivoidut muokattu morsion tunnistamisen hankaloittamiseksi T:Kape

Link to comment

Mulla on näihin viesteihin nähden aika helppoja kokemuksia hääautokeikoista. Oon ottanut keikoista 50 €, yhdeltä 80 €, kun oli äät niin myöhään syksyllä, että pidin autoa liikenteessä sen vuoksi pari viikkoa pidempään. Tosin nää on ollut kaikki kavereita tai tuttuja, ja useimmissa tapauksissa oon päässyt mukaan juhlimaankin (itse syksyllä naimisiin menevänä tiedän, että 1 vieras maksaa järjestäjille luokkaa 50-80 euroa riippuen tarjoiluista).

 

Autona näissä keikoissa on ollut allekirjoittaneen jenkki, ja bensaa siis on mennyt sen mukaan. Tuosta 5-9 tunnin rupeamasta mun keikat on poikennut aika paljon. Autoa on näytetty kerran tässä oman kotikaupungin puitteissa (20 min). Koristelu on hoitunut siten, että mulle on toimitettu joku takaikkunasydän ja tölkit/heepelit taakse roikkumaan ja olen saanut ne itse teipata (5 min). Auton olen pessyt ennen tapahtumaa (30 min), tosin harrasteauton pidän puhtaana muutenkin. Siivota ei ole erikseen tarvinnut, kun pidän auton myös siistinä aina.

 

Sitten ajo paikan päälle ja sieltä juhlapaikalle ja kotiin (max 1h). Aikaa mennyt siis n. 2 tuntia, ja siitä esim 100 euron korvaus käteisenä kouraan on mun mielestä ihan kohtuullista. Viidelläkympillä oon tehnyt, kun ovat olleet kavereita.

 

Jos Edukkaampaa kuplaa kaipaat edelleen ja sijainti on lähellä Turkua, niin satosella voin tulla kuusvitosella kuskaamaan (http://picasaweb.google.fi/bbc.olds/657 ... 3841997442).

Link to comment
Tuskin ylläpito poistaa, hyvää keskustelua mitä ja miksi vieraan hääauton vuokraaminen maksaa.

 

Terv. ukkeli joka ei myöskään avokuplaansa vuokraa satasella:)

 

Joo, omaa rakasta harrasteautoanikaan en itsekään vuokrais satasella tai kahdella tuollaiseen. Se ei ole mikään iisi varttitunnin juttu.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...