Dnepr-pilot Posted April 7, 2010 Posted April 7, 2010 Pystyykö tekemään heilurilaatikosta IRS-laatikon? Ajatus seuraava: IRS laatikosta differentiaali ja vasen sivuposki. Toisesta IRS laatikosta sama vasen sivuposki mistä sitten tulis oikea sivuposki heilurilaatikkoon. Sopiiko sitten lautaspyörä heilurin differentiaalista IRS:än differentiaaliin? Ja sopiiko sivuposket differentialineen heilurilaatikon kuoren kans yhteen? Ajatuksen takana on laatikon pyörimissuunnan käntäminen. Helpointa olis tietenkin lyötää IRS-laatikon missä olis irtiruuvattavat posket molemmila puolilla. Quote
Marko Posted April 7, 2010 Posted April 7, 2010 Jos pyörimissuunta on ainoa kriteeri niin junakeulan laatikko ilman alevaihteita ois valmiiks oikein pyörivä. Quote
Dnepr-pilot Posted April 7, 2010 Author Posted April 7, 2010 Tarkennusta kysymyksiini. Akselit pitää olla kuivat. Ja laatikon kiinnityskohdat oltavat samat kuin kuplan. Vaihdesiirtäjän koppa pitää kans pysyä samanlaisena. Quote
Fileas Posted April 7, 2010 Posted April 7, 2010 Tarkennusta kysymyksiini.Akselit pitää olla kuivat. Ja laatikon kiinnityskohdat oltavat samat kuin kuplan. Vaihdesiirtäjän koppa pitää kans pysyä samanlaisena. Eiks nää kaikki toteudu, jos madaltaa takapäätä rajusti :P Quote
Guest Toheltaja Posted April 7, 2010 Posted April 7, 2010 perävälityksestä riippuen voit venkslata noita. Vanhemmissa lautaspyörä 6:lla pultilla, uudemmissa 8:lla pultilla (IRS lootissa 8 pulttia) Periaatteessa riittää jos vaihdat molemmat posket ja tasauspyörästön, ja käytät heilurimallisesta sitten lautaspyörän myös, niin pysyy hammasparit samana. Quote
Tanhis Posted April 8, 2010 Posted April 8, 2010 Ja jostain luin myös tälläisestä että joissain uusissa spooleissa tai mikä boolikippo nyt olikaan on valmiina molemmat jaot lautaspyörille eli jos tämä nyt mitään auttaa. Quote
Dnepr-pilot Posted April 22, 2010 Author Posted April 22, 2010 Löytyi lopulta kaksi vaihtoehtoa. Uudemman mallin IRS-lootan tyhjä kuori ja toinen sivuposki. Pitää siirtää sisuskalut yksposkisesta irs lootasta kaksposkiseen. Toiseksi löytyi lopulta kaksposkinen loota 4,125 perävälityksellä. Tämä leikkauspöydälle ja vähän sorvausta ja hitsaamista niin sitten. Vastaus H. Mattilalle: Ei - en tee traikkia-se olis liian helppoa. Tästä tulee kakspyöräinen ilmajäähdytteinen "suomi kolt-winki" volkkarin konella ja lootalla ja ketjuvedolla. Eteen ehkä 36 hampainen ja taakse ehkä 30 hampainen ,vaihtoehtoja löytyy.Loppuvälitys siihen 20-30% ylöspäin niin eiköhän rupee välitys sitten olla kohdallaan.... Seuraavaan projektiin sitten Audin tai V4-Saabin laatikko ja volkkarin kone.......lyhenee runko huomattavasti. Quote
Kurre Posted April 22, 2010 Posted April 22, 2010 Tästä tulee kakspyöräinen ilmajäähdytteinen "suomi kolt-winki" volkkarin konella ja lootalla ja ketjuvedolla. Ketjuveto ilmeisesti avainsana. Muutenhan tuo olisi aivan liian helppoa. Quote
Guest HanttaP Posted April 23, 2010 Posted April 23, 2010 Amazonas on taikasana. Pitkä matka ja kielitaidon puute vaikeuttaa tietojen saantia. Voisi tuollaisen tietysti tilata kokonaisena Dneprin varaosiksi. linkissä jokin alkuaikojen versio. Pakki on kova sana kun katiska painaa 350 kiloa. http://lidermotos.com.br/forum/viewtopi ... =15&t=7429 Quote
Dnepr-pilot Posted April 29, 2010 Author Posted April 29, 2010 Sama puute oli silloin aikoinaan ja yhä edelleenkin-ei portugise taivu. Silloin 80-luvulla oli juuri kielivaikeudet este viennille.Projektien hinnat tänä päivänä 10.000 euroa ylöspäin ja rahti + suomen verotusruletti päälle. Eikä tietäkseni niistä neljästäsadastaviidestäkymmenestä valmistetuista yhtäkään tullut eurooppaan. Jos ei kerran tilamalla saa niin pakko tehdä itte. Tavoite kuitenkin siinä 300 kilon tienoilla. Ja pakki toimii..... Vertailuksi "Amerikan Uralit" ovat sentään yli kolmesatakiloisia ilman vaunua. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.