Sakke Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Ostin käyttikseen uudet kesägummit ja vaihdatin ne vanteille rengasliikkeessä. Noh, jätkä lätki painoja vanteisiin varmaan sata grammaa jokaiseen. Kuulemma sen verran huonoja nuo rengas-onlinesta tilatut renkaat?? Siinä sitten kattelin rattaita ja muistu mieleen että eikös niillä maalipisteillä siinä renkaan kyljessä ollut joku funktio? Eli punanen piste tulee venttiilin kohdalle tai jotain? Quote Link to comment
Lasse Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Näin määkin olen ymmärtänyt. Tuskin rengasonlinella on omaa rengastehdasta missä tehdään paskoja renkaita. Voi tietysti olla, että vanne ei ole aivan suora, sen näkee kun ensin pyörittää tyhjää vannetta koneessa. Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 valkoinen piste venttiilin kohdalle, muistaakseni. Punainen oli jotain muuta. Anyway, parempaa tasapainoa voi etsia silti kasipelilla, jos ekalla yrittamalla olis hirmu tarve isoille painoille. Pyoraytetaan kumia 180 astetta vanteella ja koitetaan uudestaan. Kunnon nykyaikainen tasapainotuskone osaa kylla kertoa miten kumi ja vanne kannattaa kohdistaa toisiinsa. Quote Link to comment
Guest biblo Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Itse olen tehnyt vaan että lätkäissyt kummin vanteelle ja sitten painotukseen.Jos pyytää reilusti painoja niin ilmat pois ja juurikin 180 astetta kiepauttaa ja katsoo koneella uudestaan. Jos tuon jälkeen pyytää vielä painoa niin reilusti rasvaa vanteen sisäpintaan ja reilu ilma nostovaiheessa ja katsoo jos se auttaa. Selkäheittoahan noissa voi olla valmiina mutta niitä renkaita nyt tulee joka valmistajalta. Vanne jos heittää niin ei yleensä ihan mahdottomasti vaikuta painojen määrään. Quote Link to comment
Guest Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Reilusti painetta nostovaiheessa, sinne 5 barin tietämille (ei kannata liioitella). Sitten tyhjennysvaiheessa kannattaa antaa paineen laskea reilusti alle yhden barin, rengas saa ikäänkuin "asettua" paikoilleen. Tasapainotuksessa jos pyytää hurjia, niin juurikin tuo 180 asteen kääntö ja uusi yritys. Jos vieläkin menee paljon, niin 90 asteen kääntö ja uusi yritys. Jos vieläkin menee paljon niin paskan möi. Tämä kaikki siis olettaen että tasapainottaja tietää mitä on tekemässä.. Itselle tuli enklannista renkaat, mitkälie pingpongit olikaan mutta painoja meni keskimäärin 15g/pyörä kun pikkasen jakso tehdä töitä... Quote Link to comment
metake Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Voihan sen tehdä kokeilemalla jos on ylimääräistä aika eikä muuta tekemistä, tai sitten sen voi tehdä niinkuin rengasvalmistaja on sen suunnitellut ;) Keltainen piste on renkaan kevyin kohta, yleensä se laitetaan venttiilin kohdalle, koska venttiili on vanteen painavin kohta. Ongelman tekee paskalaatuiset alumiinivanteet, joiden painavin kohta voi olla missä vaan. Oikeasti vanne pitäisi ensin tyhjänä pyörittää tasapainotuskoneessa ja merkitä painavin kohta, ja sitten se renkaan keltainen täplä tuon kohdalle. Punainen täplä on renkaan suurin muotoheitto, eli siitä kohdasta rengas poikkeaa eniten perusympyrästä. Quote Link to comment
Guest biblo Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Eipä tuo aikaa juurikaan vaadi.Itsekin noita useassa sesongissa tuli väänneltyä jne. Eniten tuskaa aiheuttaa +20"-vanteet.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.