Jump to content

Pallokeulan jousituksesta...


Recommended Posts

Tervwe.

 

Miten on jos joutuu tollaseen myöhäispalloon jousitusta uusimaa, miten on varaosien saatavuus vai meneekö teettämiseksi?

 

Autoon laitetaan nyt uudet iskarit, josko tilanne korjautuisi mutta wvahuksella ajetaan, niin pahimpaan varaudutaan ;)

 

T: Mikko V

Link to comment

No eipä sinne juuri mitään muuta tarvi uusia kuin puslat taakse. Ne yleensä kuluu, ei muut osat. Ei maksa paljoa ja saa jokaisesta asiallisesta vw-harrastusliikkeestä. Eli tommosia neljä kappaletta ja hinta alle kympin kappale.

 

4125-16.jpg

 

t. Mika

Link to comment

Täälläkin perän ryhdistys mielessä, niin mitä kaikkea kannattaisi vaihtaa samalla vaivalla?

Kumet, kannet ja poorin parin verran ehkä taivasta kohti varmuuden vuoksi muutenkin.

neutralisoituuko camperkulmat yhtään noiden kumien, kansien jne. vaihdon myötä?

 

Lisäjousella varustetut iskunvaimentimet tietysti olisi ehkä ryhdistävä ratkaisu muun operaation ohessa mutta täälläkin pyörineet myyntikappaleet taisi mennä jo Joensuuhun. Löytääkö noita edukkaasti mistään vai kannattaako suoraan tilata Motonetin iskarit (ei varastossa niilläkään eli löytyiskö muualta?).

 

Kasatessa lattoja vääntösauvaan pitemmät pultit kuulemma auttaa kummasti. Millaiset siis?

 

Kuinka paljon pyöräkotelon alueelta tavaraa on _pakko_ purkaa että homma hoituu?

 

Työstään pääsee vasta kun härpäkkeet kyydissä.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Siellä lepää auto toista yötään pukeilla, kun ei meinaa irrota jousilatta. Ruuvarikin meinas lävistää aran paikan kun yritin moisella kiilata lattaa stopparistaan. Millä ihmiset on saanut tuon latan alas ja jännityksestä. Toivois saavan hommaa eteenpäin. Vääntövarren pää on aina muhjun näköinen vaan saattaa se olla ok syvemmältä. Onko jollain tervettä vääntösauvaa (x2) jos noi vaikuttaa väsähtäneiltä. Joltain kuulin että mahottomia ei sauva kestä piristystä vaan naksahtaa aikanaan. Huomenna uudet pultit, niitä jo joutu rälläköimään irti.

Link to comment

Voi olla hazardi hommia, mutta jos nostaa hallitunkilla latasta niin että se nousee topparistaan, sitten vetää tunkkia ulospäin, ja laskee tunkin alas. Samalla voi kammeta lattaa vasaran naulanirrotuspuolella tai sorkkaraudalla yläpuolelta. Tämä saattaa vaatia sitten enempi kuin 2 kättä. Sen jälkeen hakkaa lattaa kylkeen, niin eiköhän se sieltä pihalle tule. Muista merkata latan asento jouseen sekä runkoon nähden, jos haluat löytää vielä alkuperäisen kohdan.

 

Eikö saa tilattua iskaria: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/444002/0

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...