tolvana Posted June 12, 2010 Posted June 12, 2010 Tälläkin ajettu yli kymmenen kilometriä sen jälkeen kun tehot hävisi ja alkoi savuttamaan. pytyissä kunnon pykälä,kävi edelleen suht nätisti ilman isompaa kolketta. Laakerointi edelleen OK. Päittäisvälys noin 0,5mm. Kyseessä 1200cc vakiomosa. Laittakaas tähän jatkoksi vastaavia kokemuksia näistä werrattomista wempeleistä. Quote
ARTO Posted June 12, 2010 Posted June 12, 2010 Yhden kesän ajelin viime vuosituhannella sellaisella koneella jossa oli yli puolmilliä päittäisvälystä... Ei se siitä ottanut moksiskaan. Laakeri ja lohkoreikä molemmat olivat kulahtaneet ja uudella laakerilla ja lohkon koneistuksella tuli oikeisiin toleransseihin. Quote
Guest jukka81 Posted June 13, 2010 Posted June 13, 2010 Itelläkin -73 1300 kupla ja koneessakin löytyy melkein 0,5 välystä tällähetkellä ja ei tahdo viedä ees kunnolla öljyä:) Auto ollut mulla jo 6vuotta ja nyt lähti setsemäs ja en oo tehny koneelle mitään muuta kuin perus huoltoja ja kilsojakin tulee ainakin 5000km per kesä:) Quote
Guest Jussinbussi Posted June 14, 2010 Posted June 14, 2010 Olen ajanut moottorilla missä noin millin päittäisvälys vuodesta -99. Tämä ominaisuus siis ollut moottorissa siitä asti kun sen "laadukkaasti" rahalla teetin. Hyvin o pelittänyt, just tulin bussilla kurvailemasta. Ja kilometrejäkin takana useampi kymmenen tuhatta.. Ja sen verran luottoakin tässä vuosien varrella kertynyt että ensi kesänä Eurooppaan, eihän se voi hajota.. ;) Quote
Simo Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Tämmösiä palasia tuli 30hv koneesta öljynvaihdon yhteydessä. Vähän lähtee jo huonosti käyntiin... Quote
tolvana Posted June 15, 2010 Author Posted June 15, 2010 Tarkotin että palasten poiston ja pesun jälkeen tämäkin on taas ihan iskussa. 0,5 mm päittäistä= 70000km edessäpäin. uudet sylkät ja männät niin taas pörisee mutkasta tietä näkymättömiin. Quote
janiman Posted June 20, 2010 Posted June 20, 2010 Vuosituhannen alussa kuplailin kokonaisen kesän vakiomottisella 1.3 ja koneessa oli tietty tolkuton päittäisvälys. Ei erikseen mitattu, mutta myös runkolaakereissa/pukeissa oli pikku häikkää, kun käsin hihnapyörästä ylös/alas liikkeellä sai aikaiseksi kolinan, jonka kaverikin kuuli vieressä seisoskellessa. Tätäkään välystä ei mitenkään mittailtu, mutta kovasti ihmeteltiin miten moottori voi toimia ok ja todellista nopeuttakin kupla jaksoi kiskoa 125 km/h. Ainoa, että oli tietty kierrosalue, mitä ei voinut nelosella käyttää. Resonointi oli sitä luokkaa, että selkä kutisi aivan hullun lailla ja puhuminen repsikan kanssa oli sitä, että näki suun liikkeet, mutta sanaakaan ei kuullut. Liikkuva ultraääni pesuri, heh. Ehkä näistä välyksistäkin johtuen moottori kusi öljyä kummastakin päästä järjettömästi. Pari litraa viikossa sai lisäillä ja kytkin hyvin voideltuna liikkeelle lähdöt miellyttävää tärinää ja pomppimista. Öljyvuotojen takia vaihdoin koneen seuraavana kesänä, mutta muuten olisi näilläkin välyksillä menty varmaan muutama kesä. Muutama työkaveri kävi ruokkiksella kiskomassa hihnapyörästä joka suuntaan kolisevaa kampuraa, kun epäilivät, että mikään moottori ei voi käydä tämmöisillä välyksillä. No, väärässä olivat! Quote
multanen Posted June 20, 2010 Posted June 20, 2010 Mulla oli 80-luvulla ensimmäisessä kuplassa hirmuinen päittäisvälys, varmaan millejä ennemmin kuin kymmenyksiä. Kolkatti aika kovaa kytkintä painettaessa, kampi tai joku kosketti varmaan johonkin. Quote
NordBling Posted June 20, 2010 Posted June 20, 2010 Jokunen vuosi sitten kaveri otti koneen auki kun kolisi aika tavalla, mutta kävi kumminkin ilman savutusta tms. Kampiakseli oli kaulasta poikki... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.