Jump to content

Junakeula straight axle takajarrut


Recommended Posts

Juniksessa siis straigth axle conversion ja jarruongelman takia oli pakko

repiä auki tutkiakseen mistä palapelistä tämä aikaisemman omistajan

säveltämä kokoonpano on tehty. Öljyä löyty kengistä.

Selkeesti jarruosat + kilpi tunnistettu nyt normi 70-luvun kuplavolkkarin osiksi,,

Jarrurumpu wide5.

 

Mutta yllätys oli suuri kun tajusin kilven olevan ylösalaisin. Siis säädöt ylhäällä ja työsylinteri

alhaalla. Näin ei ainakaan se "öljynkeräyskouru" toimi kun sijaitsee yläpuolella.

Ilmaaminenkin voi olla haastavaa.

 

Muuta syytä en tähän asennukseen keksi kuin käsijarruvaijerin helpompi/suorempi reitti.

Onko tämä normi pakon sanelema tapa asentaa näitä virityksiä kupla osilla?, vai

onko joku toinen parempi "oikea" tapa?

Link to comment

Itse laitoin taakse typ3 jarrukamat. Kilvet asennettiin juurikin ylösalaisin, eli vasen oikealle ja oikea vasemmalle.

Se oli ainoa mahdollinen tapa ilman kässärivaijeriputkien pidennystä saada kässäri pelaamaan. Silti piti sorvata 40mm holkki vaijeria pidentämään.

Ilmauksen kanssa ei ollut mitään ongelmaa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...