Guest Jussinbussi Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 On jauhettu täällä niin kauan että herkemmät alkaa kuristamaan itseään hiiren johtoon. Yritin hakuakin muttei oikein osunut. Pahoittelut herkkäsieluille. Eli: Onkos porukalle jo valjennut nämä tulppa ongelmat+siihen liittyvät käyntiongelmat. Ongelmana itellä tuntuu olevan se että tulpat karstoittuu ja ilmeisesti sittemmin tuhoutuu eri sylintereissä eri tavalla. Lienee ominaisuus. Ennen oli jakajana joku kiina 009 ja ala-alue oli pätkimistä. Nyt laitettiin alipaine versio ja kyyti rauhoittui ja parani oleellisesti. Moottori alkoi käydä puhtaasti kaikki alueet alhaalta asti. Vaan ei enään, ihana pätkiminen ala-alueella on palannut. Oire on jotenkin sellainen että kun tyhjäkäynniltä hiljaa painaa kaasua niin hetken tuntuu kuin vähän tukehtuis kunnes yhtäkkiä ottaa jengaa normaalisti. Tämä siis taajamassa raskasta. Tsekkasin tulpat ja takaa katsottuna (en just nyt muista numeroita) vasen puoli ja varsinkin etummainen oli ihan ok:t. Oikealla puolella etummaisessa oli karstaa mutta kuitenkin se keskiosa/runko-osa oli edelleen vaalea. Kun taas takimmainen oli aivan karstassa runkoaan myöden. vot ö fak? Mistä tää johtuu? Venttiilit säädöissään, sytty, kärjet, konkka, johdot ok. Kaasarit synkassa jne. Voiko heikko puola olla syynä? Onhan sinne mustalle tulpalle pisin johtokin (vittu mikä ajatus..) Entäs toi vakio bensa pumppu, riittääkö se? Alipaine menee vaan toiseen kaasariin, onko väliä? Kaasuttimien bensapinnan nosto/lasku? Jotenkin vaan jaksaa ihmetyttää (lue vituttaa) tuo juttu. Tossa kun liimattiin se sinne kiinni niin pari päivää toimi kuin enkeli ja kulki kuin ihmisen mieli. Täytynee koittaa huomenna vaihtaa sinne mustan tulpan tilalle uusi ja kobeilla josko toimis kakomatta. Jos joku tän itkuvirren jakso lukea loppuun asti ja vaikka jotain nerokasta vastatakkin niin kiitos. -Jussi Quote
-MITO- Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Onko tämä ongelma nyt seurausta pelkästä taajama ajosta vai onko motarillakin käyty koneelle antamassa kierroksia? Kuumempaa tulppaa tarjoat seuraavaksi? Quote
Guest Jussinbussi Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Ihan tossa taajamassa, on se kyllä kenkää saanut :). Niin, nuo tulpat oli NGK 6 HS? harmi ku ei kattonu tarkemmin. Lienee järkevämpiäkin? Quote
metake Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Ei haittaa vaikka alipaine on vaan toisesta kaasarista mutta toimii kyllä huomattavasti paremmin kun laitat t-haaran ja vedät sen molemmista. Vaihda tulpat Boschin valmisteiksi, ei pimene niin helposti kuin NGK W8AC jos kone on suht vakio, tai jos ei ole niin sitten W7AC. Ja investoi kärjettömään moduliin jos sulla vielä on kärjet, tuo on hyvä: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1757 sillä poistuu monta huolta. Konetta tarkemmin tuntematta, niin noilla kaasareilla lisää hiukan perusennakkoa, jos olet nyt säätänyt siihen 7,5 astetta niin säädä se 10:een asteeseen, parantaa kaasuun vastaavuutta, yleensä. Quote
Marko Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Kone käy todennäköisesti liian rikkaalla, eli kannattaa vältää tarpeetonta joutokäyntiä ja hidasta nurkka ajoa nyt alkuun. Toki jos ei niitä ole säädetty missään pajalla vaan ihan ite korvakuulolta, lienee säätö olisi paikallaan. Tietty puolan kunto, antaako sellaista kipinää että polttaa kunnolla vai olisiko syytä vaihtaa puola parempaan. Itellä nuo ongelmat oli tuplilla jatkuvia siihen asti kun vaihdoin sytkäksi MSD:n, sen jälkeen loppu tulppien nokeentuminen ja siitä johtuvat vaivat. Quote
Guest Jussinbussi Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Kiitoksia! Moottori siis 1760 miedolla nokalla ja kansilla. On säädetty ja pitäisi olla suuttimien puolesta edes sinneppäin. Tuossa sitä tutkailin, vaihdoin puolan, säädin kärkivälin. Eipä auttanut. Konetta käyttäessä selkeästi huomaa että kierrokset kun laskee niin yksi (ainakin) sylinteri putoaa pelistä jolloin moottori alkaa keinua melkoisesti. Tästä kun nostaa hivenen kierroksia niin hytkytys vähenee ja pian käy normaalisti. Koitin nostaa tyhjäkäyntiäkin joka paransi koneen tasapainoista käyntiä mutta ei auttanut matalilla kierroksilla ajossa olevaan nypytykseen. Voisiko siis olla niin että tyhjäkäyntialue käy liian rikkaalla jolloin yksi sylinteri putoaa pelistä ja karstoittaa tulpan? Tulpanjohdot ovat suht uudet mutta lienee paikallaan varmistaa sekin vaihtoehto. Oudolta tuntuu kun vierekkäiset tulpat ovat kovin erinäköiset. Jotenkin se kipunan puutteelta tuntuu.. :/ Perkele näitä.. Quote
metake Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Vielä kerran... paljonko sulla on nyt sytkä ennakko? Normi 7,5 astetta ei riitä tuolle combolle. Laita kone käymään ja säädä ennakkoa lisää niin huomaat miten tyhjäkäynti paranee. Ja laita se kärjetön.. Quote
Guest Jussinbussi Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Joo, täytyy säätää se ennakko uudestaan. Ja kärjetön pistetään tilaukseen. Kattotaan sitten kuin käy. Tattis. Quote
Guest Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Jos imusarjan virtausnopeuys laskee liiaksi, niin tyhjakaynnilla kay just noin.. Pienemmat kurkut kaasareihin ja/tai pienemmat imusarjat. Mitkas imusarjat siina nyt on? Mika nokka ja paljonko puristussuhde? Quote
x-pj Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Kirjoitit tuossa että sinulla on vakio bensapumppu. Onko paineen säädintä? Sanovat että vakio pumppu saattaa kehittää enemmän painetta mitä nuo kaasarit kestää. Itsellä ei ole kokemusta kun on sähköpumppu ja paineensäädin. 1,5 PSI on sopiva paine tuolle kaasarille. Quote
metake Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Kirjoitit tuossa että sinulla on vakio bensapumppu. Onko paineen säädintä? Sanovat että vakio pumppu saattaa kehittää enemmän painetta mitä nuo kaasarit kestää. Itsellä ei ole kokemusta kun on sähköpumppu ja paineensäädin. 1,5 PSI on sopiva paine tuolle kaasarille. Tämä on harvinaisen totta. Kunnossa oleva vakiopumppu työntää noille brosoleille liikaa painetta, vaihtoehtona joko paineensäädin tai kumikärkiset neulaventtiilit, tai vähemmän painetta työntävä bensapumppu. Quote
Guest Jussinbussi Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Nokasta ei tarkempia speksejä ole muuta kuin että maksimi teho asettui aika alas, noin 3000 kierroksen kohdalle. Puristus suhde on 1:8,9. Imusarjat on ne Scatin alumiiniset mitä vissiin kaikki osatoimittajat myy. Ostettu aikoinaan KK:sta. Kurkuista ei myöskään täyttä varmuutta, 40 kaasarit. Mitkähän siellä olis vakiona? Bensapumppu on se vakio ilman paineentasausta, täytyy laittaa hankintalistalle. Kiitoksia taas. Quote
-MITO- Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Kirjoitit tuossa että sinulla on vakio bensapumppu. Onko paineen säädintä? Sanovat että vakio pumppu saattaa kehittää enemmän painetta mitä nuo kaasarit kestää. Itsellä ei ole kokemusta kun on sähköpumppu ja paineensäädin. 1,5 PSI on sopiva paine tuolle kaasarille. Tämä on harvinaisen totta. Kunnossa oleva vakiopumppu työntää noille brosoleille liikaa painetta, vaihtoehtona joko paineensäädin tai kumikärkiset neulaventtiilit, tai vähemmän painetta työntävä bensapumppu. Jep, koettu tulviminen vakio tarvikepumpin kanssa. Biltemasta saapi hyfän Huco merkkisen pumpun 39€ ja ei tulvi ja pelittää hyvin brosolien ja tuplakaasarien kanssa ilman paineensäädintä. Quote
Guest Jussinbussi Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Ja tähänkin sitten löytyi klassinen "öönö" vika, ainakin osittain. Yksi tulpanjohto lähes pimeä.. Ei sitä vaan osaa ajatella että uudet johdot olisi noin paskat mutta näin oli. Suuri kiitos Metakelle kun kävi vähän tutkailemassa ja säätämässä. Nyt on ennakko 15 ja toimii mukavasti. Lisäksi tähän ajattelin vielä hankkia bensanpaineen säätimen, UUDET tulpanjohdot ja kärjettömän sytytysmoduulin. Vielä öljyvuoto kuriin niin eiköhän sillä tän kesän kurvaile. :) Hyvvää Juhannusta kaikille ja kiitokset neuvoista! Quote
Guest Jussinbussi Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Juupajuu.. eipä tästä vielä juhlia tullut. Toimi just niin kauan kun ilmeisesti tulpat alkoivat olla taasen loppu. Täydellä tankilla pääsi huimat 150-200km.. Kyllä se tuo bensan paine melko varmasti nyt kiusaa. Laitetaan säädin+muut parannukset vielä mutta sen jälkeen jos ei toimi niin nämä laitetaan kaupan ja hankitaan se vakio 34 kaasutin. Kivempi näillä on ihan vaan ajella, vaikka vähän rauhallisemminkin.. Quote
Guest Jussinbussi Posted July 5, 2010 Posted July 5, 2010 Ja tälle taistelulle asetettu aselepo. Revin ne eilen veks ja korvaan sillä 34 sohlolla. Tässä on suunnitteilla isompi moottori johon noita sitten voisi vielä koittaa, moottoripenkissä tuo säätö ja tappelukin on hiukan helpompaa kun tuolla ahtaassa konetilassa. Nyt nautiskellaan pehmeän tasaisista joskin rauhallisemmista kyydeistä, taloudellisuudesta puhumattakaan. :) Quote
metake Posted July 5, 2010 Posted July 5, 2010 Sytkäennakkoa vois hieman pienentää jos laitat vakiokaasarin, ajelenkos sinne joku päivä strobon kanssa? Quote
Guest Jussinbussi Posted July 5, 2010 Posted July 5, 2010 Eiköhän toi mene ihan lampun kanssakin riittävän lähelle, ihmetellään vaikka joskus Suvirannassa, mikäli tolla sinne ikinä pääsee.. Quote
metake Posted July 5, 2010 Posted July 5, 2010 Ihmetellään vaikka joskus Suvirannassa, mikäli tolla sinne ikinä pääsee.. No heti tämän viikon keskiviikkona ;) Quote
Guest Jussinbussi Posted July 5, 2010 Posted July 5, 2010 Kyllä menee seuraaviin kemuihin, perjantaiksi saan vasta laturin ja bensapumpun. Quote
Guest Toheltaja Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Jos ooke ottaa strobon ni mä tuon diskolevyn. Tits tits tits tits booooooooooommmmm boooooooooommmm i wanna shou juu tö veiiiiiiiii - tits tits tits tits... Quote
metake Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Jos ooke ottaa strobon ni mä tuon diskolevyn. Olisko Jussilla peilipalloo, vai raapasenko tuosta katosta roikkuvan mukaan? :D Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.