MESIKÄMMEN Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 Millaisia ulosvetäjiä harrastajilla on käytössä heiluriakselin laakerin irrottamiseen ehjänä? Vai lötyykö muita hyviä konsteja tuohon puuhaan? Quote
Sakke Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 Biltemasta saa nykyään halvalla hyvän ulosvetäjän. Quote
Guest janie79 Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 Kyllä vanha viisaus pitää edelleenkin helevetin hyvin paikkansa, että halvalla ei saa hyvää. Erityisesti se korostuu Bilteman auto-osaston erikoistyökaluissa. Tai minkä tahansa Puuilon, Halpahallin, Varakirin tms... Quote
MESIKÄMMEN Posted June 23, 2010 Author Posted June 23, 2010 Lähinnä tarkoitin, että minkä mallisilla ulosvetäjillä laakerin saa irti. Tavallista ulosvetäjäähän tuohon ei pysty käyttämään, koska laakeri on pesässään, eikä sen takaa saa kiinni. Kuulalaakereille tarkoitetuissa malleissa taas joutuisi rikkomaan kuulien keskiringin ja riittävän ohutkyntistä ja pitkäjalkaista kukko-mallista vetäjää, joka ylettyisi vetoakselin päähän asti, en ole löytänyt. Suojaputken laatikosta irrottamalla laakeria saa toki tunkattua ulospäin ja silloin siitä saa kiinni tavallisellakin vetäjällä, esim. sillä bilteman laitteella. Quote
Virtanen Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Lähinnä tarkoitin, että minkä mallisilla ulosvetäjillä laakerin saa irti.Tavallista ulosvetäjäähän tuohon ei pysty käyttämään, koska laakeri on pesässään, eikä sen takaa saa kiinni. Kuulalaakereille tarkoitetuissa malleissa taas joutuisi rikkomaan kuulien keskiringin ja riittävän ohutkyntistä ja pitkäjalkaista kukko-mallista vetäjää, joka ylettyisi vetoakselin päähän asti, en ole löytänyt. Suojaputken laatikosta irrottamalla laakeria saa toki tunkattua ulospäin ja silloin siitä saa kiinni tavallisellakin vetäjällä, esim. sillä bilteman laitteella. Eikö nuo sivun 7 vetimetkään sovi tarkoitukseesi? http://kotisivukone.fi/files/tecsol.pal ... t_2009.pdf Quote
MESIKÄMMEN Posted June 24, 2010 Author Posted June 24, 2010 Tuo sivun 6, malli 70 voisi olla sopivin. VW:n oma tuokalu lienee toiminut tuolla periaatteella. Sivun 7 vetäjiäkäänhän ei saa laakerin taakse vaan tartuntaote tulee laakerin ulkokehälle. Riittääkö noissa silloin puristusvoima pitävään otteeseen, vai liukuvatko kynnet irti laakerista vedettäessä? Quote
Guest Variant Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 John Muirin kirjassa How to keep your VW alive on esitetty kuinka tehdään sopiva ulosvetäjä. Toi kirja kannattaa ostaa vaikka vain sen hauskojen kuvien takia. Quote
Guest NixCalibur Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Riittääkö noissa silloin puristusvoima pitävään otteeseen, vai liukuvatko kynnet irti laakerista vedettäessä? Aika jumissa laakeri saa varmaan olla ennen kuin leuat luiskahtaa. Tuossa on se laakeria vasten tuleva tukiholkki joka pakottaa leuat tiukasti ulkokehälle kiristäessä. Käytin vetoakselin päässä katkaistua uppokantaista M8 kuusiokoloruuvia tukena, on Kukossa sen verran pieni kuula että uppoaa eikä pyöri kunnolla. Ja ehjänä lähti tämäkin laakeri. Quote
-MITO- Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Tollanen Kukko ois jees, tuppaa olemaan niin perkeleesti kiinni noi vetarin laakerit... ja remppa edessä. Quote
Guest Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Jos laakeri on sisäskoolistaan krymppisovitteella akselissa ja se vedetään pois ulkoskoolista niin kyllä sen ehjänä säilyminen on vähän niin ja näin. Kyllä itse olen suosiolla vaihtanut laakerin jos en pääse krymppaavasta skoolista vetämään/painamaan pois. Quote
Guest Variant Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 John Muirin kirjassa How to keep your VW alive on esitetty kuinka tehdään sopiva ulosvetäjä. Toi kirja kannattaa ostaa vaikka vain sen hauskojen kuvien takia. Täällä onkin skannattuna tuo ohje. Ilmeisesti muutenkin kyse samasta ongelmasta. http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?p=533114 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.