Jump to content

Tulppien vaihdon ihanuudesta!


Guest janie79

Recommended Posts

Guest janie79

Taas asiaan pakon edestä perehtyneenä on pakko kysyä!

 

Minkälaisella työkaluarsenaalilla vaihdatte tulppia kuplaan? Edellisessä 1-reikäkannella varustetussa moottorissa oli aavistuksen helpompaa, mutta nykyisessä 2-reikäsessä imusarjan mutka tulee niin lähelle tulpan koloa että sinne ei saa minkäänlaista järkevää kalua.

 

Tai saa, koska sain tulpat vaihdettua mutta suurella vaivalla. Käytin normaalia 1/2" räikkää, 21mm "tulppa-avainta" eli pitkää hylsyä ja 1 ja 3 pyttyjen kohdalla jatkoa.. onhan tuohon joku järkevämpikin keino oltava!!!

 

Vai onko viisainta aina irroittaa imarit?

Link to comment

Mulla on mukana työkalut tuplakaasareiden irrottamiseen, ja tietysti tulpan vaihtotyökalut. Ensin pitää ottaa pois ilmanputsarit ja kiihdytyssuppilot, ilmaputsareiden pohjat, ja sitten kaasarit imusarjoineen. Sitten pääsee vaihtamaan tulpat, ja kasaamaan rojut takas paikoilleen.

 

Vakiokaasarin kanssa tulppien vaihto on suorastaa nopeaa ja helppoa. 3/8 vääntiöllä oleva tulppahylsy ja nivelletty jatkovarsi niin ei montaa minuuttia tuhraannu.

 

Edit: Tuollaiset:

 

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... egoria=137

 

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... egoria=151

Link to comment
Guest janie79

Käyttäjätunnus AP vai minkä kautta? Tarvitsisin itsekin sellaiset kunnon pihdit.. ja vähän muutakin. En löytänyt nopealla googletuksella MacToolsin jälleenmyyjää suomesta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...