Maasturi Posted February 11 Share Posted February 11 On 7/13/2010 at 9:39 PM, Ketsa said: Materiaalivirheet ovat todella vaikeita toteennäytettäviä siinä tapauksessa, että vastapuoli ei halua virhettä myöntään. Asiakas kun ei tiedä mitä materiaalin pitäisi olla tai mitä standardeja kyseisen valun on suunniteltu täyttävän. Harvalla harrastajalla kuitenkaan on mahdollisuutta/kiinnostusta alkaa kyseisiä osia rikkomaan useampia, jotta voi toteennäyttää yhden olevan erilainen... Myyjän on aina helppo mennä virheellisen käytön taaksen... Jos asiakas saa luvan korjauttaa autonsa sovitussa korjaamossa automyyjän kanssa sovitulla tavalla niin asia on O.K mutta jos menee korjauttamaan autonsa omin päin ilman myyjän lupaa ja sitä että myyjälle ei ole ilmoitettu viasta mitään niin tuloksen voitte lukea esim. Kuluttaja lehdestä. Tässä Pepen tapauksessa on annettu lupa ja sovittu rahallisesta korvauksesta kun hän tekee yksinkertaisen työn itse... ja nokka-akselin takuun on luvattu säilyvän siltä osin...mutta se ei kelvannut hänelle jostakin syystä ? Quote Link to comment
Tanhis Posted February 12 Share Posted February 12 Nokka-akselin takuuasioita käsitellään vielä 14 vuotta myöhemmin. Tämä jos jokin on asiakaspalvelua. Niin ja siis syyllinen oli uuden viallisen nokka-akselin ostanut kuluttaja. 3 1 Quote Link to comment
Maasturi Posted February 12 Share Posted February 12 (edited) 7 hours ago, Tanhis said: Nokka-akselin takuuasioita käsitellään vielä 14 vuotta myöhemmin. Tämä jos jokin on asiakaspalvelua. Niin ja siis syyllinen oli uuden viallisen nokka-akselin ostanut kuluttaja. Olet oikeassa, on outoa että tämäkin juttu joka on selvitetty hyvässä yhteishengessä piti ottaa vielä 14 vuoden päästä esille. Olisiko mustamaalausta ? Yksi autoni takuujuttu kesti n. 2 kuukautta eikä selvinnyt sittenkään .... onneksi oli toinen auto käytettävissä. Loppujen lopuksi hain auton pois merkkikorjaamolta ja korjasin itse takuunalaisen vian. Nykyisin taitaa olla monessa merkkikorjaamossa monen viikon odotusaika jotta pääsee edes tuomaan auton korjattavaksi ja sen jälkeen odotella että auto on korjattu. Ps. jos nokan ostaja olisi ollut syyllinen niin tuskinpa myyjä olisi tehnyt yhtään mitään tuon asian hyväksi.....tällaisissa tapauksissa ei välttämättä haeta syyllistä vaan sitä miten saadaan nopeimmin ja helpommin hoidettua asian kuntoon.... nyt se ei kelvannut Pepelle. Edited February 12 by Maasturi Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.