metake Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Ovaalin laatikon nokkapalassa on vaihteensiirto akseli alempana kuin myöhäisemmissä, ok. Mutta miksi? Onko ovaalin ja myöhemmän mallin keppilinja eri kohdassa, siis ovaalissa alempana ja myöhemmissä ylempänä? Vai onko ovaalin vaihteisto (ja kone) ylempänä kuin myöhäisemmissä? Ja mihin vuosimalliin asti tuo ero on, onko se vain ovaalissa, vai myös paksutolpissa joissa on halkaistava laatikko, eli onko ero vaihteistosta vai korista johtuva? Quote Link to comment
Guest Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 epäilisin et juuri noin, eli ovulaarissa aski ylempänä kiinni alustassa. Mulla joku svenssonijanssoni aikoinaan updeitannu laatikon uudemmaksi, ja muistona alustassa on sekä uusi kiinnike että vanha alkuperäinen..jos hyviä puolia hakee, niin voi palauttaa halkastavan laatikon jos haluaa (buahaha).. ja kyseessä siis loppuvuodesta 59 tehty kärry. Quote Link to comment
vwagen Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Marraskuusta-52 heinäkuuhun-59(vuosimallin-59 loppuun)samanlainen vaihteiston kiinnitys,vuosimalliin-60 kallistettiin moottori/vaihteistopaketti eri asentoon,uusi etukiinnitys,valitsinkotelo ja siirtäjät.Vuosimalliin-61 tulikin jo täyssynkronoitu vaihteisto ja uudet osat. Quote Link to comment
metake Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Mä en ihan nyt hahmottanut tätä.. Eli onko ovaalissa vaihteiston etupään kiinnitys ylempänä kuin paksutolpassa (-63)? Ja silti vaihteiston takapään kiinnitys samanlainen/samalla korkeudella molemmissa? Eli siis ovaalissa kone/vaihteistopaketti olis kallistettu enemmän taaksepäin kuin paksutolpassa? Mutta kun kuitenkin vaikuttais että ovaalin kone on korkeammalla kuin tuon paksutolpan, vai onko se konehuone vain niin erimallinen? Quote Link to comment
metake Posted September 5, 2010 Author Share Posted September 5, 2010 Jatketaas tästä vielä.. Onko ovaalissa kone ylempänä kuin paksutolpassa, vai tuntuuko se vaan siltä? Perustan ihmettelyni siihen, että samanlainen kone tuplakaasareilla mahtuu paksutolpan pellin alle, mutta samat kaasarit ja imusarjat ja putsarit ovaalissa, niin ei mahdu pelti kiinni. Samoin paksutolppaan mahtuu doghousen ilmanpoistoaukon kärsä (siis se eteenpäin osoittava joka tulee moottorin etupuolen pellistä läpi) paikoilleen, mutta ovaalissa ei mahdu ilman julmettua muokkausta koska osuu tulipellin kulmaan kiinni. Eli onko siis etupään ja takapään vaihteiston kiinnike erilainen? Jos kerran keppilinja on samassa paikassa ovaalissa ja paksutolpassa, niin laatikon etupään pitää olla korkeammalla, tuntuisi luonnolliselta että myös takapää on silloin ylempänä. Vai onko se konehuone noissa vaan niin erilainen, että sopivuus ongelmat johtuu siitä? Quote Link to comment
Guest Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Ovaali-ikäisessä on lyhyempi konehuone kuin uudemmissa. Quote Link to comment
Anssi Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 selviäiskö tästä? Quote Link to comment
metake Posted September 6, 2010 Author Share Posted September 6, 2010 Jep, nyt alkaa hieman valottua.. Olisko mahdollista saada noita kuvia hieman suurempina kun mun näkökyky ei riitä noin pienelle tekstille.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.