Guest Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Eli rekisteröidytäänpä tänne kans ku uus perheenjäsenki tulossa talliin. Eli asiaan. Tuossa n 3vk sitten mietin että pitäs joku projekti auto saaha ja kauemmin olin jo miettiny että tupakki pitäs heittää pois. No sitte sain päähänpiston että yhdistän nämä asiat ja lopetan tupakin, tilalle projekti ja jos joskus aloitan tupakin uudestaan, niin lupaudun luopumaan projektista. Että näin lyhykäisyydessään. Alkuperäinen keskustelu käyty mersufoorumilla. Aluksi projektiksi piti tulla wanha mese, mutta kuitenki monien eri päätösten kautta tänään hommasin itelleni VW kupla -70. Auto on muuten ajokuntoinen, mutta jarrut ei ota ensimmäisellä painalluksella, eli varmaan ilmausta vailla ja käsijarru ei ota toiselta puolelta. Kyllähän on pakko tunnustaa, että heräsi sisällä se pikku lapsi ku auto käynnisty, onhan se ääni sitte kutkuttavan mukava ja kyllä isollaki miehellä vähän nousee piilohymy huulille vaikka sitä yrittäiski pitellä. No projektikis tullu auto ei ole niin projekti mitä sen piti olla, mutta eihän se läpikäyntia estä. Pohja on myyjän mukaan reijätön ja yksi ruostepaikka löytyy takalokasuojan takaa, maalipinnassa on paikoin moittimisen varaa, mutta eihän sole ko korjata. Nyt vaan kaikkea neuvoja tännepäin mitä kannattee tehä ja ehotuksia ulkonäön piristämiseen, niinku linkin kuvista varmaan jo ymmärtää, niin entisöinti kohde tämä ei ole. Muoks: niin se linkki=) http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/3637832 Quote Link to comment
-AP- Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Jos jarrut ei ota ekalla painalluksella, mutta parin-kolmen polkasun jälkeen ottaa ja poljin tuntuu hyvältä, ei kumipallomaiselta, niin silloin kenkien säätö on kaukana. Pehmeä poljin kertoo ilmasta (tai jarruletkun pullistumasta). Quote Link to comment
GT78 Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Näin omasta näkökulmasta hieno proggis (siis se tupakinlopettaminen)! Itsellä meni 11 vuotta ja monen projektiauton/moottoripyörän/ym. laitteen verran rahaa aivan turhaan savuna ilmaan. Oma kokemus oli että "niksoista" pääset parissa päivässä mutta tavasta pois oppiminen ottaa vuosia. Autostakin saa varmasti hienon vaikka et museota tekisikään. Jos itse aloittelisin savottaa niin pyrkisin alkuperäistämään ja siitä "tuunaamaan" esim. keulaa alemmas, aikakauden vannetta alle jne. Kannattaa kyllä varata tupa...siis salmiakkia taskuun voi mennä hermot kun alat tutkimaan mitä räpellyksiä löytyy. Eli omasta mielestä: - lasikuidut mäkeen, alkuperäistä tilalle - saabin penkit pois, alkuperäistä tilalle - kasarivilkut mäkeen edestä, alkuperäistä tilalle (hoituu lokarien vaihdon yhteydessä) - väriksi joku seiskytluvun alkuperäinen, siellä on villejä vaihtoehtoja jos oma ei ole(esim. texas gelb) Tässä vielä kuvaa omaan silmään hyvännäkösestä pystäristä...alimmainen toki liian matala. Quote Link to comment
Guest Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Tarkoituksena olis käydä täysin jarrut läpi ennen ku edes ajattelen liikenteeseen siirtymistä ja ku hoppua ei ole mihinkää, niin eiköhän se vika sieltä sitte löyvy. Juu mynthonia ja terva sisuja on taskusa aina ja kyllä mie varmasti kestän tupakitta korjata kuplaa, katoppa tuo toinen ajoneuvo niin tiät että korjattu on=) Tuossa keskimmäisessä kuvassa on aikalailla justiinsa sen näkönen kupla mitä olis tarkotus lähtä tavotteleen. Mistä muute löytys vanteita? Aikaslailla vähänlaisesti näyttää olevan myynnissä. Quote Link to comment
-AP- Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Enklannista löytyy monenlaista ja suht edullisesti - http://www.midlandwheels.com/ - kuten myös suomalaisilta tavarantoimittajilta, esimerkiksi http://www.oberschlachter.fi/ eli http://www.paruzzi.com/uk/ Quote Link to comment
Guest Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Nuista linkeistä kyllä löyty just ne oikeanlaiset vanteet, pitänee kahtella talven mittaa jos sais tilattua. Nyt on sitte kupla saatu kotipihaan, töihin vaan oli pakko lähtä, mutta jostakihan ne projektirahat on saatava. Nyt näin sitte ekan kerran auton kunnolla sisältä ja oli pirun siisti ja käyntiinki lähti heti ku avaimella käskytti. Paperit osottautu arvottomiksi, mutta yhden soiton jälkeen seki asia selviyty ja asia hoituu ku auton virallinen omistaja ens kerran Tornioon tulee. Meinasi se vaan vähä säikyttää ku katastusasemalla sano että ei näillä ole mitään arvoa. Prkl. Noh loppu hyvon kaikki hyvin. Loppus nämä yövuorot äkkiä nii pääsee tekemään lähempää tuttavuutta menopelin kanssa. Quote Link to comment
Guest Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Tänään sitte pääsin tutkaileen jonnin verta autoa ja vikoja ilmeni seuraavasti: - Ne jarrut - Jonnin verta ruostetta astinlaudassa, merkin ympärillä etukontissa ja takalokasuojan takana - Etukontista otettu kahva pois ja aukeaa hansikaslokerosta vivulla, vaijeri vissin liian pitkä ku saa auki vaan ku ottaa mankan pois ja kaverina repasee vaijerista - Tankkiluukun aukasu vipu on rikki (minkänäkönen ehjänä, nyt ei ole ku pieni palanen muovia ja sähköjohtoa) - Etu iskareiden yläkumit todella huonot (saako ostettua ilman iskareita ku iskarit tuntu hyviltä) - Maalipinta on lohkeillu paikoin, muuten siisti. - Ei turvavöitä olemassakaan (on kait ollu vakiona???) - Kuskin penkki ei taitu ja vänkärin penkki ei mene lukkoon Tuossapa ne mitä löysin ku päivllä sitä jonku tunnin tiirailin ja pikku lenkin kävin kokeilemassaki. Auto lähtee tosiaan yllättävän hyvin käyntiin. Pitänee alottaa seuraavaksi jarrujen ilmaus ja turvavöiden asennus ja vänkärin penkkiki olis hyvä kuntoon laittaa, sitte vois alkaa miettiä katastamista. En tiä olenko pessimisti, mutta jotenki en usko että 500€ tuon kuntosta pirssiä olisin ostanu, koko ajan odottelen sitä yllätystä. Edit: Mikä on se vipu jalkatilassa, kuskin ja vänkärin välissä? Quote Link to comment
Guest Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Jaa, siinäkö on semmonenki=) mo prkl. Quote Link to comment
HSuomi Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Ite ajattelin projektin aloituksen kunniaksi aloittaa tupakoinnin : ) On se vaan niin rattoisaa välillä heittää tallilla körssi huuleen. Tämän vuoden olenkin oikeastaan ollut polttamatta, pikkusikareja lukuunottamatta. Quote Link to comment
Guest Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 No, kait se pitää joka asian pysyä tasapainossa. Ku yksi lopettaa niin toinen aloittaa, kait soon sitte luonnon laki. Quote Link to comment
Mika Vainio Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 bensahana? vm' 70 kuplassakin? Quote Link to comment
GT78 Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Joo ei taida ainakaan tehtaalta olla bensahanaa tuon ikäisessä kuplassa. Eli joko se on joku oma viritys tai sitten...jotain muuta. Ruoste astinlaudoissa ei ole iso ongelma, ne kun lähtee irti ja ovat helppoja vaihtaa. Ruoste astinlautojen alla siinä "kanavassa" eli pokkauksessa oven alla johon astinlauta tulee onkin sitten eri juttu. Iskareihin saa valmiita asennussarjoja kumeineen ja sitten pelkkiä kumejakin. Kannattaa ottaa kuva siitä mitä tarvitsee ja laittaa tänne ostoilmoitus, voi löytyä täältäkin. Valmiit asennussarjat maksaa jotain 10 - 15 euron tietämillä. Kuvathan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, joten ota kuva vaikka siitä vivusta siellä jalkatilassa. Quote Link to comment
-AP- Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Eikö 1200A:ssa ollut vielä hana tuossa(kin) vaiheessa, bensamittaria ei? Quote Link to comment
Timo Varis Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 VW 1200 vm 1968 löytyy myös bensahana,en muista tuliko vipu jalkatilaan asti mutta hana siellä on. Sähköt 6v ym erikoisuuksia löytyi siitä keksinnöstä ja mallihan vw 1200. Quote Link to comment
Kujis Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 kyllä toi kupla on standart-malli joten bensahana se siellä on, ja tehtaalta lähtiessä. Quote Link to comment
GT78 Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Mistäs mää kuvittelin tän olevan 1300? No oli miten oli, hyvä että tuli korjattua. Quote Link to comment
Guest Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Ruoste astinlaudoissa ei ole iso ongelma, ne kun lähtee irti ja ovat helppoja vaihtaa. Ruoste astinlautojen alla siinä "kanavassa" eli pokkauksessa oven alla johon astinlauta tulee onkin sitten eri juttu. Iskareihin saa valmiita asennussarjoja kumeineen ja sitten pelkkiä kumejakin. Kannattaa ottaa kuva siitä mitä tarvitsee ja laittaa tänne ostoilmoitus, voi löytyä täältäkin. Valmiit asennussarjat maksaa jotain 10 - 15 euron tietämillä. Kuvathan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, joten ota kuva vaikka siitä vivusta siellä jalkatilassa. Juu, pitänee tässä jokupäivä käyttää irti nuita astinlautoja että näkee paremmin, nyt ku loppu nuo yövuorotki nii olis aikaa. Viikonloppuna olis tavote päästä täys tohina päällä korjaileen. Pitänee alkaa napsimaan kuvia ku saa tämän pöntön selviämään nuista yövalvomisista. Eikö 1200A:ssa ollut vielä hana tuossa(kin) vaiheessa, bensamittaria ei? Bensamittari löytyy Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.