Guest Posted March 21, 2011 Posted March 21, 2011 Vähän kaipaan motivoivaa vittuilua ja laitan pari kuvaa ja tarinaa mitä täälläpäin suomea tallin uumenissa tapahtuu. Eräänä iltana noin vuosi takaperin kotona tietokoneen ääressä istuskellessani sain mahtavan idean vaihtaa täysin hyvä ja lämmin talviautoni johonkin kiinnostavampaan. 60km kotimatkallani -15 pakkasessa ensimmäistä kertaa kuplan kyydissä ensimmäiset 10km oli täyttä hymyä kunnes tajusin lämpöputkien olevan täysin tukossa. Loput 50km alkoikin sitten jo olemaan pientä eloonjäämis taistelua onneksi olin varautunut pukeutumalla lämpimästi. Vaikkakin autoli oli leimattu viime syksynä vaivasi etupään jarruja totaali poissaolo. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. johan löytyi jarrut lopulta. Vanteina autossa oli 13" wolfrace slotit jotka eivät oikein sopineet. Pitkään tuntui ettei tahdo millään löytyä kunnon peltivanteita joten laitettiin sitten asian helpottamiseksi 4x100 jakoiset rummut. Näin ajeltiin viime kesä. Edellisenä talvena laitettiin myös konehuone kuntoon. Quote
Guest Posted March 21, 2011 Posted March 21, 2011 Kuluneen talven tapahtumia: Tässä tilanteessa seistään tällä hetkellä. Edessä droppiolat takana 2 booria alas. Aircooled.fi:n droppiolista sen verran niistä haaveileville että itsellä alumiinisten 15" vanteiden kanssa alapallon ja vanteen välissä tilaa 1mm joka riittää. Jarruletkujen kohdalta olkia joutui hieman viilaamaan siinä kaikki ongelmat tähän mennessä. Autosta suurimmat ruosteet hiekkapuhallettu ja muutama paikka hitsailtu. Tarkoituksena rakentaa sen verran omaksi huviksi kuin talven aikana ehtii ja lompakko kestää. Miten muuten kun laskin perää ja nyt osuu pohjaanlyöti kumeihin.. tämä ei sinällään haittaa, mutta lyhennänkö niitä vai annanko olla? Perä ei saisi pudota enempää muuten jää samanlainen ilkeä takanoja autoon. Keula luultavasti tulee vielä alemmas kun alan laittaan autoon osia kiinni. Auton väristä en ole ihan varma, mutta muodin mukaan siihen pitäisi vetäistä alkuperäisen koodin mukaan.. toisaalta tätä autoa ei ole rakennettu pätkääkään minkään tyylin mukaan. Huomenna yritetään painaa niska limassa.. motivaatiota vie hieman edellisen omistajan suoraa pellin päälle vetäisemä pintaväri. Täähän oli sitten jo ähtäröity valmiiksi joten ei tartte mua syyttää ;) Quote
Hermanni Posted March 22, 2011 Posted March 22, 2011 Vittuillaan sitten ku pyydettiin... Mistään ei voi kinastella niin hyvin kuin makuasioista. Poikkitieteellisesti rakennettuja autoja seurailleena heittäisin värikysymykseen ehdotuksen jostain omaa silmää miellyttävästä orkkisvärikartan sävystä matta/satiinipintaisena. takarenkaat vois olla läskimmät nin välttyis perseen laahaamiselta, vastinkumeista vois viisaamaat jotain sanoa mut puolet pois rautasahalla nin eiks silloin sais vähän joustovaraa? Taidan kohta aloittaa oman ketjun tänne kun sain viimein autotalliin tilaa ja Alpon sisälle... Quote
Guest Posted March 22, 2011 Posted March 22, 2011 Taakse iskin mitä tallista viime syksynä löytyi eli 205/70. Nyt tuohon ilmestyi camaro missä alla 235 ja 225 renkaat...saatan lainaa siitä toiset taakse myöskin leveemmät vanteet takana olisi asiaa. Ainakin tarvii speicerit. Matta väritys on tietysti yksi vaihtoehto. Vittuillaan sitten ku pyydettiin... Mistään ei voi kinastella niin hyvin kuin makuasioista. Poikkitieteellisesti rakennettuja autoja seurailleena heittäisin värikysymykseen ehdotuksen jostain omaa silmää miellyttävästä orkkisvärikartan sävystä matta/satiinipintaisena. takarenkaat vois olla läskimmät nin välttyis perseen laahaamiselta, vastinkumeista vois viisaamaat jotain sanoa mut puolet pois rautasahalla nin eiks silloin sais vähän joustovaraa? Taidan kohta aloittaa oman ketjun tänne kun sain viimein autotalliin tilaa ja Alpon sisälle... Quote
mikan Posted March 22, 2011 Posted March 22, 2011 Muodit tulee ja menee (matta), mutta originaaliväri pysyy. Tärkeintä kuitenkin että väri on sellainen joka mielyttää itseä niin kauan kuin aikoo autoa pitää. t. Mika Quote
Kharon Posted March 22, 2011 Posted March 22, 2011 Muodit tulee ja menee (matta), mutta originaaliväri pysyy. Tärkeintä kuitenkin että väri on sellainen joka mielyttää itseä niin kauan kuin aikoo autoa pitää. Tai ainakin siihen asti että on varaa maalauttaa auto uudelleen. Mutta joka tapauksessa sellainen asia mitä kannattaa miettiä vähän pidempään kuin pari päivää. Quote
mikan Posted March 22, 2011 Posted March 22, 2011 Heh, niinkuin minä mietin 18 vuotta ja jäi lopulta maalaamatta. :-) Tosin välillä se jo oli maalarilla muutaman kuukauden, mutta hain sen pois kun ei tapahtunut mitään. t. Mika Quote
Guest Posted May 2, 2011 Posted May 2, 2011 Jotta ei tulisi epäilyksiä että täällä päässä olisi muka isketty hanskat tiskiin niin on aika päivittää tarinaa. Lumet suli mukavan nopeasti ja kuukausi sitten oli pakko hakea talvella ostettu hayabusa alle. Tänä keväänä jo 1500km rullattu kahdella pyörällä mikä on tietysti hivenen veroittanut tallilla vietettyä aikaa. Pohjamaalit on kietaistu niskaan kitit oli hiottu luonnollisesti 120 karkeuden abranetillä. 2 viikkoa takaperin oli aika laittaa vähän väriä pintaan. Mieluisa punainen lainattiin Hondan värikartasta. Tän viikon ohjelmana olisi sisustan rakennus. Vielä mietin teenkö valkoiset vai mustat ovipahvit raidalla vai ilman. No onhan tossa tekemistä. Täytyy alkaa taas keräileen motivaatioo. Quote
Guest Posted May 16, 2011 Posted May 16, 2011 Hei jotain on taas saatu näperrettyä. Piti tehdä aluksi vähän erikoisemmat ovipahvit, mutta sitten kun päivän ajan taisteli paskan liiman ja jäykän vinyyli kankaan kanssa oli parempi luovuttaa. Sääli että penkit on siniset, mutta en todellakaan ala enään verhoilemaan mitään. Lattiamatto tuotti tuskaista hikeä ja verta kun vanhasta jonkun itse räpeltämästä ei ollut edes malliksi. Jälkeenpäin voin todeta että uudet brassi ovipahvit olisi tulleet halvemmiksi, mutta kuka sellaiset haluaa.. Tuossa taas pari rakeista kännykkä kuvaa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.