type1 Posted March 9, 2012 Author Share Posted March 9, 2012 Joudut laittamaan pidemmät pinnapultit lohkoon suodatinpumpun kanssa ja hihnapyörän alapeltiä ehkä vähän vasaroimaan/hiomaan pumpun kannesta pois ulkopuolelta rälläkällä. Pinnanpultit on kaivettu ulos ja uusi pumppu on paikassa. Viikonloppuna tarkoituksena varmistaa peltien/hihnapyörä/öljypumppu -yhdistelmän sopivuus ja sitten alkaa ihmettelemään saako tuota Empiläistä sinne mitenkään järkevästi mahtumaan. Quote Link to comment
type1 Posted March 9, 2012 Author Share Posted March 9, 2012 Viikon aikaansaannoksia. Vanhojen peltien remonttiin meni puolitoista säkkiä hiekkaa, 2 x spray pohjamaalia/pintamaalia, purkki kirkasta lakkaa ja sata grammaa kittiä. Imusarja,laturinjalka ovat vielä siivouksessa ja takapeltiä joudutaan mahdollisesti hiukan muokkailemaan. Muutaman kymmenen euron investoinnilla vanhat pellit sai uuden elämän. Joulukin saapui kun tilatut moottorin osat kolahti postiin. Toivottavasti ensi viikolla voipi starttailla jo konetta. Quote Link to comment
type1 Posted March 11, 2012 Author Share Posted March 11, 2012 Hiomiseksi meni mutta nyt on vakiokokoinen aluhihnapyörä pelteineen paikassa. Kannesta ja pulttien päistä hivastiin yhteensä noin 5 milliä pois. Itse runkoa en uskaltanut kauheasti hio ettei kanava puhkea, peltiin tehtiin pieni avaus. Pienempi hihnapyörä olisi mahtunut heittämällä mutta ei viitsi pakun tuuletuksen tuntien ehdoin tahdoin jäähdytystä huonontaa. Koekasaus koneelle suoritettu. Purettiin vielä setti ja vaihdetaan parin tönärin suojaputket ja tiivisteet. Quote Link to comment
type1 Posted March 17, 2012 Author Share Posted March 17, 2012 Kone alkaa hahmottumaan. Huomenna jos sais kevään ensi savut pihalle. Putken asettelu tulee olemaan mielenkiintoinen jopi. Kylmän teräksen seppänä voipi tulla "ihan ite tehty" -lookki :) Laatikon tuenta/huolto ja takapään jarrut myös tehty. Uusi kierros renkaita hankittu. Voe perkules kun toi kone vielä toimeis remontin jäljiltä ! ! ! Quote Link to comment
rockford Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Hyvält näyttää, viel ku saa kaik pellit sopiin paikkaan :) Quote Link to comment
type1 Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Hyvält näyttää, viel ku saa kaik pellit sopiin paikkaan :) Oleks sä Jari ollut hapottelemassa kun keskellä yötä kirjoittelet :) Olipas hieno päivä. Kone saatiin tulille ja pari pientä fiilistelylenkkiä uusilla renkailla. En pilannut enää fiilistä uuden röörin pilkkomisella. Quote Link to comment
rockford Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Oleks sä Jari ollut hapottelemassa kun keskellä yötä kirjoittelet :) [attachment=0]tn_20120318_135348.jpg[/attachment] Vähä tuli käytyy.... :) Quote Link to comment
type1 Posted March 21, 2012 Author Share Posted March 21, 2012 Rusti kotitallissa, vihdoinkin kevään kunniaksi. Tänään räpätty työmatkat ja pieni fiilistelykierros illalla. Rööristö sovitettu peltien väliin ja kone pientä viimeistelyä vaille valmis kesään. Toista takapuskuria aletaan värkkäämään jotta saa ulostulojen paikat ja äänärin piiloon. ihmetyksen aihe on uusi vaihtovirtalaturi. Vaatii melkoisen polkaisun kaasusta ennen kuin herää lataamaan, sen jälkeen kyllä toimii hienosti. Tasurin jännitteensäädin poistettu ja uudessa sisäinen. Pukkaa hienosti tyhjäkäynnilläkin 14.4 volttia mutta se herättäminen koneen starttauksen jälkeen ottaa koville. Quote Link to comment
metake Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 ihmetyksen aihe on uusi vaihtovirtalaturi. Vaatii melkoisen polkaisun kaasusta ennen kuin herää lataamaan, sen jälkeen kyllä toimii hienosti. Joko liian hentoinen johto latauksen merkkivalolta laturille, tai liian suuri wattimäärä polttimossa. Koitas vaihtaa huvikses himmempi polttimo merkkivaloon (=pienempi wattiluku) ja katso auttaako. Polttimo toimii kuten vastus, mitä isompi wattimäärä sitä enempi ahistaa. Laturin heräte tulee näissä tuon merkkivalon kautta, ja jos sulla on liian tehokas polttimo siellä niin ei mee tarpeeksi sähköä läpi herättääkseen laturin. Tai vastaavasti jos johdot on huonot niin ei sähkö kulje kuten pitäisi. Helppo tapa testata, että vika on herätevirran saannissa, on yhdistää laturin navat toisiinsa koneen käydessä, niin merkkivalon pitäisi sammua heti ja latauksen alkaa. Tällä samalla kikalla saa herätettyä laturin lataamaan jos merkkivalo on palanut (palanut polttimo => ei herätevirtaa => ei latausta). Quote Link to comment
type1 Posted March 22, 2012 Author Share Posted March 22, 2012 ihmetyksen aihe on uusi vaihtovirtalaturi. Vaatii melkoisen polkaisun kaasusta ennen kuin herää lataamaan, sen jälkeen kyllä toimii hienosti. Joko liian hentoinen johto latauksen merkkivalolta laturille, tai liian suuri wattimäärä polttimossa. Koitas vaihtaa huvikses himmempi polttimo merkkivaloon (=pienempi wattiluku) ja katso auttaako. Polttimo toimii kuten vastus, mitä isompi wattimäärä sitä enempi ahistaa. Laturin heräte tulee näissä tuon merkkivalon kautta, ja jos sulla on liian tehokas polttimo siellä niin ei mee tarpeeksi sähköä läpi herättääkseen laturin. Tai vastaavasti jos johdot on huonot niin ei sähkö kulje kuten pitäisi. Helppo tapa testata, että vika on herätevirran saannissa, on yhdistää laturin navat toisiinsa koneen käydessä, niin merkkivalon pitäisi sammua heti ja latauksen alkaa. Tällä samalla kikalla saa herätettyä laturin lataamaan jos merkkivalo on palanut (palanut polttimo => ei herätevirtaa => ei latausta). Kiitti metake ohjeesta. Täytyypi testailla. Uusin vanhan säätäjän jälkeisen pätkän ja kolvasin vielä varmuudeksi liitännät mutta sama sikapoljenta linja jatkuu. Eli lamppua vaihtoon seuraavaksi. Tällä hetkellä kun laittaa virrat päälle niin latauksen merkkivalo himmenee silminnähtävästi parin sekunnin päästä ennen starttausta. Quote Link to comment
type1 Posted March 25, 2012 Author Share Posted March 25, 2012 Tänään testattiin perhe-ominaisuuksia. Hyvin toimi. Pomo simahti tyytyväisenä kauppareissun aikana. Takapään vanerointi ponnistettu alulle. Quote Link to comment
type1 Posted May 12, 2012 Author Share Posted May 12, 2012 Sisusta etenee hiljalleen. Takaluukku myös kunnossa ja Jonin Samba-projektista plagioitu takapenkin mekanismi :) Quote Link to comment
Käfler65 Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Sisusta etenee hiljalleen. Takaluukku myös kunnossa ja Jonin Samba-projektista plagioitu takapenkin mekanismi :) Hyvältä näyttää Quote Link to comment
type1 Posted May 24, 2012 Author Share Posted May 24, 2012 Hiljalleen etenee tämäkin projekti. Nurkka menikin pelkästään kangasta taittelemalla ja kontaktiliima väliin. Vaneri loppuu takimmaisen ruuvin kohdille. Aah! Kyllä metsäsauna ja ilmavolkkari on varma kesän merkki. Quote Link to comment
type1 Posted June 6, 2012 Author Share Posted June 6, 2012 Penkkiä kehiin............ Ei mikään haitekki mutta toimii.... eli projekti etenee hitaasti mutta epävarmasti :) Quote Link to comment
type1 Posted June 7, 2012 Author Share Posted June 7, 2012 Nyt olis runko ja mekanismit kunnossa. Äänentoistosta huolehtii kuvan kuusysit ja edessä 6.5 koaksiaalit ja perusmankka ilman cd-pyöritintä. Alkaa vaneroinnit olemaan pitkälti valmiit. Pintoja, kaapelointia ja ääneneristystä värkätään seuraavaksi. Katto on vielä mietinnässä mitä pistetään. Quote Link to comment
Guest Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Laita halkaistuista heinäseipäistä kattopanelointi, tulee komia ja omaperäinen. Quote Link to comment
type1 Posted June 7, 2012 Author Share Posted June 7, 2012 Laita halkaistuista heinäseipäistä kattopanelointi, tulee komia ja omaperäinen. Ei muuten yhtään pöllömpi idea :) Sopivasti patinoituneita seipäitäkin löytyy nurkista. Quote Link to comment
Guest Hanppa Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 Onko hajua, mistä tuo lattialaminaatti on? Sopii ainakin tyyliin hyvin. Quote Link to comment
Sekajuna Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 Joko liian hentoinen johto latauksen merkkivalolta laturille, tai liian suuri wattimäärä polttimossa. Koitas vaihtaa huvikses himmempi polttimo merkkivaloon (=pienempi wattiluku) ja katso auttaako. Polttimo toimii kuten vastus, mitä isompi wattimäärä sitä enempi ahistaa. Laturin heräte tulee näissä tuon merkkivalon kautta, ja jos sulla on liian tehokas polttimo siellä niin ei mee tarpeeksi sähköä läpi herättääkseen laturin. Tai vastaavasti jos johdot on huonot niin ei sähkö kulje kuten pitäisi. Helppo tapa testata, että vika on herätevirran saannissa, on yhdistää laturin navat toisiinsa koneen käydessä, niin merkkivalon pitäisi sammua heti ja latauksen alkaa. Tällä samalla kikalla saa herätettyä laturin lataamaan jos merkkivalo on palanut (palanut polttimo => ei herätevirtaa => ei latausta). Eikös se mene niinpäin että pitäs laittaa wateiltaan suurempi polttimo? Muistelisin että 2w polttimo on hyvä (Ainenkin perus vaihtovirtalatureihin) kupla mallin laturista en mee sanomaan. Polttimo toimii magnetoinnin virran rajottimena silloin kun laturi ei pyöri (haluttua ulostulo jännitettä ei saavuteta ja säädin ohjaa maksimi määrän virtaa magnetoinnille, jos virtaa ei rajoiteta tai polttimo on liian suuri teholtaan magnetoinnin säädin ja käämi lämpeää) 2 watin polttimon läpäisemä virta 12 voltilla on 2w:12v=0,1666,,, amppeeria ja 1w polttimon läpäisemä virta 1w:12V=0,08333,,, amppeeria. Vai häh? Vai hourailenko vain kuumeen takia? Quote Link to comment
type1 Posted June 9, 2012 Author Share Posted June 9, 2012 Onko hajua, mistä tuo lattialaminaatti on?Sopii ainakin tyyliin hyvin. Laminaatti on edellisen omistajan hankkima. Muistaakseni oli Bauhausista ostettu. Quote Link to comment
type1 Posted June 9, 2012 Author Share Posted June 9, 2012 Joko liian hentoinen johto latauksen merkkivalolta laturille, tai liian suuri wattimäärä polttimossa. Koitas vaihtaa huvikses himmempi polttimo merkkivaloon (=pienempi wattiluku) ja katso auttaako. Polttimo toimii kuten vastus, mitä isompi wattimäärä sitä enempi ahistaa. Laturin heräte tulee näissä tuon merkkivalon kautta, ja jos sulla on liian tehokas polttimo siellä niin ei mee tarpeeksi sähköä läpi herättääkseen laturin. Tai vastaavasti jos johdot on huonot niin ei sähkö kulje kuten pitäisi. Helppo tapa testata, että vika on herätevirran saannissa, on yhdistää laturin navat toisiinsa koneen käydessä, niin merkkivalon pitäisi sammua heti ja latauksen alkaa. Tällä samalla kikalla saa herätettyä laturin lataamaan jos merkkivalo on palanut (palanut polttimo => ei herätevirtaa => ei latausta). Eikös se mene niinpäin että pitäs laittaa wateiltaan suurempi polttimo? Muistelisin että 2w polttimo on hyvä (Ainenkin perus vaihtovirtalatureihin) kupla mallin laturista en mee sanomaan. Polttimo toimii magnetoinnin virran rajottimena silloin kun laturi ei pyöri (haluttua ulostulo jännitettä ei saavuteta ja säädin ohjaa maksimi määrän virtaa magnetoinnille, jos virtaa ei rajoiteta tai polttimo on liian suuri teholtaan magnetoinnin säädin ja käämi lämpeää) 2 watin polttimon läpäisemä virta 12 voltilla on 2w:12v=0,1666,,, amppeeria ja 1w polttimon läpäisemä virta 1w:12V=0,08333,,, amppeeria. Vai häh? Vai hourailenko vain kuumeen takia? Watin lamppua ei Motonetista löytynyt. Vaihdoin samanlaisen 2 wattisen. Laturi herää nykyään nopeammin mutta sillon tällöin joutuu hiukan polkasemaan että lähtee lataamaan. Kyl se taitaa olla Kiinan laatulaturin ominaisuus :) Laatu on mitä sattuu jälkituotantomarkkinoilla. Quote Link to comment
type1 Posted June 29, 2012 Author Share Posted June 29, 2012 Päivitystä. Paneelit verhoiltu ja penkki koeponnistettu vw weekendissä. Verhoilu penkkeihin on kauniimman osapuolen käsissä joten se ainakin tulee onnistumaan :) Quote Link to comment
type1 Posted July 12, 2012 Author Share Posted July 12, 2012 "käärinliinaa" lämpöä vastaan. Hietsun suodatin mahtui vielä putkivirityksen kanssa samaan settiin. Pientä säätöä koneen kanssa tehty ja nyt pysyy jopa lattia kuivana. Huohottimen läpiviennit oli jäänyt löysälle ja öljyä tihutteli ympäri konetta. Quote Link to comment
type1 Posted July 13, 2012 Author Share Posted July 13, 2012 Tuuppas lasikuituliina mielenkiintoista savua ja haju oli kitkerä. Piti oikein pysähtyä katteleen onko mosa oikeasti tulessa. Töihin päästiin ja savukin laantui muutaman kilometrin ajon jälkeen. Vaikutti myös kabiiniin tulevaan ääneen. Pienen pieni aavistus että takaa tuleva humina väheni tai tuli asteen miellyttävämmäksi. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Hienon näköinen peli, tuo jouset poikki-look vaan on vähän wanha. Quote Link to comment
xam1 Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Mitä toi folion näköinen on tossa moottorin takapellissä, ja miksi? Ja ennenkaikkea, onhan se niin hyvin kiinni ettei sen riekaleet sitten ole puhallinkotelon sisällä joku päivä? Siisti kiesi. Quote Link to comment
type1 Posted July 14, 2012 Author Share Posted July 14, 2012 Mitä toi folion näköinen on tossa moottorin takapellissä, ja miksi? Ja ennenkaikkea, onhan se niin hyvin kiinni ettei sen riekaleet sitten ole puhallinkotelon sisällä joku päivä? Siisti kiesi. Se on alumiiniteippiä. Tukkisin lämmitysputkien reikiä. Jälkituotanto Kiinanpelti ei sopinut orggispellien kanssa. Pysyvän tilapäinen viritys että sai koslan ajoon. Syksyllä taas katsellaan mitä konevariaatiota saa aikaiseksi. Kunhan pohja on vapaa liasta niin hyvin pysyy. Quote Link to comment
type1 Posted August 12, 2012 Author Share Posted August 12, 2012 Löytyipä taas metsästä puhkottu Kastenwagen. Runkopalkit kesti trukkipiikeillä nostamisen mutta muuten on rapea "metsävahvero" Quote Link to comment
Käfler65 Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Kesällä on siis kaksi junista ajossa :) Quote Link to comment
type1 Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 Kesällä on siis kaksi junista ajossa :) juuh....tai oikeastaan ei :) Mut olis se komiaa jos sais tommosen noista kahdesta raadosta kasattua. Quote Link to comment
type1 Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 Talvi meni ja mitään ei tapahtunut. Katsastusreissulla kone huohotti pannuhuoneeseen kunnon sekasotkun, öljyä jokapuolella. Tööttäsin koneeseen STP:n Engine FLushin ja puoli tuntia pintakaasulla pöristen, öljyt ulos, STP:n lisäaine plus öljy sisään ja suodatin vaihtaen. Tais olla männänrengas ollut pitempään jumissa koska hikoilut koneesta väheni ja huohotin pysyy kuivana Eipä olisi uskonut kokeilematta että koneen sisäpesu toimii/kannattaa. Samaan väliin normi huollot, konehuone maalaten ja loput pellit sipastiin maaliin myös. Päävirta ja pari latauspistoketta asennettu. Kattopaneelit ja tukirangat toivon mukaan huomenna pitkälti kunnossa. Takapenkkien verhoilu aloitettu mutta verhoilija (kauniimpi osapuoli) kielsi keskeneräisen julkaisemisen. Quote Link to comment
type1 Posted April 21, 2013 Author Share Posted April 21, 2013 Takapenkin pinta valmistui tänään. Rungon joutuupi maalaamaan hiukan tummemmaksi. Quote Link to comment
type1 Posted April 24, 2013 Author Share Posted April 24, 2013 Katto etenee yön pimeydessä :) Koivuvaneriin sipastu musta kuultolakka. Jatkoskohdissa harjattua alumiinia olevat "kynnyslistat" Quote Link to comment
type1 Posted June 18, 2013 Author Share Posted June 18, 2013 IRS-luovuttaja todennäköisesti viimeisellä matkalla. Toiminut metsureiden liikkuvana taukotupana. Quote Link to comment
type1 Posted June 27, 2013 Author Share Posted June 27, 2013 Siivoaminen ja osien irroittaminen palliksesta aloitettu. Raadonhakureissulla metiköstä löytynyt takapuskuri hiekkapuhallettiin kokeeksi olisiko vielä pelastettavissa. Yllätti kuinka hyvin säilynyt kanervikossa parikymmentä vuotta. Quote Link to comment
type1 Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 Vaimo hankki harrastepelin Siikarannan tapaamisen jälkimainingeissa. Perheen kalusto lisääntyi taas yhdellä ja varpajaiset vietettiin täysin kahdestaan Rauman Vanhassa kellarissa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.